2022-02-06, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersonalSeasoning
Jag visste att det fanns en stereotyp om den arga afro-amerikanska kvinnan vilket verkar vara genomgående i USA. Sök bara på 'angry black woman'. Jag trodde från början att detta var ett exklusivt amerikanskt fenomen men jag har stött på ett flertal afrikanska kvinnor här i Sverige som utan anledning direkt haft taggarna utåt, varit kaxiga och betett sig väldigt ilsket.

Hälsade på vän till mig som bor i ett miljonprogram. När jag tar hissen upp till hans våning så går en afrikansk kvinna in i samma hiss (hon går före mig) och sedan nästan smäller hissdörren i ansiktet på mig. Ger mig världens bitchblick.

En annan gång har jag sett en afrikansk kvinna i ett annat miljonprogram som tränger sig före i kön på matbutiken. En arabisk/mena man i övre medelåldern protesterar och det slutar med att kvinnan börjar slåss med honom och såklart går före och behåller den stulna platsen.

När jag har frågat några tjejer om vägen eller dylika frågor så har de varit snäsiga och bitchiga, hymlat med ögonen och suckat. Samt flera incidenter med just afrikanska kvinnor som oprovocerat fått raseriutbrott.

Varför är det såhär? Det kan knappast vara att de är svarta för Latinamerikanska svarta kvinnor brukar vara som vilka kvinnor som helst. Varför just afrikanska och svarta amerikanska kvinnor?

Dom är omgivna av svaga och mesiga svenskar som det inte har några negativa konsekvener om man är aggressiv emot.
Citera
2022-02-07, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Vem fan gör det 2022?

Och vad är dylika frågor?

Haha ja vem fan frågar en kvinna om vägen
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera