2022-02-22, 17:58
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola12
Vad skulle du säga är det dåliga med Vikingaskolan? Förstår att det går invandrare där men ser ganska blandat ut på skolgården om man går förbi.

Jag kanske var lite snabb när jag skrev och drog alla över en kam. Just Linero är lite speciellt till skillnad från Fäladsskolan. Socialen har en hel del lägenheter på området, och det är ett socioekonomiskt sämre område även om det satsats en hel del på att förfina området de senaste 5-8åren men det byggs tex ett par barackhus för flyktingar på andra sidan Dalbyvägen vilket såklart kommer dra ner nivån på barnens skolgång likt alla andra områden där andelen invandrare ökar.

Dock så finns det i området en hel del villor osv så hur Vikingaskolan är till stor del har att göra med hur det ser ut i årskullen barnet skulle börja i. Har du flyt så är det fler svenska barn och har du otur så är det flera som är svaga i svenska språket osv & kräver mer resurser av läraren osv.
Citera
2022-05-22, 00:54
Medlem
AndersTengells avatar
Jag hade dottern på Flygelskolan och jag och övriga föräldrar var mycket nöjda med det, har iaf inte hört något klagomål under åren hon var där. Övriga skolor vet jag inget om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in