2023-10-22, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Betydligt fler än så.
Då kan du väl lista ett urval av alla dessa om de är "betydligt fler" som du påstår.
Citera
2023-10-22, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Då kan du väl lista ett urval av alla dessa om de är "betydligt fler" som du påstår.
Klicka då på länken för ett urval.

https://indexfonder.org/svenska-indexfonder/
Citera
2023-10-22, 17:46
Medlem
Citat:
Klicka då på länken för ett urval.

https://indexfonder.org/svenska-indexfonder/
Den enda fonden på den sidan som trackar OMXS30 är Avanza Zero som jag redan nämnt. Eftersom du inte kan ge ett enda ytterligare exempel så tolkar jag det som att du kastade ur dig ett påstående om något som du har noll koll på.
Citera
2023-10-22, 18:12
Medlem
Citat:
Den enda fonden på den sidan som trackar OMXS30 är Avanza Zero som jag redan nämnt. Eftersom du inte kan ge ett enda ytterligare exempel så tolkar jag det som att du kastade ur dig ett påstående om något som du har noll koll på.
Nu är vi inte överens men det är ju helt okej för min del.
Men för att återknyta till EQT så står eller faller inte bolaget enkom för det.
Senast redigerad av Truefighter 2023-10-22 kl. 18:15.
Citera
2023-10-22, 18:29
Medlem
Citat:
Nu är vi inte överens men det är ju helt okej för min del.
Men för att återknyta till EQT så står eller faller inte bolaget enkom för det.
lol, "inte överens". Ja så kan man ju också uttrycka det när man inser att man haft helt fel men inte klarar erkänna det.
Citera
2023-10-22, 18:41
Medlem
Citat:
lol, "inte överens". Ja så kan man ju också uttrycka det när man inser att man haft helt fel men inte klarar erkänna det.
Fast jag har ju inte fel och du måste studera lite mer angående hur det där med index fungerar. Men så vad tycker herren om EQT?
Det är ju det som ska avhandlas i tråden och nu har vi driftat iväg för mycket från ämnet.
Citera
2023-10-23, 11:27
Medlem
Nästan - 70 % sedan toppen vintern 2021. Samtidigt så har förvaltat kapital gått upp rejält sedan samma period. Jag tänker att räntorna kommer börja att sjunka 2024 och att det säsongsmässigt är en bra tid att köpa?
Citera
2023-10-25, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Nästan - 70 % sedan toppen vintern 2021. Samtidigt så har förvaltat kapital gått upp rejält sedan samma period. Jag tänker att räntorna kommer börja att sjunka 2024 och att det säsongsmässigt är en bra tid att köpa?
Så kan det nog vara och med Investor som storägare bli det ju inte till det sämre.
Citera
2023-10-25, 12:55
Medlem
Citat:
Så kan det nog vara och med Investor som storägare bli det ju inte till det sämre.

När det väl vänder så kan man nog förvänta sig att EQT kommer att stiga väldigt markant på kort tid. Om det finns någon med en annan åsikt - dela gärna med er om era tankar.

Att investor är största ägare är en kvalitetsstämpel utan dess like.
Citera
2023-11-08, 21:17
Medlem
Skojarns avatar
Varför skulle EQT stiga kraftigt bara för att räntorna sjunker? Blir det verkligen inne med dåliga företagsbyggen igen redan nästa år?

Idag kunde man läsa att EQT även plöjt ner pengar i elflygbolag. Ett samägande mellan Airbus, Boeing och EQT tro?

Nej, en 20-åring som sa att han ska flyga passagerare 20 mil på el, och det räckte för att EQT skulle plöja ner miljoner i det hela.
Citera
2023-11-08, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
Varför skulle EQT stiga kraftigt bara för att räntorna sjunker? Blir det verkligen inne med dåliga företagsbyggen igen redan nästa år?

Idag kunde man läsa att EQT även plöjt ner pengar i elflygbolag. Ett samägande mellan Airbus, Boeing och EQT tro?

Nej, en 20-åring som sa att han ska flyga passagerare 20 mil på el, och det räckte för att EQT skulle plöja ner miljoner i det hela.

De har över 2000 miljarder kr under management. Och du kritiserar några få investeringar som representerar mindre än en procent av totalen.

Citera
2023-12-16, 09:58
Medlem
Kanastras avatar
Fan vad fint det gick torsdag och fredag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in