2022-08-11, 12:08
Medlem
tigerpus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudled
Sossarna inser väl att dessa individer inte är framtida väljare eftersom de tar ansvar för sig själva och vill göra rätt för sig. Ukrainarna kommer alltså inte bli beroende av bidrag på samma sätt som somalier, araber och liknande. De lär med andra ord inte rösta vänster och därför är det ointressant för nuvarande regering att de ska stanna i Sverige.

Bingo. Minns fortfarande artiklarna i tidningarna som sa att ukrainarna skall hem så fort kriget är över.
När var det krig sist i Iraq, eller Syrien etc
Citera
2022-08-12, 00:52
Medlem
Smekarn87s avatar
Svar ja! Bra på engelska och har utbildning och arbetsmoral i ryggen.
Citera
2022-08-12, 13:52
Medlem
potatomotatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smithsonian
Har några ukrainska familjer där jag bor och kan säga att de är oerhört skötsamma och kompetenta människor. Varför gör svenska staten det så oerhört svårt för ukrainare att starta ett liv i Sverige?
ukrainare är jävligt falska och ljuger nu i början för vi ska ta emot dem. tex massor med ukrainska tjejer har gift sig med svenska män för få medborgarskap sen skiljt sig direkt efter och börjat knulla negrar
Citera
2022-08-16, 21:27
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smithsonian
Har några ukrainska familjer där jag bor och kan säga att de är oerhört skötsamma och kompetenta människor. Varför gör svenska staten det så oerhört svårt för ukrainare att starta ett liv i Sverige?
Vad är det som säger att de VILL?
Hade inte du velat flytta tillbaka till Sverige om det fanns en möjlighet i framtiden?

Så märkligt att tro att alla vill bo i Sverige så fort de kommer hit.
Sätt er själva i samma sits och ställ frågan till er själva
Citera
2022-08-17, 17:13
Medlem
För dom vill bara används Sverige som tillfällig tillflykt, de kommer att åka hem igen. Meningslöst att lägga pengar på dom. Tycker att Sverige ska begära ersättning för alla dessa flyktingar från Ukraina dem dagen kriget tar slut.
Citera
2022-08-17, 17:16
Medlem
DidierDrogba02s avatar
En resurs för vadå? Vi ska inte tillfredsställa vänsterns moralpanik vmed nån som helst invandrargrupp och det gäller även ukrainare. Sverige kan gärna ta emot krigsflyktingar när vi har utvisat tillräckligt många missfoster från arabvärlden.
Citera
2022-08-17, 17:23
Medlem
Problemet har väl snarare varit att de varit väldigt villiga att arbeta, men pga byråkratins idiotier så har många inte kommit igång med att arbeta trots att där finns en arbetsgivare.

Jag tycker de ska få chansen att arbeta eftersom det nu äntligen kommit hit flyktingar som faktiskt är arbetsvilliga och kompetenta.

Sedan är jag trygg i att de allra flesta faktiskt kommer att återvända hem när det är möjligt. Precis som riktiga flyktingar gör eftersom de är kompetenta människor som älskar sitt hemland.

Jag tänker även på deras män som kämpar i kriget mot Ryssland för att behålla sin frihet. Det är hedervärt och även det precis såsom det ska vara.

De är värda vårt stöd!
Citera
2022-08-17, 17:42
Medlem
Zilvios avatar
Trådar sammanfogade.
/MOD
Citera
2022-10-07, 13:21
Medlem
Medvallss avatar
Jag säger nej efter att i snart två månader haft en familj placerad i en lägenhet i mitt hus.
Gapar och lever rövare.
Det finns länder närmare Ukraina som kan ta emot dom, Sverige behöver inte vara slutstation för alla jävlar
Citera
2022-12-08, 03:27
Medlem
Svaret är ja.

Visst måste vi ta emot flyktingar från Ukraina!
Citera
2022-12-19, 07:52
Medlem
Dom får inga rättigheter!https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stora-skillnader-i-ukrainska-flyktingars-rattigheter-i-nordiska-lander
Citera
2022-12-19, 08:09
Medlem
Samma rättigheter för Ukrainare som Mena folk!

Har vi råd och plats att ta in Ukrainare och ge samma rättigheter som hazarerna fick.
det kan vara rasism eller vad?
Flykting som flykting?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stora-skillnader-i-ukrainska-flyktingars-rattigheter-i-nordiska-lander

https://www.gp.se/debatt/hyckleri-att-sverige-som-nyss-var-fullt-plötsligt-har-plats-för-ukrainska-flyktingar-1.67373074
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in