Citat:
Förvisso jag är ju onekligen inte konservativ, så jag borde ju inte få lov "pladdra" i en tråd som frågar efter just konservativas åsikter.
Men, relaterat till trådens ämne är det ju absolut.
Vänd på det.....det är vansinnigt mycket lättare att klä liberal värderingar i VERKLIGHET, än att klä
dina konservativa värderingar i någon verklighet....det mesta av det din sort trott/ tror på har fört länge sen skjutits i sank av fakta, empirisk vetenskap och logik.
Vilket, om inte annat, våra debatter visat med all önskvärd tydlighet, Du har inga argument som håller/ som går får bekräftade via vetenskap, men det har jag betydligt oftare.
Behöver du at jag exemplifierar?
Men, relaterat till trådens ämne är det ju absolut.
Vänd på det.....det är vansinnigt mycket lättare att klä liberal värderingar i VERKLIGHET, än att klä
dina konservativa värderingar i någon verklighet....det mesta av det din sort trott/ tror på har fört länge sen skjutits i sank av fakta, empirisk vetenskap och logik.
Vilket, om inte annat, våra debatter visat med all önskvärd tydlighet, Du har inga argument som håller/ som går får bekräftade via vetenskap, men det har jag betydligt oftare.
Behöver du at jag exemplifierar?
Jag tror inte att vi har diskuterat hållfasthet, så här långt. Men, kanske har Du någon alternativ vänsterlösning på Eulers knäckningsfall? Eller avser Du fördelar med olika gängstigningar? Det Du diskuterar är i allmänhet en sorts "beställningsforskning" där det politiskt önskvärda i regel är det som "vetenskapen" levererar.
Citat:
Klimatforskning, uven ÄR till stora delar just fysik.
Gissa 3 ggr vilken ideologi av våra som dominerar inom klimatförnekelse.
Och ja...tillbaka till Ryssland, idag styrd av en radda konservativa ideal.......och uj uj uj vad "vetenskaplig" och "verklighetstrogen" Putin och Putins olika fantasier är...
Gissa 3 ggr vilken ideologi av våra som dominerar inom klimatförnekelse.
Och ja...tillbaka till Ryssland, idag styrd av en radda konservativa ideal.......och uj uj uj vad "vetenskaplig" och "verklighetstrogen" Putin och Putins olika fantasier är...
Jag förmodar då att det är den delen av klimatforskning som inte "till stora delar är fysik", som är den politiska delen.

Jag har fö inte ägnat mig åt klimatförnekelse, eller vad Ni kallar det på vänstersidan. Jag kan däremot konstatera att just nu regnar där jag sitter. Nästan något regn varje dag under den senaste veckan, trots att vi skulle torka ut denna sommar.
Min konservativa sida vill inte överlåta åt liberalerna att försöka pacificera Ryssland med handel och samtidigt lägga ner vårt eget försvar. Det är Din sida som ägnat sig åt sådant. Nu står vi där vi står med obefintligt nationellt försvar, koranbränningar och inget Nato-medlemskap. Undras vilkens sidas "vetenskap" som levererat underlag för dessa stolligheter?