2022-01-20, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hetaskaman
Köpte allt via trustwallet>pancakeswap ...

Fet jag undrsr nu är hur man kan få tillbaka något. Ska man polisanmäla detta eller ska man bara deklarera förlust...

Efter att ha sökt runt lite på twitter så verkar 2 namn dyka upp. Det ska vara någon från Tjeckien som gjort KYC samt en från Usa som verkade ha haft sitt namn på någon logga.

Anmäla bör du göra men risken är stor att polisen inte kommer återfinna pengarna.
Det är så lätt att casha ut krypto så dom kan redan ha hunnit växla allt till kontanter och fått dom vita med hjälp av ett företag.
Citera
2022-01-20, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Anmäla bör du göra men risken är stor att polisen inte kommer återfinna pengarna.
Det är så lätt att casha ut krypto så dom kan redan ha hunnit växla allt till kontanter och fått dom vita med hjälp av ett företag.

Vad jag läser på twitter av solidproof som hade verifierat just dessa scammers så har Binance låst deras bnb som dom försökt blåsa mig och andra på. Vem vet kanske det blir något av det.

Just nu känns det bara jobbigt. 6k är mycket för en som kört på akassa ett tag 😑
Senast redigerad av hetaskaman 2022-01-20 kl. 00:52. Anledning: Stavfe
Citera
2022-01-20, 02:47
Medlem
Dina deg är borta för evigt. Inget kan göras och ingen anmälan kan hjälpa dig. Acceptera, lär dig och gå vidare.

Hur mycket deg?
Citera
2022-01-20, 05:28
Medlem
Tror du att skattebetalarna ska ersätta dina förluster? vadå avdrag hur då? från vems ficka då eller vad menar du?
Citera
2022-01-20, 05:45
Medlem
Citat:
Ja jag har lärt mig den läxan att trendade på cmc är helt värdelöst... men LBank ska väl vara en laglig exchange??
Det var det som gjorde att jag la in 6k på detta. Hur är det möjligt att en exchange bara tar in krypto utan att ha verifierat gruppen bakom valutan?
6000 kr är en större summa?

HAHAHA. Tillåt mig skratta dig i ansiktet.

Du kanske inte ska slösa 6 månaders studiebidrag på krypto om det är en väsentlig summa för dig, kiddo.
Citera
2022-01-20, 07:08
Medlem
Citat:
Ja jag har lärt mig den läxan att trendade på cmc är helt värdelöst... men LBank ska väl vara en laglig exchange??
Det var det som gjorde att jag la in 6k på detta. Hur är det möjligt att en exchange bara tar in krypto utan att ha verifierat gruppen bakom valutan?

Ingen aning. Har aldrig hört nån använda lbank så hade undvikit. Du ser ju själv vilket skit de verkar lista.

Håll dig till de stora börserna. Dem lägger inte upp vilket skit som helst.
Binance, Coinbase, Kraken mfl

En polisanmälan kommer bara kosta dig tid. De kan inte göra nåt såvida du inte har bevis för att det är nån snubbe här i Sverige som har skammat dig.
Som sagt det va läropengar du förlorat.
Citera
2022-01-20, 07:23
Medlem
Citat:
Jag har fortfarande tillgång till dessa scamcoins. Saker är att dom inte går att sälja. Bedragarna har tagit allt av värde (bnb bland annat som användes för köp og sälj).

Detta är ju en scam och allt köptes via pancakeswap

Om du fortf. har access till dom, sälj dom till din mor för en krona. Nu har du gjort 5999kr i förlust och kan deklarera det som sådant.

Jag håller med övriga, billig läropeng! Och som verkligen ALLA säger, sätt inte in mer än vad du kan förlora.
Citera
2022-01-20, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chucknorris2
Tror du att skattebetalarna ska ersätta dina förluster? vadå avdrag hur då? från vems ficka då eller vad menar du?

Ja varför inte? Min skatt går åt allt möjligt löjligt samt i fickorna på stora multinationella blodsugarföretag... att jag som svensk ska få ersättning för att ha investerat där staten skulle få 1/3 av eventuell vinst förefsller mig logiskt.
Citera
2022-01-20, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crackmix
6000 kr är en större summa?

HAHAHA. Tillåt mig skratta dig i ansiktet.

Du kanske inte ska slösa 6 månaders studiebidrag på krypto om det är en väsentlig summa för dig, kiddo.

Tack för kommentaren. Visar att click bait fungerar även här på flashback.

Vi vet ju alla att flashbackare har minst 6siffrig månadslön, såvida de inte är trejders eller egenföretagare... glöm inte saken mellan bena på minst 20cm
Citera
2022-01-20, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Om du fortf. har access till dom, sälj dom till din mor för en krona. Nu har du gjort 5999kr i förlust och kan deklarera det som sådant.

Jag håller med övriga, billig läropeng! Och som verkligen ALLA säger, sätt inte in mer än vad du kan förlora.

Jag har dom fortfarande... försökt att sälja men går ej... dom har ändrat det till 100% säljskatt....

Vet ej hur man kan sälja skiten.. bara ge bort kontot till någon annan för 1 kr?
Citera
2022-01-20, 08:00
Medlem
Enligt Solidproof.io som gör audits och KYC på olika projket däribland detta scam "MetaNetFlix" så heter grundaren Marek Jansky och är från Tjeckien... finns det något som polisen i detta fall kan göra eller ska jag sälja i förlust genom att sälja min plånbok för 1 kr?
Citera
2022-01-20, 08:54
Medlem
Citat:
Tack för kommentaren. Visar att click bait fungerar även här på flashback.

Vi vet ju alla att flashbackare har minst 6siffrig månadslön, såvida de inte är trejders eller egenföretagare... glöm inte saken mellan bena på minst 20cm
förlåt med 6000 är inte en stor summa. 60 000, visst.. Fan min grannes elräkning var på 6000.. gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in