2022-02-18, 12:32
Medlem
Slag i huvudet och sen avblodning/ta av huvudet eller skjuta är de två alternativ som är lagligt att göra hemma. Annars vetrinär.
Citera
2022-02-18, 12:35
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Lägg den i en låda i frysen.
Låda i frysen är plågsamt
Citera
2022-02-18, 14:57
Medlem
Vetrinären som först kan bedöma om den är obotbar.,
Citera
2022-02-18, 15:36
Medlem
swebarbs avatar
släpp ut den i naturen så får den ha sin gång ? så slipper du se och tänka på bilden.
Citera
2022-02-18, 15:39
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantail
Slag i huvudet och sen avblodning/ta av huvudet eller skjuta är de två alternativ som är lagligt att göra hemma. Annars vetrinär.
Har du mer information kring vad som faktiskt är lagligt och olagligt?

Gärna med en länk dit där man kan läsa mer.
Citera
2022-02-18, 15:42
Medlem
f30malmos avatar
Så dyrt är det inte att avliva smågnagare hos veterinär. Några hundralappar för att slippa frysa ihjäl eller drunkna i panik.
Citera
2022-02-18, 15:44
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Hur vet du att den kan bli frisk? Små gnagare har en kort livslängd och t.ex väldigt hög risk för tumörer och cancer.

Det vet jag inte, men det tar man reda på tänker jag... Varför döda den utan att veta? Ta den till vetrinär och få den undersökt. Är den full av cancer så ja då är det nog avlivning som gäller, men det kollar dom ju upp lätt.
Citera
2022-02-18, 15:47
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Det vet jag inte, men det tar man reda på tänker jag... Varför döda den utan att veta?

En hamster har en normal livslängd på 12-14 månader, sen börjar de lätt få sjukdomar och kan bli lite över 2 år gamla med lite tur. Dvs från när de är ca 14 månader så kan det vara befoget att avliva pga sjukdomar för att minska lidandet.
Citera
2022-02-18, 15:51
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
En hamster har en normal livslängd på 12-14 månader, sen börjar de lätt få sjukdomar och kan bli lite över 2 år gamla med lite tur. Dvs från när de är ca 14 månader så kan det vara befoget att avliva pga sjukdomar för att minska lidandet.

Ja.. Men nu vet vi varken hur gammal TS hamster är eller vilka sjukdomar den eventuellt har drabbats av. Jag hade tagit den till veterinär, behöver inte bli så dyrt och smärtfri avlivning.
Citera
2022-02-18, 16:04
Medlem
Västerbron...?
Citera
2022-02-18, 16:15
Avslutad
Det vore fint om du kanske kunde ta med den till paris.
Sen kasta den från Eiffeltornet.

Hamstern har säkert aldrig varit utomlands tidigare.
Och säkert aldrig fått flyga
Citera
2022-02-18, 16:20
Medlem
Så du har konstaterat att den är sjuk? HUR vet du det säkert? Ligger den och kippar efter luft? Vi hade en hamster i huset och den dog helt plötsligt utan att vi märkt att den varit sjuk trots daglig tillsyn. Smådjur blir ju inte gamla så det gäller att vara på tårna om man vill hjälpa dem till andra sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in