Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Därför att det såklart är lätt att kritisera polisen. Det är en enorm organisation som hanterar komplicerade saker, varför det alltid kommer att finnas sådant som går att kritisera. Och där har han hittat sin gnällspiks-nisch. Nu när han har gått i pension kommer vi väl förhoppningsvis att höra honom allt mindre (jag tror till och med att Sven-Erik Alhelm har börjat ebba ut med sina maniska mediaframträdanden). Jag brukade gilla GW i efterlyst, men de sista åren har han blivit allt mer patetisk i sin strävan att låtsas vara någon han inte är. Kanske för att tjäna ihop några slantar inför pensionen, vad vet jag, men numera går han inte att ta på allvar.
Ja Alheim börjar väl komma till åren och kanske njuter lite mer av ålderdomen, mer än att kommentera hit och dit om olika rättsfall. Sen är dom väl inte i riktigt samma nisch, Persson är ju poliskännare medan Alheim är mer insatt i rättegångsförfarandet.
Men det är nog bra att dom här två herrarna får komma till tals och har möjlighet att ge synpunkter och kritisera rättsväsendet och dess arbetsmetoder.
Jag tycker också att Persson fortfarande har bra synpunkter och åsikter om polisen och det är väl allmännt känt att han med all rätt tycker att polisorganisationen är ineffektiv med mycket snack och liten verkstad.
Sen har han nog inte dom här pensionärsuppdragen för brödfödans skull, han har med råge så att han klarar sig, men han gillar nog sitt jobb och det han uträttar som pensionär.