2006-06-16, 22:02
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Men det kan ju finnas medlemmar som verkar ha noll poster men som tex postat i Evighetsdiskussioner och intet mer.
Vid min barm, du verkar ha rätt! Men en liknande utrensning görs väl via ett databaskommando, en SQL-fråga och då borde man väl kunna formulera den så att de som har noll poster, men har skrivit t.ex. Knutbytråden (vill inte stöta mig med Joanna ) inte raderas?
Citera
2006-06-16, 22:47
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Vid min barm, du verkar ha rätt! Men en liknande utrensning görs väl via ett databaskommando, en SQL-fråga och då borde man väl kunna formulera den så att de som har noll poster, men har skrivit t.ex. Knutbytråden (vill inte stöta mig med Joanna ) inte raderas?
Man kan fråga sig om vi vill ha kvar användare som bara postar i Loungen och inte bemödat sig med ett enda redigt inlägg i det riktiga FB. Jag säger att dom kan spolas.

Det vore bra om det fanns en funktion som kunde massomdöpa posterna alla användare som raderas gjorde. Så att istället för att de tre inlägg som "DrulKalle14" skrev för lika många år sen raderas, så ändras inläggen till att se ut att vara postade av "[raderat konto]".

Nu kan inte jag den här mjukvaran, så jag vet inte om det går.

Det torde endå finnas en hel massa användare som skrev 3 inlägg och sen tröttnade på FB. Det vore bra om dom plockades bort.
Citera
2006-06-16, 22:51
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Men har vi fått reda på varför medlemsantalet har minskat med nästan 30.000 än?
Det är väl dom som har blivit (old) och som saknar poster som raderats. Titta på medlemslistan; förut fanns där på förstasidan en massa (old) med 0 poster, nu är det bara (old) med poster där.
Citera
2006-06-16, 23:01
Medlem
Antevantes avatar
Men ärligt talat. Hur många är aktiva på Flashback?
Det finns förvisso en del ämnen jag överhuvudtaget aldrig ens varit inne på.
Men är antalet aktiva användare fler än 1500-3000st? Jag tycker att jag känner igen de flesta användare vid det här laget.
Ja, det här är bara en massa spekulationer, jag kan ha fel.
Kanske kunde man ta bort de som inte varit inloggade det senaste året..
Kan man kolla hur många som varit inloggade de senaste 3-6 mån? Loggar man inte in oftare än en gång i halvåret är man knappast att räkna som aktiv.
Citera
2006-06-17, 03:07
Medlem
jrosens avatar
De som blivit raderade är de som startat en registrering men inte fullföljt den.
Dvs gett fan i att verifiera epostadressen.
/mod
Citera
2006-06-17, 13:46
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrosen
De som blivit raderade är de som startat en registrering men inte fullföljt den.
Dvs gett fan i att verifiera epostadressen.
/mod
Okej, tack för svaret
Citera
2006-06-17, 14:14
Bannlyst
det är väl fortfarande antalet träffar som är intressant ur en kommersiell synpunkt?
Citera
2006-06-17, 19:49
Medlem
Det finns ju vissa fördelar med att registrera sig och logga in även om man inte är intresserad av skriva, man kommer åt sökfunktionen samt t.ex. forumet "passwords". Admin brukar ju bannlysa folk ganska friskt om han anser att de inte tillför forumet något.

Alla dessa lurkare som använder bandbredd men inte tillför något borde således kunna plockas bort i enlighet med Squalos lysande förslag.
Citera
2009-03-27, 20:22
Medlem
Biatchs avatar
Nya medlemmar och 0 inlägg i evigheter?

Som rubriken säger.
Finns många nyreggade medlemmar nu på forumet och trots MASSA poster så står deras räknare på 0?

Kan någon vänlig förklara?
Citera
2009-03-27, 20:27
Medlem
FISKISCHs avatar
har jag aldrig sett
exempel på användare?
Citera
2009-03-27, 20:33
Medlem
antagonistens avatar
Inlägg i papperskorgen, laidback och humor räknas inte, så även om man postar en massa inlägg i dessa forumdelar står postcounten kvar på noll.
Citera
2009-03-27, 20:35
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Inlägg i papperskorgen, laidback och humor räknas inte, så även om man postar en massa inlägg i dessa forumdelar står postcounten kvar på noll.
Laidback får nog ändå räknas bort som trolig anledning för nyreggade och nollpostare.

Men, som sagt, anledningen är troligen att alla inlägg är gjorda i humor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in