2026-09-20, 20:03
Medlem
Rebali179s avatar
Snubblade över denna från Progglådan
Träd Gräs & Stenar med 4 Dala Spelemän
https://open.spotify.com/album/3je3hfUxGHZwm3GbDwkR94?si=0Y3CDkLjT4ah_61aOE54oQ

Här finns dock en Kebnekajse koppling eftersom de spelar Polska Från Enviken
Citera
2026-09-20, 20:46
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekytt
Underbart!
Vilka band lirar de med i Göteborg?

Minns ärligt talat inte vad de hette. Men det var några moderna band iaf. Jag såg ingen av dem då det bara var Träden som intresserade mig.

Träden var helt underbara som vanligt!
Dock var det kanske inte deras roligaste konsert.
Betydligt mindre interaktion med publiken denna gång och Sanningens Silverflod spelade de inte alls vilket var lite anmärkningsvärt. Men de spelade iaf Sommarlåten och en mycket bra version av I Ljuset Av Din Dag.
Citera
2026-09-20, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Minns ärligt talat inte vad de hette. Men det var några moderna band iaf. Jag såg ingen av dem då det bara var Träden som intresserade mig.

Träden var helt underbara som vanligt!
Dock var det kanske inte deras roligaste konsert.
Betydligt mindre interaktion med publiken denna gång och Sanningens Silverflod spelade de inte alls vilket var lite anmärkningsvärt. Men de spelade iaf Sommarlåten och en mycket bra version av I Ljuset Av Din Dag.

Kul att höra!
Grymt att du fick höra Sommarlåten samt I Ljuset Av Din Dag.

Ska spela in Träden den 29/11 på Kollektivet Livet i Stockholm. Kommer bli helgrymt som vanligt!
Tillsammans med Kebnekajse är de världens bästa band i mitt tycke.

Vilka låtar diggar du mest med Träden/TGS?
Citera
2026-09-20, 20:55
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Kul att höra!
Grymt att du fick höra Sommarlåten samt I Ljuset Av Din Dag.

Ska spela in Träden den 29/11 på Kollektivet Livet i Stockholm. Kommer bli helgrymt som vanligt!
Tillsammans med Kebnekajse är de världens bästa band i mitt tycke.

Vilka låtar diggar du mest med Träden/TGS?

Svårt att välja favoritlåt från detta band. De har gjort mycket bra. Men jag diggar I Ljuset Av Din Dag - speciellt extended versionen, som är nån liveinspelning från Christiania 1972.

Ohja. Träd, Gräs och Stenar är en av mina top 5 favoritband, helt klart. Fantastiskt liveband.
Citera
2026-09-21, 19:46
Medlem
Citat:
Svårt att välja favoritlåt från detta band. De har gjort mycket bra. Men jag diggar I Ljuset Av Din Dag - speciellt extended versionen, som är nån liveinspelning från Christiania 1972.

Ohja. Träd, Gräs och Stenar är en av mina top 5 favoritband, helt klart. Fantastiskt liveband.

Bra låtval från ditt håll!

Om jag får välja några godbitar ur TGS/Trädens låtar så är dessa några av mina favoriter:

Kung Karlsson
Kaffe med Tårta
Hymn
Våran Vila
Tidigt Om Morgonen
Sångbron
Punkrockaren

Har aldrig hört en dålig TGS/Träden-låt! :-)
Citera
2026-09-21, 21:05
Medlem
Rebali179s avatar
Skulle vara intressant ifall det kommer en Liveskiva med Träden snart.
Borde väl annars finnas material så det räcker & lite till
Citera
2026-09-23, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Skulle vara intressant ifall det kommer en Liveskiva med Träden snart.
Borde väl annars finnas material så det räcker & lite till

Här finns en av mina TGS/Träden-masters som du kan lyssna på under tiden som du väntar på en live-inspelning (Lite intro först, men TGS drar igång efter cirka 3 minuter och spelar nästan 2 timmar):

Inspelat på Underbron 2018-01-18:

https://youtu.be/9LhtdNJMo2g
Citera
2026-09-24, 06:04
Medlem
Citat:

En till av mina TGS/Träden-masters nu uppe från Skanstull 2017-05-18 om ni vill lyssna:

https://youtu.be/y-6BQSDmFXA

Setlist:
01 Intro Jam
02 När Lingonen Mognar
03 Hymn
04 Tänkte Bara Undra (Wondering Pondering)
05 Sorgemarschen
06 Hoppas Du Förstår
07 Kung Karlsson/Sommarlåten
08 Sanningens Silverflod
Citera
Igår, 20:54
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
En till av mina TGS/Träden-masters nu uppe från Skanstull 2017-05-18 om ni vill lyssna:
https://youtu.be/y-6BQSDmFXA

Skulle verkligen vara intressant ifall det kommer en liveskiva med Träden snart.
Med tanke på allt material som finns inspelat så kan man väl hoppas att det tar
vissa låtar & sätter ihop en liveskiva som spänner sig från slutet på TGS & även tar en del Träden låtar
Citera
Idag, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Skulle verkligen vara intressant ifall det kommer en liveskiva med Träden snart.
Med tanke på allt material som finns inspelat så kan man väl hoppas att det tar
vissa låtar & sätter ihop en liveskiva som spänner sig från slutet på TGS & även tar en del Träden låtar

Vi får hålla tummarna för det.
Citera
Idag, 11:33
Medlem
Har lyssnat extra mycket på Trädens fantastiska låt "Hymn" den senaste månaderna och jag hade en intressant tanke hur det skulle låta om medlemmar från Kebnekajse, Agusa och Homegrown skulle spela den tillsammans med Träden?

Jag misstänker att alla skulle kunna bidra med en hel del intressanta gitarrpartier och kanske att Jenny skulle lägga på en del flöjtmattor?

Hymn är en låt som skulle kunna utvecklas till ett förevigt jam tycker jag.

Vad tycker ni?
Har ni någon Träden eller TGS-låt som ni skulle vilja att de jammade med några andra band eller musiker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in