2022-01-28, 18:46
Medlem
Dofternas avatar
Som O'boy, alltid gott med en ny massaker.
Citera
2022-01-31, 16:10
Medlem
diseuses avatar
Ny trailer: https://youtu.be/zcI6SFiK_yk
Citera
2022-02-01, 17:12
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Ännu en kvinna som är i sina 70år något som ska leka Rambo. (Senast var Halloween filmerna). Redan tröttsamt och cringe som man säger i dag. Jag vet att det bara är på film och skräckfilmer är så overkliga det bara går. Men för fan en gammal kärring som springer runt med gevär mot en ''odödlig'' kraft är enbart för att nu ska vi allt visa världen att kvinnor också kan!

Vad blir nästa steg, kärringar med rullator? 9åriga barn som överlistar Jason?

Nu är jag färdig med att såga denna film (haha fattar ni? SÅGA)

Trailern ser ganska bra ut. Men kändes inte som TCM riktigt... Det man fick se utav leather face fick mig att tänka på något annan mördare i någon film för bara några år sedan , kan inte komma ihåg vilken. Känns fel att överlevaren från första filmen även kallar honom för Leather face..

Kommer absolut att se filmen så fort det går.
Citera
2022-02-03, 18:32
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Ännu en kvinna som är i sina 70år något som ska leka Rambo. (Senast var Halloween filmerna). Redan tröttsamt och cringe som man säger i dag. Jag vet att det bara är på film och skräckfilmer är så overkliga det bara går. Men för fan en gammal kärring som springer runt med gevär mot en ''odödlig'' kraft är enbart för att nu ska vi allt visa världen att kvinnor också kan!

Vad blir nästa steg, kärringar med rullator? 9åriga barn som överlistar Jason?

Nu är jag färdig med att såga denna film (haha fattar ni? SÅGA)

Trailern ser ganska bra ut. Men kändes inte som TCM riktigt... Det man fick se utav leather face fick mig att tänka på något annan mördare i någon film för bara några år sedan , kan inte komma ihåg vilken. Känns fel att överlevaren från första filmen även kallar honom för Leather face..

Kommer absolut att se filmen så fort det går.
Jag gillar att slasher genren har kommit tillbaka de senaste åren , men precis som du säger är det fruktansvärt med alla gamla kärringar i filmerna. I orginalen så var det max en 50 årig förälder i birollen. De som var gamla huvudkaraktärer i filmerna förr var ca 30 år , de unga 18-20 och medelåldern ca 25 år .
Det är samma sak i senaste scream. Sidney börjar närma sig 50 år och reportern gale weathers är närmare 60. Och de flänger runt tillsammans med 20 åringarna. Det må vara så att 35 är det nya 25, men 60 är verkligen inte det nya 30.
Citera
2022-02-03, 19:24
Medlem
XtraXs avatar
Måste ändå säga att nyinspelningen som kom 2003 är en jäkligt bra film. Hoppas denna kan vara hälften så bra.
Citera
2022-02-05, 06:03
Medlem
Ska bli intressant att se hur mycket woke de lyckas få in i denna.
Citera
2022-02-06, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Den passade 70-talet.

Men bara det faktum att ni skriver om den här innebär ju att man får gratis reklam genom att göra just skitremakes istället för något nytt.

När skall någon komma på att man får gratisreklam genom att utmana woke-kulturen. Ganska lätt att få dessa att tvitterstorma sit hat utan att se filmerna.

Jag föreslår också nya skräckfilms-teman. "The conversion-therapist" kidnappar små bögar och botar dom. Man får följa woke-polisernas jakt på samhällets fiende nummer ett.

Bra poäng.
En sån film skulle ju vara kontroversiell på riktigt.
Problemet är väl bara att den nog skulle bli svår att distribuera och att Hollywood "inte vill ha den".
Citera
2022-02-17, 17:24
Medlem
Ser ändå ok ut från trailern! Positivt överraskad
Citera
2022-02-17, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molnssthlm

Jag har inte sett trailer. Ser fram emot filmen, har väl ändå ganska höga förväntningar, så ska bli spännande se den imorgon.
Citera
2022-02-17, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Jag har inte sett trailer. Ser fram emot filmen, har väl ändå ganska höga förväntningar, så ska bli spännande se den imorgon.

Verkar mycket lovande!
Citera
2022-02-18, 12:07
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molnssthlm
Haha!

Trailern var ju fullständigt usel. Det var bara att se första scenen i trailern när tjejen tittade ut genom fönstret till bilen, för att bli varse om på vilken nivå skådespelarna ligger. Eftersom orginalet ändå är kult så ville jag se denna, men den var så fruktansvärt genomusel att jag fick stänga av. Fyfan vilket skräp!

Man kunde väl åtminstone ha försökt göra den bättre än orginalet, även om det inte heller var mycket till sevärt.
Citera
2022-02-18, 12:14
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Det man fick se utav leather face fick mig att tänka på något annan mördare i någon film för bara några år sedan , kan inte komma ihåg vilken.

Det är ingen mördare och inte en film heller för den delen. Den du tänker på är Mats från serien I en Annan Del Av Köping.
Jag garvade nästan ihjäl mig när lädernyllet visade sig. Han såg ju ut att tillhöra nåt stödboende eller nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in