2022-03-01, 13:13
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Du har ju rätt i stort, men du dina inlägg är pladdriga, tillkrånglade och onödigt långa.
Jag ser inte riktigt vad du bidrog med i diskussionen nu.
Du har alltså en åsikt om längden på någons inlägg?
Citera
2022-03-01, 18:18
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Sluta påstå saker. Belägg argumentet med något.
All användning av ordet får plats i min beskrivning.

Varsågod och falsifiera.
Här har du nästa hittepåöversättning.

Jag ger dig samma utmaning för min tolkning även här.

Börja med att titta i några etablerade ordböcker, gärna på engelska eftersom begreppet är myntat på engelska.

Falsifiera: När du har tittat i ordböckerna så kommer du att finna att din definition av sexism snarare är nåt slags definition av essentialism, eller om vi pratar om feminsim, nåt slags särartsfeminism.
Norm: Normer leder oss genom det sociala tryck som får oss att sträva till att uppfylla dem, genom konformation.
Du beskrev själv tidigare att unga män försöker kliva ur normen men tillrättavisas.

Citat:
Språk är viktigt. Ord betyder något. Ords betydelse går att ändra, men du kan aldrig lagstifta om ords betydelser eller bestämma regler för hur de ska användas. Språk drivs av folket. Inte av ideologiskt övertygade tankesmedjor.

Ja, men ett vettigt samtal blir omöjligt om varje deltagare har sin egen subjektiva definition av de ord som används och vägrar att acceptera ordets vedertagna betydelse. Det skulle t.ex bli väldigt svårt att köpa målarfärg om jag anser att grönt är blått, eftersom det är min subjektiva rätt som människa att ändra ords betydelse.
Citera
2022-03-07, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
När har jag ställt krav på hur män ska klä sig?
Indirekt så gör du det när du hävdar att de striktare klädkoderna för män både socialt och på arbetsplatsen ej är exempel på könsspecifik orättvisa, att det är något de får ta och att de bör "skärpa sig"
Socialt hålls det grupptrycket upp av både män och kvinnor, ni feminister hävdar att det bara är män som håller uppe det grupptrycket och du håller individela män som skyldiga och ansvariga för vad kollektivet gör, så med din egna logik så är du skyldig och ansvarig till att bruka grupptryck
Citera
2022-03-07, 19:41
Bannlyst
Vad finns det för matriarkalt med Sverige? När jag tänker mig matriarkalism i Sverige så tänker jag typ på Margot Wallström i slöja .

Det är typ så man kan summera matriarkalismen i detta pinsamma fascistland. Margot Wallström i hijab

Edit: Margot Wallström tänker jag på iaf. Med eller utan slöja.
Senast redigerad av Imperialwitch 2022-03-07 kl. 19:44.
Citera
2022-03-08, 09:14
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Indirekt så gör du det när du hävdar att de striktare klädkoderna för män både socialt och på arbetsplatsen ej är exempel på könsspecifik orättvisa, att det är något de får ta och att de bör "skärpa sig"
Socialt hålls det grupptrycket upp av både män och kvinnor, ni feminister hävdar att det bara är män som håller uppe det grupptrycket och du håller individela män som skyldiga och ansvariga för vad kollektivet gör, så med din egna logik så är du skyldig och ansvarig till att bruka grupptryck

Du måste ha sammanblandat mig med någon annan. Försök att hålla reda på vilka du diskuterar med.
Citera
2022-03-08, 18:20
Medlem
Citat:
Du måste ha sammanblandat mig med någon annan. Försök att hålla reda på vilka du diskuterar med.
OK, ge mig då DITT argument för din och den feministiska rörelsens likgiltighet inför sociala orättvisor för män och att ni hävdar att den manliga könsrollen enbart har fördelar med sig och att män skulle ha större livskvalitet än kvinnor?(trots att ni inte hade överlevt en dag i en mans skor)
Citera
2022-03-11, 12:28
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Inte fan lever vi i ett patriarkat...

Tänk er följande publicerat av en man;

https://www.aftonbladet.se/family/a/8Qoe2E/nina-campioni-nu-valjer-vi-anders-tegnell

Lite utdrag där vi bara "byter kön" s a s;

"Jag har länge sökt efter en ny kvinnobild för flickor och ungdomar att leva upp till. Ett ideal som - - -
- - - Jag tycker mig skönja ett nytt, mysigare kvinnoideal och att hon nu både får vara mamma och sexig."

Bisarrt va??? Inte ens Ulf Lundell hade fått en så nedvärderande och objektifierande text publicerad.

Förstår att kidsen blir incels och min jämnåriga plockar hit thailändskor och ryskor...
Citera
2022-03-11, 18:09
Medlem
yidarmy123s avatar
.

Sverige år 2022 är ett matriarkat, det finns ingen snack om den saken. Det nutida samhällets värderingar byggs på ett feminint tänkande, vi har en kvinnlig statsminister och jag har en kvinnlig chef. Det har säkert du också.

Hur fungerar det i krigstider att ha en matriarkal ledning tror ni? De blir KNULLADE - och de gillar det. Och de ska försöka sätta sig emot manliga despoter som KNULLAR. Ser ni inte hur det hela blir fel i den här lilla CP-ekvationen?

Den som ska försvara oss älskar att bli knullad. Den som angriper oss älskar att knulla.

Passiv - aggressiv - har ni ingen koll på verkligheten längre? Hur i helvete kan folk ens låta det här ske?
Senast redigerad av yidarmy123 2022-03-11 kl. 18:13. Anledning: .
Citera
2022-03-12, 19:35
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
OK, ge mig då DITT argument för din och den feministiska rörelsens likgiltighet inför sociala orättvisor för män och att ni hävdar att den manliga könsrollen enbart har fördelar med sig och att män skulle ha större livskvalitet än kvinnor?(trots att ni inte hade överlevt en dag i en mans skor)

Så du tycker att feminister ska jobba mot sociala orättvisor som drabbar både kvinnor och män?
Tja jag ser inget principiellt fel med det, men det blir ju ofta sådär att feminister jobbar för kvinnor, antirasister jobbar för etniska minoriteter, regnbågsfolk jobbar för sexuella minoriteter osv.

Ni kanske behöver börja med att starta en mansrörelse som jobbar mot sociala orättvisor som drabbar män?
Citera
2022-03-13, 16:02
Medlem
Citat:

Ni kanske behöver börja med att starta en mansrörelse som jobbar mot sociala orättvisor som drabbar män?

Det finns ju redan. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Maskulinism
Citera
2022-03-14, 00:06
Medlem
Citat:
Så du tycker att feminister ska jobba mot sociala orättvisor som drabbar både kvinnor och män?
DU tycker att JAG skall kämpa emot orättvisor som drabbar både kvinnor och män. Jag är "sexist" om jag inte gör det, det är där i hyckleriet gäller, plus att ni påstår att det bara är männen som uppehåller grupptryck och normer. Kvinnor är några av de värsta verbala mobbarna jag har stött på när det kommer till att bruka grupptryck.
Citat:
Tja jag ser inget principiellt fel med det, men det blir ju ofta sådär att feminister jobbar för kvinnor, antirasister jobbar för etniska minoriteter, regnbågsfolk jobbar för sexuella minoriteter osv.
Men att kämpa för transors rätt (dvs män som gör sitt bästa för att vara en karikatyr på det motsatta könet) eller manliga invandrare, det har ni minnsan tid med? Det skall spys ut manshat, men gullas med skäggbarn? Vi har en lokal förmåga där jag bor, en korthårig lesbisk feminist, som utöver sitt manshat gör undantag för skäggbarn och står och poserar på bilder med dem i snyftinlägg på facebook och intstagram, hon som feminist borde ju åtminstone fråga sig vad flyktingflickorna är och precis som i alla andra frågor kämpa för mer hjälp och intag av flycktingflickor, men hon ser alltid så nöjd ut på bilderna där hon poserar med skäggbarnen, trots att hon i vaniga fall känner mansförakt
Detta beteende är ju en ledtråd till att feminister ej har problem med ett pattriarkat i sig, de vill snarare etablera ett icke-vitt patriarkat, de har ju inget problem med mansöverskottet som följer med skäggbarnsinvasionen
Vilket ej är ett argument till att kvinnor skulle ha mindre sociala orättvisor än män. Som man hade du inte kunnat posera självgott och kaxigt som kvinnan på din avatar, som sagt. Du behöver vara en egen karaktär med din egna stil och smink, lite som en superhjälte med en tydlig gimmick, att vara en man är att vara anonym, även som rik man så måste du fortfarande klä och bete dig som andra rika män.

Citat:
Du kanske skall sluta med att påstå att kvinnor har färre sociala friheter än män och att det bara är männen som håler uppe dessa normer via grupptryck?
Samma patriarkat som förbjuder smink och alternativmode på män i riksfdagen är alltså samma patriarkat som tillåter slöja och att vara transa i riksdagen?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in