2026-10-03, 20:39
Medlem
Har en fundering om soptunne teorin.
Hittar inte inlägget. Men vet att jag läst de tidigare i tråden.

Kom de fram vilken dag var närmaste efter Terjes försvinnande?

Är de i nära anslutning till försvinnandet så kan han försvunnit den vägen.

Styckad kropp. Delad på flera soptunnor
Citera
2026-10-03, 20:58
Medlem
Googla lite narkotika tillslag i Norge 2021.

• Tidernas största amfetaminbeslag: I juli 2021 beslagtog tullen 212,55 kilo amfetamin vid gränsövergången i Svinesund. Detta är det största enskilda beslaget av amfetamin i norgeshistorien.
• Historiskt marihuanabeslag: I maj 2021 gjordes ett beslag på 304 kilo marihuana, vilket också slog sig in på listan över de största marihuanatillslagen genom tiderna i landet.

Kan Terje haft något med dessa att göra?
Citera
2026-10-04, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoppeliLoppan
Eller åkte för att hämta belöning för att ha agerat spion, men man valde att göra sig av med honom istället?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3plPGA/nya-teorin-om-forsvunna-terje-61-skulle-gora-en-affar

Enligt denna skulle Terje göra en affär på Muskö, troligen med knarkhandel.

Men soptunne-teorin är ju mer trolig i såna fall, att någon dumpade honom i närmaste soptunna, det var ju ändå 20 grader kallt ute.

Det gick knappast att gräva den årstiden, vintern 2021 var ju ovanligt kall i Stockholm.
Citera
2026-10-04, 19:42
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppe1986
Styckad kropp. Delad på flera soptunnor

Citat:
Ursprungligen postat av fantombild
Men soptunne-teorin är ju mer trolig i såna fall, att någon dumpade honom i närmaste soptunna, det var ju ändå 20 grader kallt ute.

Det gick knappast att gräva den årstiden, vintern 2021 var ju ovanligt kall i Stockholm.
En gammal oanvänd brunn ligger väl då närmare till hands. Där naturen får ha sin gång.
Citera
2026-10-04, 22:16
Medlem
Är bilen på Muskö enligt plan eller ett misslyckande??
Citera
2026-10-04, 22:48
Medlem
Finns det någon som samlat på sig material och vill dela med sig?
Citera
Igår, 17:49
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Är det någon som läst den senast länkade (numera låsta) artikeln där det påstås att Terje skulle syssla med drogsnuggling? Vad har detta tv-medium hittat som skulle tyda på det?
Citera
Igår, 18:22
Medlem
rubbergirls avatar
Ngn som känner Terje som tyckte saker började bli märkliga & pratar med Winger ang. ett samtal denna bekanta haft med Terje några dgr innan han åkte till Sverige:

https://imgur.com/a/lKtyVjx

Litet klipp från videon med simulering av samtalet. Videon finns på Michael Wingers TikTok & laddades upp 15/9. Där finns även andra klipp gällande Terje.
Vill man se allt i sin helhet får man prenumerera på hans tjänst på hemsidan som är tokdyrt.
Jag har vare sig det el. Aftonbladet Plus.
Citera
Igår, 18:43
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Ngn som känner Terje som tyckte saker började bli märkliga & pratar med Winger ang. ett samtal denna bekanta haft med Terje några dgr innan han åkte till Sverige:

https://imgur.com/a/lKtyVjx

Litet klipp från videon med simulering av samtalet. Videon finns på Michael Wingers TikTok & laddades upp 15/9. Där finns även andra klipp gällande Terje.
Vill man se allt i sin helhet får man prenumerera på hans tjänst på hemsidan som är tokdyrt.
Jag har vare sig det el. Aftonbladet Plus.
Så plötsligt efter 5 år kommer en bekant fram och berättar om detta samtal eller är det något polisen haft kännedom om innan? Jag har lite svårt ta den norska utredaren eller medium eller vad fan han nu kallar sig på allvar.
Citera
Igår, 19:04
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Så plötsligt efter 5 år kommer en bekant fram och berättar om detta samtal eller är det något polisen haft kännedom om innan? Jag har lite svårt ta den norska utredaren eller medium eller vad fan han nu kallar sig på allvar.
Haha, ja…

Jag vet inte om polis har haft kännedom om detta tidigare. Det framgår inte. Oavsett var det inget de tog upp i Efterlyst - som de gjorde med försvunna mobilen + filofaxen samt om ngn hade kännedom om ”svenske jenta” - så jag tar det hela med en nypa salt.
Citera
Igår, 19:19
Medlem
rubbergirls avatar
Är det ngn som har pejl på vad Terje hade för bil innan han köpte Isuzun? Hade han andra bilar på gården han använde ibland?
Citera
Idag, 10:41
Medlem
Någon som har ett axplock från Aftonbladets reportage idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in