2022-01-18, 01:09
Medlem
Hursomhelstings avatar
Våldsamma män döljer inte alls sin natur.
En del kvinnor bortser ifrån signalerna liksom hela samhället idag är indoktrinerat till.

Djur häst eller vad annat dem följer vad dem ser och känner så att dem lurar man inte.
Ondsinta människor ogillar djur av just den anledningen, det spelar ingen roll hur dom än flinar upp sig att dom lurar inte djuret, varför en hund svassar lågt det är för att den är tränad till att vara till lags och går lydigt till mötes mot sin egen vilja.

Våldsamma män bär alltid någon form av attribut som säger vad dom är för sort.
Kvinnor är det värre med men att det går att se även med dem för den som har stött på illvilliga människor.

Djur ser vilket som, det är en överlevnads strategi.
Citera
2022-01-18, 04:11
Medlem
Pizdecs avatar
Bullshit. Jag (man) och mina vänner (också män) har varit bland hästar vid ett flertal tillfällen och hästarna vi träffat har enbart behandlat oss väl och inte visat sig vara rädda.

Jag tror att du hatar män p.g.a. medias hjärntvätt och drar paralleller till saker som inte finns.
Citera
2022-01-18, 11:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finansvargen
Män är våldsamma. Men det syns oftast inte eftersom hundar som är rädda för män de viftar på svansen och fjäskar in sig.

Kvinnor protesterar heller inte nämnvärt. Framförallt inte mot våldsamma män i deras närhet eller om det är deras egen man som kontrollerar kvinnan.

Våldsamma män visar oftast inte hur våldsamma de är offentligt såvida de inte är alkoholister eller knarkare.

Hästen

Men en häst som är rädd för en man döljer inte detta. Den fjäskar inte in sig som en hund eller struntar i det.

Hästar är halvvilda av sig. De är tama men har ändå mycket av det vilda inom sig. De flyr från hot. De fjäskar inte in sig eller struntar i det.

Alla hästar jag mött är det bara kvinnor som kan hantera bortsett från några enstaka undantag. Alla hästar är rädda för män. Så fort en häst får erfarenheter från en man så blir hästen rädd för män då män är elaka av naturen och hästen känner mannens vidriga våldsamma natur.

Kvinnans natur är feminin och mjuk och hästen känner detta och slappnar av i närheten av kvinna. Du ser det på att hästar lägger sig ner och vilar ibland i hagen även när det är folk (kvinnor) i närheten. Bara en häst som känner sig trygg lägger sig ner när det är folk i närheten.

Är det en man i närheten då törs inte hästen slappna av utan är hela tiden på sin vakt.

Vad är era erfarenheter?

Har ni märkt samma sak? Att hästar är rädda för män? Men kvinnor trivs de med?

Visst är det så att mannens vidriga våldsamma natur inte går att dölja för en intelligent häst?

Konsekvensen är att hästen är mer svårinfångad när det kommer en man och stegrar sig mer och gnäggar och har sig. Mer bångstyrig också. Kan inte slappna av. Skenar och håller på.

Det är därför hästintresse är ett kvinnointresse för det är bara kvinnor som hästar trivs med.

Video hur våldsamma män är:

https://www.youtube.com/watch?v=FsW5i9l2Hes
Horse vs man, Compilation

1:24 slår en man hästen så han sparkar bakut rakt i nyllet på mannen.
Du har rätt och jag har som ryttarinna noterat detsamma.

Tack och lov har inte svenska män långt till våld i händelse av hot.

Där emot råder jag dig att fundera över varför du tycks notera mest svaga män som ger sig på eller konkurrerar med kvinnor.
Citera
2022-01-18, 11:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pizdec
Bullshit. Jag (man) och mina vänner (också män) har varit bland hästar vid ett flertal tillfällen och hästarna vi träffat har enbart behandlat oss väl och inte visat sig vara rädda.

Jag tror att du hatar män p.g.a. medias hjärntvätt och drar paralleller till saker som inte finns.
Det kan bero på hästens känslighet också, och givetvis hästens vana vid män.
Citera
2022-01-18, 11:23
Medlem
Karmans avatar
Kanske var därför jag i stort sett blev avkastad från islandshästen när jag skulle försöka rida? Och ja, det var faktiskt på Island...
Citera
2022-01-27, 02:46
Medlem
LillTurkens avatar
Jag tycker om hästar. Jävla känsla och rida på en häst. Inte gjort det så många gånger. Men jag har gjort det. Även om jag inte skulle få göra det alla gånger. Red en sådan där islandshäst. Man får inte väga över 110kg. Men det sket ju jag i. Fick en jävla kontakt med den hästen. Den gillade mig det kände jag. Det var den första gången jag red på en häst. När jag ridit klart så blev den förbannad. Jag förstod att den ville att jag skulle klappa och gosa med den så det gjorde jag. Är ju en del kraft i dom där så jag tänkte att jag måste fan vara lite hårdhänt med den. Och det gillade den. Vettefan om det var en hona eller hane... I Spanien red jag på en Andalusier. En Pura Raza. Betyder renrasig. Passar ju mig.

En häst har en jävla känsla så den vet vad en man är för en man. Precis som hundar gör. Och jag är ju bäst. Och då går det bra och umgås med djur som hästar och hundar Riktig jävla man.
Senast redigerad av LillTurken 2022-01-27 kl. 02:49.
Citera
2022-01-27, 13:43
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finansvargen
Män är våldsamma. Men det syns oftast inte eftersom hundar som är rädda för män de viftar på svansen och fjäskar in sig.

Kvinnor protesterar heller inte nämnvärt. Framförallt inte mot våldsamma män i deras närhet eller om det är deras egen man som kontrollerar kvinnan.

Våldsamma män visar oftast inte hur våldsamma de är offentligt såvida de inte är alkoholister eller knarkare.

Hästen

Men en häst som är rädd för en man döljer inte detta. Den fjäskar inte in sig som en hund eller struntar i det.

Hästar är halvvilda av sig. De är tama men har ändå mycket av det vilda inom sig. De flyr från hot. De fjäskar inte in sig eller struntar i det.

Alla hästar jag mött är det bara kvinnor som kan hantera bortsett från några enstaka undantag. Alla hästar är rädda för män. Så fort en häst får erfarenheter från en man så blir hästen rädd för män då män är elaka av naturen och hästen känner mannens vidriga våldsamma natur.

Kvinnans natur är feminin och mjuk och hästen känner detta och slappnar av i närheten av kvinna. Du ser det på att hästar lägger sig ner och vilar ibland i hagen även när det är folk (kvinnor) i närheten. Bara en häst som känner sig trygg lägger sig ner när det är folk i närheten.

Är det en man i närheten då törs inte hästen slappna av utan är hela tiden på sin vakt.

Vad är era erfarenheter?

Visst är det så att mannens vidriga våldsamma natur inte går att dölja för en intelligent häst?

Konsekvensen är att hästen är mer svårinfångad när det kommer en man och stegrar sig mer och gnäggar och har sig. Mer bångstyrig också. Kan inte slappna av. Skenar och håller på.

Det är därför hästintresse är ett kvinnointresse för det är bara kvinnor som hästar trivs med.

Video hur våldsamma män är:

https://www.youtube.com/watch?v=FsW5i9l2Hes
Horse vs man, Compilation

1:24 slår en man hästen så han sparkar bakut rakt i nyllet på mannen.

Men vilken översteidiot... Ska bara plocka ut ett par saker

Nej, har någon varit våldsam mot en hund så syns det tydligt på hunden

Är det en man i närheten då törs inte hästen slappna av utan är hela tiden på sin vakt

Vilket jävla dravel. Frugan har haft hästar i många år och många av dessa har aldrig någonsin varit "på sin vakt" mot mig. Ingen häst jag haft att göra med har visat minsta lilla rädsla för mig, snarare sökt sig till mig då jag varit snäll med dem.
Hästar är flyktdjur och är allmänt lynniga och på sin vakt. Det har inget att göra med könet på människan som hanterar dem...

Nej

Nej

Kanske är det 5G som stekt din hjärna så pass att du utvecklat ditt hat för män? För du verkar ju tro att det kommer ge oss megacancer
Senast redigerad av Bogga 2022-01-27 kl. 13:45.
Citera
2022-01-27, 13:53
Medlem
DaChiefs avatar
Det är bara fjollor som pratar om hästars känslor.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in