2022-03-05, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Vi får se vad som kommer fram. Hoppas han inte mördat. Varenda liknande fall lika tragiskt, är det med barn i bilden så är det ju en katastrof… Min empati och medkänsla är alltid för oskyldiga barnen som bli kvarlämnade i ett redan tufft liv.

Hade hon inte bara ett barn?
Melker är vovven men han är som ett barn!
Citera
2022-03-06, 11:54
Medlem
Så det var inte denna kvinna vars kropp fiskats ur vattnet i Grästorp. Enligt ekot kroppen av den kvinna som försvann i mitten av februari. Måste varit hon från kosovo.
Senast redigerad av Ninaina 2022-03-06 kl. 11:59. Anledning: Fel person, fel tråd
Citera
2022-03-06, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninaina
Så det var inte denna kvinna vars kropp fiskats ur vattnet i Grästorp. Enligt ekot kroppen av den kvinna som försvann i mitten av februari. Måste varit hon från kosovo.
Nej det är inte samma tjej…
Citera
2022-03-06, 15:40
Medlem
Ingen som har hört något nytt…??
Citera
2022-03-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelda70
Ingen som har hört något nytt…??

Verkar inte så. Tiden talar emot att hon kommer att dyka upp, han kanske snart mjuknar i häktet och talar om vart hon finns. Eller så dyker det upp bevis mot honom när isen släpper.
Senast redigerad av aikaik75 2022-03-06 kl. 22:38.
Citera
2022-03-07, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aikaik75
Verkar inte så. Tiden talar emot att hon kommer att dyka upp, han kanske snart mjuknar i häktet och talar om vart hon finns. Eller så dyker det upp bevis mot honom när isen släpper.
Eller så är det inte han 🤷🏻‍♀️
Jag undrar varför polisen inte är och letar..? Med missing People..? I dem områden som bilen har stått parkerat..?
Citera
2022-03-07, 07:57
Medlem
Citat:
Eller så är det inte han 🤷🏻‍♀️
Jag undrar varför polisen inte är och letar..? Med missing People..? I dem områden som bilen har stått parkerat..?

Svårt att leta på isen nu
Citera
2022-03-07, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aikaik75
Svårt att leta på isen nu
Det är svårt och dumpa någon på is..? Det var väl is även då hon försvann tänker jag..? Eller varför inte leta runt i området i skogen och stigar i området där bilen har setts .. 😞
Citera
2022-03-07, 08:58
Medlem
Citat:
Det är svårt och dumpa någon på is..? Det var väl is även då hon försvann tänker jag..? Eller varför inte leta runt i området i skogen och stigar i området där bilen har setts .. 😞

Det var mer is när hon anmäldes saknad
Citera
2022-03-08, 10:52
Medlem
En omhäktning av maken talar väl statistiskt tyvärr emot att S kommer tillbaka i livet. Däremot är det ju mkt som hänt i hennes liv och frågan man kan ställa är ju hur hon hanterat allt? Hon har fyllt 40, fått ett efterlängtat barn - blev det som hon tänkt? Mådde hon dåligt efter förlossningen? Inte jättevanligt i Sverige att en mor arbetar efter 6mån även om det var inhopp. Det finns uppgifter om att maken/pappan misshandlat och hade alkoholproblem: vågade hon lämna barnet med pappan eller lämnade hon barnet till släktingar?

Studierna, det finns en uppsats att hitta från operationssjuksköterskestudierna:
http://lnu.diva-portal.org/smash/record.jsf?dswid=6196&pid=diva2%3A707875&c=1&searc hType=SIMPLE&language=sv&query=&af=%5B%22publicati onTypeCode%3AstudentThesis%22%2C%22hasFulltext%3Af alse%22%5D&aq=%5B%5B%7B%22personId%22%3A%22sn222kb %22%7D%5D%5D&aq2=%5B%5B%5D%5D&aqe=%5B%5D&noOfRows= 50&sortOrder=author_sort_asc&sortOrder2=title_sort _asc&onlyFullText=false&sf=all
Här finns även namnet Sacha med och ihopskrivning av andra efternamnet.

Enligt facebook har hon också pluggat intensivvård men oklart om ytterligare examen/uppsats finns. Sammantaget skulle det vara väldigt märkligt att söka in till läkarprogrammet med gymnasiebetyg då hon skulle komma längre i grupper med högskolepoäng (fem års heltidsstudier minst) eller kombinerat arbetslivserfarenhet. Personligen tror jag hon fixat ett falskt gymnasiebetyg enbart för att söka läkarprogrammet.

Detta att hon uppenbarligen åkt fast för falska uppgifter och även var polisanmäld lär ju gett effekter: är det därför hon har fyra vänner på facebook? Typ att hon hade en annan profil som hon stängt ner och öppnat den aktuella därefter.

Ni som antytt saker om bröder "blod är tjockare än vatten" får gärna tala klarspråk. Är släkten osams, vad gör att pappan är skriven hos dottern och inte hos bror på Östermalm?
Citera
2022-03-08, 22:12
Medlem
BosseBetongs avatar
Oklart om det är relaterat till detta case, men polishelikoptern snurrade på väldigt låg höjd, i minst 1 timme ovanför vattnet utanför Träkvista och en del över Älvnäs, för någon vecka sedan.
Citera
2022-03-08, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Oklart om det är relaterat till detta case, men polishelikoptern snurrade på väldigt låg höjd, i minst 1 timme ovanför vattnet utanför Träkvista och en del över Älvnäs, för någon vecka sedan.

Lördag vecka 8 flög den över Träkvista, Sandudden, Älvnäs osv.
Polisen bedrev då en akut efterforskning av en mansperson.
(Jag var ute och gick och blev tillfrågad av polis)
Hur utfallet blev är oklart, kanske vi får en ny tråd här inom kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in