2022-02-23, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ejlah91
Idag dog min farmor, som varit en fantastiskt "extraförälder" åt mig. Hon dog i cancer. Elak jävla skit cancer. Var och hälsade på henne på hemmet efter hon gått vidare till nästa liv.
Senast jag träffade så berättade Berättade hur underbar jag tyckte hon var och hur mycket jag älskar henne,. Men just nu sitter jag hög, för att försöka klara av kvällen. Har aldrig varit med om en så nära person förlorat livet. Hur klarar jag detta?

Man gråter, går på promenad, lyssnar på klassisk musik och ber till gud. På repeat.
Citera
2022-10-04, 10:54
Medlem
Sr_71s avatar
Jag håller på att drunkna i sprit och tabletter. Min älskade är i slutskedet har levt ihop i 40 år. Orkar inte se henne tyna bort. Är för svag att se detta helvete. Är det någon som har liknande erfarenheter? När hon försvinner så gör jag processen kort. Kanske jag tänker egoistist vet inte.. Orkar knappt att uppmuntra henne då jag ser allt i svart.
Citera
2022-10-07, 22:14
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon2022
Det finns inget som heter sorgeprocess eller en viss mängd tårar som ska gråtas. Det avgör du själv.

Det här kan inte betonas nog. En väldig massa människor går liksom bara på med sitt liv, och tänker på den som dött och på sorgen då och då. Långsamt över åren så bearbetar man det, och det ebbar ut.

Lyssna inte på det som säger att du ska sitta hemma i tre veckor och tjuta, och sedan ska det vara klart. Det finns säkert någon som funkar så, men de är inte många.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in