2022-02-26, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är en formalitet att man skriver så. Det blir s k åtalsförlämgning och killen kommer omhäktas om och om igen.

Var kan man läsa att fallet gått till åtal?
Citera
2022-02-26, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Hur menar du? När nån häktas, så skriver man att åtal ska väckas senast ett visst datum. Detta sker dock inte i realiteten förrän personen omhäktats många gånger när det gäller mycket grova brott. Detta fall kommer gå till åtal framåt sommaren kan jag tänka.
Citera
2022-02-26, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille

Samma sak i fallet i Karlskrona. Häktade under sommaren 2020, gång på gång men åtal först efter årsskiftet 20/21 om jag minns rätt. Omfattande fall av utredning och bevisanalys mm.
Det måste ha något mer säkert och konkret att gå på. Åtal väcks väl bara om åklagaren anser sig ha tillräckligt med bevismaterial.
Citera
2022-02-26, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
Samma sak i fallet i Karlskrona. Häktade under sommaren 2020, gång på gång men åtal först efter årsskiftet 20/21 om jag minns rätt. Omfattande fall av utredning och bevisanalys mm.
Det måste ha något mer säkert och konkret att gå på. Åtal väcks väl bara om åklagaren anser sig ha tillräckligt med bevismaterial.

Ok, vi uppfattar en häktning på
olika sätt. Att tingsrätten häktar en person är väl för att åklagaren behöver tid att undersöka ett ev. brott närmare, få provsvar från NFC etc. Ibland räcker bevisen så långt att åklagaren väcker åtal. I andra fall släpps den häktade. Så blev det med till exempel Göran Lambertz, han släpptes.
Citera
2022-02-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur menar du? När nån häktas, så skriver man att åtal ska väckas senast ett visst datum. Detta sker dock inte i realiteten förrän personen omhäktats många gånger när det gäller mycket grova brott. Detta fall kommer gå till åtal framåt sommaren kan jag tänka.

En klen sate som är både hustrumisshandlare och har alkoholproblem lär krypa till korset och erkänna tids nog. Det är lite av planen med alla omhäktningar att den misstänkte skall känna att han inte vet hur länge detta kan hålla på. Till slut vill man få ett avslut och väljer att erkänna.
Citera
2022-02-26, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aikaik75
En klen sate som är både hustrumisshandlare och har alkoholproblem lär krypa till korset och erkänna tids nog. Det är lite av planen med alla omhäktningar att den misstänkte skall känna att han inte vet hur länge detta kan hålla på. Till slut vill man få ett avslut och väljer att erkänna.
Nej, så är "planen" inte alls. Regelverket säger att man häktar någon, nu pratar jag om mycket grova brott bl a, på 2 veckor på sannolika skäl, den första häktningen. Tingsrätten avgör om man når upp till sannolika skäl. Därefter blir det fyraveckorshäktningar. Den häktade har dock rätt till omhäktningsförhandling efter två veckor ändå, om denne vill detta. Det handlar hela tiden att föra utredningen framåt, att NFC skall analysera de fynd man skickat in osv. Men nån "plan" är det inte. Varje gång en omhäktnings skett så skrivs att "åtal skall ske senast" och ett datum fyra veckor framåt. Första häktningen är dock 2 veckor. Vid varje omkäktning läggs nya bevis fram. Dock visar man enbart så mycket som behövs. Åklagaren visar inte hela handen med ess. Det är helt upp till tingsrätten att godkänna varje omhäktning.

Ett erkännande är i och för sig bra. Men ingen utredning kan vila på enbart ett erkännande. Det skall bevisas. Utredningen skall vila på sin egen robusthet vare sig det finns ett erkännande eller ej. Såna kan tas tillbaka. Man avslutar inte en utredning pga att någon erkänner ett mord. F ö får man hålla en person häktad i max nio månader. Därefter krävs synnerliga skäl för att hålla personen häktad utan att väcka åtal.
Citera
2022-02-27, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommar17
Nej han tänkte väl att han kommer komma undan!!! O få villan o pengarna. Han trodde böna tt han kan lura allt o alla. Han lyckades i ett par dagar!!!

Jag har träffat Sacha ett fåtal gånger. Hon verkar vara en mycket intelligent och skör kvinna. Men jag kan inte säga att jag känner henne väl.

Om allt det som beskrivs här i tråden stämmer så kanske det heller inte är otänkbart att hon tillfälligt tagit sin tillflykt. Verkar funnits goda skäl till det med tanke på hemmaförhållandena.

Har svårt att tro att den häktade mannen lyckats outsmarta Sacha. Men då borde hon snart ge sig till känna och återföras med sin son. Vi får verkligen hoppas på det.

Vad tror du som verkar ha koll?
Citera
2022-02-27, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atlas456
Jag har träffat Sacha ett fåtal gånger. Hon verkar vara en mycket intelligent och skör kvinna. Men jag kan inte säga att jag känner henne väl.

Om allt det som beskrivs här i tråden stämmer så kanske det heller inte är otänkbart att hon tillfälligt tagit sin tillflykt. Verkar funnits goda skäl till det med tanke på hemmaförhållandena.

Har svårt att tro att den häktade mannen lyckats outsmarta Sacha. Men då borde hon snart ge sig till känna och återföras med sin son. Vi får verkligen hoppas på det.

man kan aldrig veta vad som försiggår i någon annan människas huvud… men som sagt… hon skulle aldrig försvinna på det här sättet. Det är 100% säkert. En annan sak som är 100% är att Erik har gjort något. Han ljuger om så mycket saker. Som dem sa
på efterlyst och enligt Leif q Persson… Eriks version har varit väldigt märklig, det han säger stämmer inte.. du kan lyssna själv på Leif g w som pratat om det på tv 4. Erik är ett svin som har förstört så många liv
Citera
2022-02-27, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atlas456

En kvinna flyr inte utan sin bebis.
Han har väl erbjudit henne skjuts efter arbetspasset, kört in på en skogsväg och strypt henne i bilen och sedan gömt henne under en hög med ris. Som brandman har han bra lokalkännedom tror jag. Betyder inte att han är smart alls, bara sjuk.

En man som är sjukligt svartsjuk står inte ut med tanken på att "hans kvinna" lever vidare utan honom och träffar någon ny och det är då döden plötsligt framstår som rimlig.
Citera
2022-02-27, 17:02
Medlem
Citat:
man kan aldrig veta vad som försiggår i någon annan människas huvud… men som sagt… hon skulle aldrig försvinna på det här sättet. Det är 100% säkert. En annan sak som är 100% är att Erik har gjort något. Han ljuger om så mycket saker. Som dem sa
på efterlyst och enligt Leif q Persson… Eriks version har varit väldigt märklig, det han säger stämmer inte.. du kan lyssna själv på Leif g w som pratat om det på tv 4. Erik är ett svin som har förstört så många liv
Finns det nåt klipp som man kan se någonstans?
Citera
2022-02-27, 17:07
Medlem
Citat:

Nä, det har du rätt i.

Ja, jag såg Leif GW på TV4. Han verkade inte ha så mkt insyn i utredningen dock. Men han befarade ju det värsta.

Nu har det gått två veckor…
Citera
2022-02-27, 21:38
Medlem
Vilka är hennes bröder som är så farliga? haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in