2022-06-27, 12:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickyD
Oavsett vilken sida av konflikten man står på så borde man tycka att en fred är den bästa lösningen. Ju snabbare desto bättre.

Men inte enligt brittiska premiärministern Johnsson:

The West needs to keep arming Ukraine instead of seeking a peaceful resolution to the conflict between Kiev and Moscow, UK Prime Minister Boris Johnson has told French President Emmanuel Macron, according to Downing Street. Any attempt to resolve the conflict peacefully will lead to global instability, he said at a meeting on the sidelines of the G7 Summit on Sunday.

https://www.rt.com/news/557853-uk-johnson-ukraine-conflict-peace/

Innan ni sågar källan RT så observera att dom återger en artikel från Downing Street.

Hur kan man vara en så sjuk människa att man föredrar att kriga före att få fram en fred?

Det är Putin du menar, visst?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Ryssland har slut på pengar. Nu går allt åt skogen och Putin snart ett minne blott.

Det enda egentligen som nu händer är att långivarna blir utan pengar. Vad jag förstår en hel del av dem är EU-länder.
Åter igen vinner Ryssland på sanktionerna.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen; det är Ryssland som står bakom sanktionerna mot sig själva för att folket i väst skall skylla på deras korrupta ledare när den globala ekonomin kraschar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Antagligen för att Ryssland inte visar någon tendens för fred och fortsätter att ljuga och hota andra länder. Vi slösade bort massa tid att prata med Ryssland, nu ska vi lägga på luren och bomba skiten ur dem tills de kravlar tillbaka till Mordor.
Vi har vitt skilda uppfattningar då. Jag vill minnas att Ryssland försökte få fram en fred rätt tidigt under invasionen men blev avvisade. Ukraina tom avrättade en utav sina fredsförhandlare. Dom försökte även prata med Nato och Ukraina innan invasionen men fick kalla handen.

Vilka fler länder har dom hotat?

Fast nu har vi inte pratat med Ryssland senaste 30 åren, utan hittat på godtyckliga sanktioner efter sanktioner.
Citera
2022-06-27, 12:16
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Det var inte ett svar på min fråga.
Jo, det är det. Historien har visat oss att eftergifter inte fungerar och när dessutom aggressorn har gjort tydligt klart att man inte tänker lämna tillbaka några erövrade områden finns inte så mycket att förhandla om.
Citera
2022-06-27, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är Putin du menar, visst?
Står klart och tydligt Johnson. Han är redo att avgå innan det blir en fred i Ukraina. Du kanske ska läsa texten igen så att du bättre förstår den.
Citera
2022-06-27, 12:17
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Det var inte ett svar på min fråga.

Svaret är väl att aggression inte får löna sig. En fred som innebär att Ryssland dras sig tillbaka från de områden de ockuperat i Ukraina och betalar skadestånd för det de förstört kommer nog alla att acceptera. Låter man Ryssland ha kvar något de tagit kommer våldet att fortsätta och Ryssland snart anfalla nästa grannland.
Citera
2022-06-27, 12:17
Medlem
Citat:
Oavsett vilken sida av konflikten man står på så borde man tycka att en fred är den bästa lösningen. Ju snabbare desto bättre.

Men inte enligt brittiska premiärministern Johnsson:

The West needs to keep arming Ukraine instead of seeking a peaceful resolution to the conflict between Kiev and Moscow, UK Prime Minister Boris Johnson has told French President Emmanuel Macron, according to Downing Street. Any attempt to resolve the conflict peacefully will lead to global instability, he said at a meeting on the sidelines of the G7 Summit on Sunday.

https://www.rt.com/news/557853-uk-johnson-ukraine-conflict-peace/

Innan ni sågar källan RT så observera att dom återger en artikel från Downing Street.

Hur kan man vara en så sjuk människa att man föredrar att kriga före att få fram en fred?

Boris vill inte ha en fredsuppgörelse som innebär att Ryssland får fortsätta våldta folket i Ukraina. Han vill ha riktig fred som innebär att Ryssland lämnat Ukraina.
Putin föredrar krig framför fred.
Citera
2022-06-27, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nix, i motsats till vad du tror går det inte alltid att "köpa från hyllan" och snabbt få det levererat när någonting saknas.

Leveranskedjorna är mycket längre och krångligare idag än de var under det kalla krigets dagar, och dessutom är många delkomponenter belagda med olika licenser och patentbegränsningar, vilket gör att de inte bara kan skickas hur som helst och vart som helst till alla som vill ha (och som har pengar att betala med).

Börja där.
Du har inte den blekaste aning om det du pratar om, jag har jobbat inom industrin. Delar till Tyska maskiner som beställdes före klockan 3 levererades innan klockan 1 följande dag. Däremot så verkar du höra hemma i Ryssland, där är det säkert så.
Citera
2022-06-27, 12:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Står klart och tydligt Johnson. Han är redo att avgå innan det blir en fred i Ukraina. Du kanske ska läsa texten igen så att du bättre förstår den.

Fast det är ju Putin som är den som valt krig. Utan honom skulle det inte Ukraina ha invaderats. Han ligger bakom all död och förstörelse.
Citera
2022-06-27, 12:19
Medlem
Citat:
Ja helt bissart. Känns som att dom vill eskalera det här till ett världskrig.

Nu är jag emot våld i alla dess slag, men nästan så att man önskar att Johnsson fick uppleva ett krig på hemmaplan så att han kommer på bättre tankar...
Att EU ger kandidatstatus till ett land som är helt öppet med att man tänker använda ett framtida EU- och NATO-medlemskap för nya och ännu hårdare krig mot Ryssland "inifrån den västliga borgen" och som definierar sig som en jävla frontstat inställd på framtida krig - det är ett enormt svek mot EU:s grundidéer om att främja fred, samarbete, handel och förståelse.
Citera
Medlem
Citat:
Vi har vitt skilda uppfattningar då. Jag vill minnas att Ryssland försökte få fram en fred rätt tidigt under invasionen men blev avvisade. Ukraina tom avrättade en utav sina fredsförhandlare. Dom försökte även prata med Nato och Ukraina innan invasionen men fick kalla handen.

Fast nu har vi inte pratat med Ryssland senaste 30 åren, utan hittat på godtyckliga sanktioner efter sanktioner.

Nej, det var Ukraina som sökte fredsuppgörelse och blev avvisade av Ryssland.
Ryssland krävde kapitulation inte fred.
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:

Du tycker eftergiftspolitiken mot Hitler på 30-talet fungerade bra? Samma sak med Putin, det går inte att förhandla med en maktgalen diktator och lögnare. Enda chansen är att sätta hårt mot hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in