Citat:
Om du ser på språket så har vi väldigt få ryska ord. Däremot finns mängder av norse, ord som är gemensamma för svenskan och engelskan. Och det kryllar av byanamn i England och även Normandiet. Så var det väl egentligen genom Lettland, Belarus och Ukraina som handelsleden gick? Om vi skall vara noga. Kopplingen med Ukraina återupptogs ju av Karl XII. Det är med dem vi kan känna en viss gemenskap. Gårdarike kallade man landet i öster. Det inkluderar ta mig fan inte Moskva, utan det bördiga Ukraina främst.
Må vara att det var dansken och norsken som satte avtryck i väst, men en stor del av dagens Sverige kommer ju från dem. Skåne, Halland, Blekinge, Bohuslän och Jämtland/Härjedalen. Om svenska nationalister börjar hänga med ryssen, då separerar jag. Då är jag ej längre svensk, tvi fan.
Där finns en tydlig anglosaxisk koppling. Vad gäller kejsardömet så kom kyrkan därifrån och handeln har alltid dominerats av tysken.
Ryssen har inget i östersjön att skaffa och bör förpassas därifrån helt. De är som du säger landkrabbor med dåligt sjömanskap och rostiga tankers. Som det är nu är han som en katt bland hermelinerna. Ryssland bidrar inte med något positivt vad jag kan se. Skitar mest bara ned.
Det är möjligt att ni tog ert namn från våra roddare... men Roslagen är ro-slag, inte ros-lag. Ni borde ha ett d istället för s.
Må vara att det var dansken och norsken som satte avtryck i väst, men en stor del av dagens Sverige kommer ju från dem. Skåne, Halland, Blekinge, Bohuslän och Jämtland/Härjedalen. Om svenska nationalister börjar hänga med ryssen, då separerar jag. Då är jag ej längre svensk, tvi fan.
Där finns en tydlig anglosaxisk koppling. Vad gäller kejsardömet så kom kyrkan därifrån och handeln har alltid dominerats av tysken.
Ryssen har inget i östersjön att skaffa och bör förpassas därifrån helt. De är som du säger landkrabbor med dåligt sjömanskap och rostiga tankers. Som det är nu är han som en katt bland hermelinerna. Ryssland bidrar inte med något positivt vad jag kan se. Skitar mest bara ned.
Det är möjligt att ni tog ert namn från våra roddare... men Roslagen är ro-slag, inte ros-lag. Ni borde ha ett d istället för s.
Vilken USA-dyrkande clown du är. Du kanske är amerikan i grunden? Ryssland har haft kust i Östersjön sen urminnes tider. Men du tycker förstås att jänkarna har där att göra? Försök att förstå att Ukraina är Ryssland. Sen kan du ju lära dig åtminstone lite fakta.
”Gårdarike, Garðaríki, är en gammal norrön (fornnordisk) benämning på Rus och/eller för trakterna runt Holmgård, motsvarande dagens Novgorod, Ryssland.”
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Gårdarike
Ditt vänstersamhälle är knappast bra för oss. Ni vill förinta oss, vårt sätt att leva och vårt sätt att vilja organisera samhället.