2022-01-20, 23:52
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Kan man inte utbilda (de minst obegåvade) zoomalierna att knega (de enklaste jobben) på Northvolt? Menar allvar.

Varför börjar jag tänka på The Matrix? Så här elak brukar jag inte vara...
Citera
2022-01-21, 00:16
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Är Skellefteå en av de smarta kommuner som passade på att riva tomma lägenhetshus redan för 20 år sedan?
Det revs faktiskt en hel del för 20-25 år sedan.
Citera
2022-01-21, 00:20
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
De måste kunna passa tider också, finns det inte civilisation i dom, så funkar bara deras ursprungsländer.

Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Och hur många tomma rum i stora villor finns det, hur många fritidshus som står tomma 10 månader av 12?

Tror du seriöst att en somalier kan bo i ett hus i norra Sverige?
Skotta snö osv?
Citera
2022-01-21, 00:29
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Varför börjar jag tänka på The Matrix? Så här elak brukar jag inte vara...

Northvolt, batterier, Matrix … el-akt, ja.
Citera
2022-01-21, 00:43
Medlem
GretelThronbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Tror du seriöst att en somalier kan bo i ett hus i norra Sverige?
Skotta snö osv?

Och varför skulle dom inte kunna det? Det finns boskola.
Några av Sveriges största hiphop artister är somalier, så skulle tro att de är bra mycket mer begåvade än du är...du kan väl på sin höjd plinga lite på din banjo
Citera
2022-01-21, 01:08
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Och varför skulle dom inte kunna det? Det finns boskola.
Några av Sveriges största hiphop artister är somalier, så skulle tro att de är bra mycket mer begåvade än du är...du kan väl på sin höjd plinga lite på din banjo

För att de regelbundet förstör sina lägenheter och sätter eld på sina kök.
Jag har sett dem i aktion.
Att bo på landet kräver självständighet och en basal intelligens som de inte besitter och ditt exempel med hiphop "artister" är ett skämt hoppas jag?
Citera
2022-01-21, 01:13
Medlem
DaChiefs avatar
Haha, men de kommer att tvingas ta emot horder av invandrare pga social dumping från andra kommuner, den vanliga påförseln samt menagäng som söker nya jaktmarker.

Finns inte bostäder kan de bo i tält som resten av urbefolkningen.

Om de kräver bostäder så är det bara att börja kapa virket själv om det ska bli nått.
Citera
2022-01-21, 08:59
Medlem
Bra. Kan dom inte passa på att skicka hem dom som redan är där också .
Citera
2022-01-21, 09:03
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Är Skellefteå en av de smarta kommuner som passade på att riva tomma lägenhetshus redan för 20 år sedan?
Ja det revs en hel del på den tiden men det revs alldeles för lite.

Kriget i Jugoslavien satte stopp för rivningen.
Senast redigerad av orrtupp 2022-01-21 kl. 09:05.
Citera
2022-01-21, 09:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Kan man inte utbilda (de minst obegåvade) zoomalierna att knega (de enklaste jobben) på Northvolt? Menar allvar.

Det är oerhört svårt att få vuxna negrer att bli civiliserade. Att knega, passa tider, slänga sopor, m.m. är något negern måste få inpräntat i sig som barn annars går det inte att lära dem det som vuxna.
Citera
2022-01-21, 10:35
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Det är oerhört svårt att få vuxna negrer att bli civiliserade. Att knega, passa tider, slänga sopor, m.m. är något negern måste få inpräntat i sig som barn annars går det inte att lära dem det som vuxna.

Du har nog rätt.

Annie och Mållgan får tillsätta en "Enkla jobb"-kommission - "hitta hem" föreslår jag som tema.

Zoomalier så enormt pantade. Eritreaner och tigriner KAN ha hästarna hemma. Fördomar? Nä, empiriska erfarenheter som universitetslärare under ett tiotal år för decenniet sedan. Det (o-)lustiga är att zoomalier trots åratal av kuggade tentor kan fortsätta att "plugga" genom Soc`s försorg. Om jag hade varit 25 idag med återbetalningskrav till CSN... ja herregud... hade mördat någon, Mållgan eller Annie eller vem fan som helst i den fåran...
Citera
2022-01-21, 12:08
Medlem
Sladdarens avatar
Varför ska man ta emot nåt överhuvdtaget som nån påtvingat straff som alldrig tar slut.
Ang allt möjligt företagsbyggande i Skellefteå med vakanser så har det ju lite och inget att göra med massinvandringen för dom tillsätter inte sådana tjänster utan de bidrar med bidragsåtgång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in