2022-01-19, 06:20
Medlem
Är rätt ny inom kryptovärlden men har köpt in mig i Ethereum, Polkadot och Polygon. Om det är bra eller dåligt får vi se men planerar att hålla det i många år.
Citera
2022-01-19, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expander
Cosmos (ATOM) är ett projekt som till viss del liknar Polkadot och Avalanche. Men istället för att bygga en blockchain som ska länka ihop de andra så bygger man istället en slags hub som ska drivas av informationsprotokollet IBC (Inter-Blockchain Communication) där det är tänkt att massvis med blockchains ska kunna byggas med hjälp av Cosmos SDK för att i sin tur t.ex. sen vid behov kunna länkas ihop med externa chains (så som BTC, ETH, BNB, ADA, SOL, XMR etc.)
Cosmos egen valuta heter ATOM.
I Cosmos ekosystem hittar man flera interna valutor (t.ex. ION, OSMO, JUNO) som stigit kraftigt de senaste 1-2 månaderna.

Bra beskrivning tycker jag. Jag ville bara lägga till att när du skriver att Cosmos olika blockkedjor SKA länkas samman med IBC och att det är TÄNKT att byggas flera blockkedjor osv, så menar du egentligen att allt detta redan är på plats sedan länge och välfungerande idag. Se map of zones.

Även Terra (LUNA och UST) samt Crypto.com (CRO) är Cosmos-blockkedjor.

Thorchain jobbar på att införa LUNA/UST vilket ger möjlighet att växla mellan alla Cosmos-projekt och BTC, ETH, BNB, BCH, DOGE m.fl. utan att behöva skapa konto, non-custodial och decentraliserat. Skönt att snart slippa mellanhänder och motpartsrisk i denna delen av kryptovärlden
Citera
2022-01-19, 23:53
Medlem
expanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Bra beskrivning tycker jag. Jag ville bara lägga till att när du skriver att Cosmos olika blockkedjor SKA länkas samman med IBC och att det är TÄNKT att byggas flera blockkedjor osv, så menar du egentligen att allt detta redan är på plats sedan länge och välfungerande idag. Se map of zones.
Ja absolut, det finns väl 10-20 st redan fullt fungerande blockchains ihopsnickrade med Cosmos SDK, vad jag förstår. Jag förutsätter att många flera planeras för diverse ändamål i framtiden. Känns dock redan som det är vissa nylanserade som är lite för "halvseriösa".
Citat:
Även Terra (LUNA och UST) samt Crypto.com (CRO) är Cosmos-blockkedjor.

Thorchain jobbar på att införa LUNA/UST vilket ger möjlighet att växla mellan alla Cosmos-projekt och BTC, ETH, BNB, BCH, DOGE m.fl. utan att behöva skapa konto, non-custodial och decentraliserat. Skönt att snart slippa mellanhänder och motpartsrisk i denna delen av kryptovärlden
Men varken LUNA eller CRO är väl utvecklade med Cosmos SDK, eller hur? De är externa protokoll som kopplats ihop med Cosmos hub via IBC, och det bör ju då även gälla för BNB(?)
Citera
2022-01-20, 20:34
Medlem
Jag fattar det som att alla 28 blockkedjor som är sammankopplade idag enligt Map of Zones är utvecklade med Cosmos SDK, inklusive CRO och LUNA. Inga andra blockkedjor är med i IBC än? BNB t.ex. är inte IBC-kompatibel vad jag sett.
Citera
2022-01-20, 20:43
Medlem
Vart hittar jag vart jag kan köpa sånt här lite olika krypto valutor? Crypto.com - appen ?
Citera
2022-01-20, 22:15
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FitnessAndWorkout
Crypto.com - appen ?
Ja, till exempel.
Ett bra ställe att börja på
Citera
2022-01-20, 22:18
Medlem
expanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Jag fattar det som att alla 28 blockkedjor som är sammankopplade idag enligt Map of Zones är utvecklade med Cosmos SDK, inklusive CRO och LUNA. Inga andra blockkedjor är med i IBC än? BNB t.ex. är inte IBC-kompatibel vad jag sett.
Jag trodde det också, men en snabb sökning på ordet Cosmos i Terras white paper ger i alla fall 0 resultat för mig. Och man hävdar att Terra är ett eget protokoll samt att alla stable coins skapas med hjälp av Terra SDK på https://www.terra.money/

Citat:
Ursprungligen postat av FitnessAndWorkout
Vart hittar jag vart jag kan köpa sånt här lite olika krypto valutor? Crypto.com - appen ?
Crypto.com är absolut en exchange som ger tillgång till en hel del alternativa valutor.
Binance.com lika så.

https://www.livecoinwatch.com/ har en enkel överblick över vilka centraliserade och/eller decentraliserade exchanges som handlar med den cryptovaluta du valt att titta på.
Klicka på din valuta och scrolla ned lite på sidan så hittar du en lista över valutans Markets (exchanges).

Laddar du sedan ner plugins som Meta Mask och Keplr till chrome, öppnas en ny cryptovärld. Men man ska vara medveten om att det är en liten tröskel man måste ta sig över kunskapsmässigt. Särskilt om du inte har mer än vardagliga datorkunskaper.
Gör du transfers till fel walletadress eller blockchain kommer ingen kunna hjälpa dig få tillbaka det du förlorat.
You're on your own när du handlar utanför centrala exchanges.
Citera
2022-01-21, 17:28
Medlem
expanders avatar
Får rätta mig själv.
Efter lite googlingar så säger varenda träff jag får att Terra är byggt med Cosmos SDK. Det står även på hemsidan, men man får klicka och scrolla runt lite för att hitta det.
Märkligt ändå att det inte uttrycks tydligare på dess officiella websida. I white paper nämns som sagt inte Cosmos alls.
Citera
2022-01-22, 03:08
Medlem
Madzen123s avatar
Du har koll på vad btc gör och köper sedan low market cap coins efter det för att maximera din vinst på bästa sätt.
Citera
2022-01-22, 09:50
Medlem
Jag går in lite i dom 5 största typ som ett index över kryptomarknaden då dom är så pass stora att de tar upp större delen utav marknadsvärdet får se hur det går har tänkt o hålla typ 10 år så får se hur det slutar
Citera
2022-01-22, 13:40
Medlem
Dogecoin
Citera
2022-01-22, 13:46
Medlem
Obekvamstamnings avatar
200-300 kr i månaden?

Så är det bara mikrocaps som gäller. De med minst 7 nollor framför sig och som är i ett tidigt skede. 300kr kan göra dig till miljonär om du träffar rätt en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in