2022-01-10, 23:03
Medlem
Tonårspojken som misstänks för knivattacken i Kristianstad hördes i utredningen mot 15-åringen som utförde skolattacken i Eslöv.

De var ”intresserade av skolattacker” och skämtade om massmord, men pojken sa att de ”aldrig skulle göra något sådant”.

Enligt Aftonbladets uppgifter ska de ha haft kontakt bara dagar före måndagens knivattack i Kristianstad.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QyqLm4/misstanks-for-skolattack--hade-nyligen-kontakt-med-domd-for-eslovdad
Citera
2022-01-10, 23:23
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Det verkar som att gm är med i ett löst nätverk med högerextremister som peppar varandra till våld och övergrepp, nästan som flashback faktiskt.

Jag blir inte förvånad om gm är med i samma nätverk som galningen i Eslöv.

Välkommen till SDs Sverige!
Citera
2022-01-10, 23:38
Medlem
Ännu en misslyckad incel som begår terrorbrott, kan vi inte utvisa dem nånstans?
Citera
2022-01-10, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Det verkar som att gm är med i ett löst nätverk med högerextremister som peppar varandra till våld och övergrepp, nästan som flashback faktiskt.

Klart att han är. Bekräftat av Aftonbladet. Däremot är det ganska klart att de är
inspirerade av skolskjutningarna i USA, så det är väl en jävla tur att det inte är
lika lätt att få tag i skjutvapen som där.

Sen kan man ju tycka att våra politiker borde se sånt här komma. Vi ligger ständigt
20-30 år efter USA vad det gäller allt våld, gängkriminalitet, mc-klubbar etc. Det borde
man kunna förutse och agera därefter.
Citera
2022-01-10, 23:48
Medlem
Citat:

En mer rätt benämning på han i Eslöv är Miljö-Nazist då han uppfostrats av 2 miljöpartister. Nej jag tror det blir syntax error i huvudet om ens föräldrar målar upp en falsk bild av världen (a la MP) kombinerat med en adopterad bakgrund, etc.
Citera
2022-01-10, 23:50
Medlem
Losern saknade säkert sin enda sorgliga lilla vän, och detta var säkert ett försök att hamna på samma anstalt.
Citera
2022-01-10, 23:56
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:

Gärningsmannen i Eslöv var adopterad från bananrepublik och hans föräldrar är höga lokalpolitiker för miljöpartiet.
Citera
2022-01-10, 23:58
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Ännu en misslyckad incel som begår terrorbrott, kan vi inte utvisa dem nånstans?
Q5-åriga Intel finns det många, gärningspojken i Eslöv var en importerad sådan. Hans farsa är kommunpolitiker för mp, får förbjuda miljöpartister att köpa barn utomlands.
Citera
2022-01-11, 00:19
Medlem
Har grävt lite på Instagram-profilen ntikristianstad. Finns flertalet bilder på GM och han kommenterar i princip alla inläggen själv. "Fan vad snygg jag är" "vi vet att vi är bäst" storhetssinne eller fake självkänsla?

Insta: schitzor.vd* *=v

Noterade också att han har en profilbild på en svart katt med vit bakgrund och på en av bilderna finns det en kommentar av en tjej k*nzavandevondel med bild på en vit katt med svart bakgrund. Båda har datumen 20.12.12 på sina profiler. Hon har dessutom hans nick i profilen. Antar att det är hans flickvän. I Fupen nämns en tjej k*nza *=e som han lärt känna via nätet som också spelar med honom. Efter ytterligare lite grävning ser jag att tjejen bor i Belgien.

Något jag också noterade var att där finns en bild på honom med svart mask över munnen vilket eventuellt kan vara så han såg ut idag under dådet.

https://www.instagram.com/p/CXRTXwLoBfF/?utm_medium=copy_link
Citera
2022-01-11, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Gärningsmannen i Eslöv var adopterad från bananrepublik och hans föräldrar är höga lokalpolitiker för miljöpartiet.

Nä. Hans pappa var adopterad från Colombia och hans mamma är från Sri Lanka. Och hur gärna man än vill koppla ihop MP med hans gärningar - ja, det är ett jävla skitparti - funkar ju inte det direkt eftersom han hade svastikor och en massa annan naziskit på sitt rum. Snarare att han gjorde uppror mot sina föräldrar isåfall. Att de sedan är allmänt dumma i huvudet för att de är miljöpartister, och antagligen inte kan uppfostra barn är väl en annan sak.
Citera
2022-01-11, 00:27
Medlem
Mamman till L**iti drev tidigare en aktiv blogg som numera är nedstängd. Detsamma gäller tillhörande Facebooksidor osv, allt är stängt. Jag kollade igenom bloggen i samband med att Eslövsfreaket dömdes eftersom L**iti nämndes överallt i FUPen. Där var inte mycket av värde, mamman framstod som en vilsen själ och skrev mycket om L**iti och hur underbar han var. Vill minnas något om sjukdomar. Mamman har dock inte haft det lätt i livet. På bloggen står det bl.a "Min barndom var fylld av sexuella övergrepp/incest, mobbing, övervikt, misshandel och missbruk."

Det är ställt bortom allt rimligt tvivel att L**iti är gärningsmannen. Han bor i Kristianstad, har ett stort intresse för dessa attentat, verkar lite allmänt störd, deprimerad och har umgåtts allt för mycket med skumma typer på internet. Polisen har även bekräftat i Aftonbladets intervju att GM är född 05. Allt detta i samband med att hans mamma stänger sin blogg. Djupt tragisk händelse, hoppas de skadade klarar sig.
Senast redigerad av konstruktion 2022-01-11 kl. 00:46.
Citera
2022-01-11, 00:37
Medlem
Efter att ha förhörts under måndagseftermiddagen anhölls den misstänkte pojken.

Efter att ha förhörts under måndagseftermiddagen anhölls den misstänkte pojken.

Kan ni berätta hur han ställer sig till misstankarna?

Det gör vi inte för närvarande. Det är flera personer som ska höras, och det är unga personer som vi vill ska vara opåverkade av information utifrån, säger Pernilla Åström, chefsåklagare.

https://svt.se/nyheter/lokalt/skane/en-skadad-vid-knivdad-pa-skola-i-kristianstad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in