Citat:
Ursprungligen postat av
FlexibelHottentott
Angående att någon inte litar på NordVPN kan du bortse ifrån speciellt om du ändå ska bara använda pirat IPTV.
När någon säger att de inte "litar" på nordvpn så är det en mening som egentligen faller platt för det finns inget som styrker det med bevis, bara indikationer på att något kan vara lustigt. NordVPN är en av de största inom VPN och med tanke på deras track-record så kan du simma lugnt.
Mullvad är en de VPN tjänster som kommer på top i alla rankningar men också en av de dyrare, så för ditt ändamål kan du som sagt vara helt lugn och NordVPN är helt okej.
Vill bara påpeka att det Flexibel skriver stämmer till viss del. Det jag menar är att jag litar inte på NordVPN just för att dom har inget track-record, dom kom från ingenstans och betalade tiotusentals influencers på YouTube och TikTok att annonsera deras tjänst. Visst, det har fungerat bra hittills, men jag har inte djupdykt i det hela heller.
Sedan har vi Mullvad som har ett track-record på över 10 år. Inte ett enda samarbete med en myndighet. Det mina vänner är oslagbart och definitivt värt 50:- i månaden. För det så får vi alltså en helt säker VPN-tjänst som är skapad av entusiaster som vet exakt vad dom håller på med och som tidigare skrivits så är tjänsten topprankad överallt. Mullvad.net var även först i Sverige att erbjuda fullständigt stöd för WireGuard, något som många tjänster inte stöder ens till denna dag.
NordVPN är säkert skitbra, men varje gång någon frågar om VPN så kan jag inte säga annat än Mullvad då dom är 10/10 i alla områden enligt mig. Sedan vill jag påpeka att jag har inte påstått något särskilt om NordVPN, jag har bara sagt att jag personligen inte litar på tjänsten. Vem ligger ens bakom tjänsten?
Citat:
Ursprungligen postat av
smurf.konto
Den översta kör jag med och jag får ut 200/200 av mina 200/200 jag har på linan hemma.
Kör hårt på den TS, billigare än så hittar du inte.