2022-02-27, 23:03
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
...och du investerar i krypto som du förstår på djupet och du är därmed smartare än Buffett som mest är en gammal gubbe. Vi kan läsa.

Du visar om och om igen hur korkad du är.
1. Jag har aldrig påstått att jag följer samma principer som Buffett
2. Att jag förstår en sak som Buffett inte förstår betyder inte att jag måste vara smartare än honom. Vi förstår bara olika saker.

Nej du kan inte läsa eller åtminstone inte förstå.
Citera
2022-02-27, 23:03
Avstängd
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Verkar ju inte gått så bra för dig på 24 år om du fortfarande håller på med skiten.

Jag har varit inne i DeFi sen det släpptes. Räcker nog så.
Jag kan hur som helst berätta att bara den första miljonen är intressant. Sedan spelar 10 20 40 80 miljoner inte någon särskild roll. Ifall du själv aldrig får känna känslan.
Citera
2022-02-27, 23:05
Avstängd
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jag vet svaret. Men du säger att det var "tur" att Sverige inte fick EUR. Så på vilket sätt är det bra om EUR stigit i värde mot SEK?
Frågan "på vilket sätt är det bra om EUR stigit i värde mot SEK" är meningslös eftersom kursen sedan vänder och går i motsatt riktning. SEK verkar exakt lika stabil, i snitt och på sikt, som USD eller EUR.
Citera
2022-02-27, 23:10
Medlem
distraktions avatar
Spekulation av den typen är inte direkt förutsägbart så jag antar att vissa av de rikaste roar sig med det som en sidoverksamhet. Det är för övrigt inte vad jag skulle kalla investering så frågan är felställd.
Citera
2022-02-27, 23:25
Medlem
rskworpbs avatar
Angående Buffett så medger han här att han inte kan något om krypto:

https://youtu.be/XUsgoPAes8w?t=710

I början av videon avfärdar han dock krypto med argumentet att de inte producerar något men då bekräftar han sitt medgivande om att han inte kan mycket om krypto för detta gäller t.ex. inte Ethereum.
Citera
2022-02-28, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Angående Buffett så medger han här att han inte kan något om krypto:

https://youtu.be/XUsgoPAes8w?t=710

I början av videon avfärdar han dock krypto med argumentet att de inte producerar något men då bekräftar han sitt medgivande om att han inte kan mycket om krypto för detta gäller t.ex. inte Ethereum.
Det är riktigt tröttsamt att anti-krypto folk alltid måste använda Buffett som argument när det ska ifrågasätta krypto. Världen är inte svart och vit. Det finns ingen person som kan se in i framtiden och förstå allt oavsett hur framgångsrik man varit tidigare inom andra områden.

"Han är framgångsrik och säger att det är värdelöst därför måste det vara värdelöst". Tänk om forskning skulle vara lika grundlöst.

Buffett kommer aldrig köpa BTC även om kryptovalutan skulle bli lika använd som själva Internet. Get over it guys.
Citera
2022-02-28, 17:01
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Vi har inte samma uppfattning där.

Jag anser att han höll på med marknadsmanipulation. I btc och dogecoin.

Det finns inte, eller iaf nästan inte, markedsmanipulation i en värkligen fri marknad. Några fall kan kanske vara typ "för grova" och utgöra undantag, men dessa är få. At några väljer att köpa nått efter en kändis köper, är doms val & ansvar. Man kan köpa & sälja fritt (i en fri marknad).

Och dom som går omkring och snackar om "tulipaner" och att det hela är en hoax är inte dom smartaste, eller vet inte vad dom snackar om. Vad än dessa säger så är Bitcoin, och krypto, en form av valuta (med sidoegenskaper som kan likna aktier och på några sätt även fastigheter(för att dom flesta har en cap på hur många kan produceras, då kan man sitta på ett antal som om det var en sorts fastighet)) och denna valuta kan gå upp & ner i värde i all evighet. Om den går mycket ner kan den senare gå upp. Tulipaner var en bubbla som var dömd att spricka efter det där ENA stora bull-run'et, det fanns ingen cap på hur många som kan dyrkas, och kan också sägas att energin till att dyrka dom kom från solen, evig och gratis energi. Kan också lägga till att Tulipaner hade ingen säkerhet och dom är planter som vissnar.... F*n inte ens jämförbart alls ju.
Citera
2022-09-27, 03:38
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Det gör dom men de talar kanske inte om det för att undvika beskattning, regulering eller avslöja marknadsmanipulation?

Nordbor fattar inte hur stort krypto är och missar hela tåget. Kanske pga av de restriktiva bankerna? Krypto kommer vara överallt även som aktier.

About 1 billion people around the world will use cryptocurrencies in 2022. About 46 million Americans (roughly 22% of the adult population) own a share of Bitcoin. By 2025, financial analysts say, the global blockchain market will grow by $39.17 billion US dollars.12 juli 2022

Inte mycket pengar men det växer exponentiellt.
Citera
2022-09-27, 07:32
Medlem
Leastons avatar
Finns det en lista av rika som sagt att dom inte investerat i krypto någonstans...?
Citera
2022-09-27, 07:40
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Finns det en lista av rika som sagt att dom inte investerat i krypto någonstans...?
Omvänd bevisföring igen, alltså om det inte finns en lista på rika som inte sagt att de investerar i krypto så måste de vara sjukt många

Jag har inte heller sett någon sådan lista på rika som inte har investerat i frimärken.
Citera
2022-09-27, 07:44
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Omvänd bevisföring igen, alltså om det inte finns en lista på rika som inte sagt att de investerar i krypto så måste de vara sjukt många

Jag har inte heller sett någon sådan lista på rika som inte har investerat i frimärken.
Handlade ju tråden om varför rika inte investerar i BTC...

Min fråga var retoriskt, hur antar man att rika inte investerar i BTC? Är det baserat på en lista man sett så skulle jag också vilja se den.
Annars är det väl inte fel att anta att rika investerar i BTC i samma grad som icke rika?

Du försöker i det här med argumentation, men det blir alltid så fel.
Senast redigerad av Leaston 2022-09-27 kl. 07:48.
Citera
2022-09-27, 07:50
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Handlade ju tråden om varför rika inte investerar i BTC...

Min fråga var retoriskt, hur antar man att rika inte investerar i BTC? Är det baserat på en lista man sett så skulle jag också vilja se den.
Annars är det väl inte fel att anta att rika investerar i BTC i samma grad som icke rika?

Du försöker i det här med argumentation, men det blir alltid så fel.

Vi kan helt enkelt anta det eftersom att vi har sett så lite av fenomenet. Det hade lämnat massvis av spår i både bokföring och årsrapporter från bolag mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in