2022-12-02, 20:48
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Du kan läsa ord men inte meningar. Alltid något iaf

Om du läser vad jag har skrivit så skriver jag att det krävs varaktig framgång och långsiktig ekonomisk stabilitet för att kunna pausa en sådan övergång. Du tar det som ett påhopp på Bajen. Det var det inte.

Ja, MFF skulle kunna tacka nej till ett motsvarande bud på exempelvis Hugo Larsson med en plan att sälja honom senare. Likt man gjorde med Kamel Ahmedhodzic exempelvis. De är den klubben i Sverige och en av få i Norden som idag har möjlighet att fatta ett sådant beslut utan att det skulle vara helt huvudlöst.

Att du återigen känner dig 148 cm lång och svingar om tre av fyra år i Europa är både komiskt och tragiskt. Är ni ens med på uefas europaranking?

Klart jag tar det som ett påhopp när det var du som svarade på ett inlägg om Bajen och Swedberg från början. Undrar vem som har svårt med läsförståelse. Verkar som minnet fallerar också, trist.
2022-12-02, 21:06
Avstängd
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Klart jag tar det som ett påhopp när det var du som svarade på ett inlägg om Bajen och Swedberg från början. Undrar vem som har svårt med läsförståelse. Verkar som minnet fallerar också, trist.

Självklart.

Att jag skriver att Bajen såklart säljer Swedberg eftersom ni inte har något rimligt val är ett påhopp.

Missade dock att ni spelat i Europa de tre senaste åren av fyra så bör kanske omvärdera. Ni borde med denna insikt såklart behållt honom. En till tumme upp!
2022-12-02, 21:31
Avslutad
Citat:
Självklart.

Att jag skriver att Bajen såklart säljer Swedberg eftersom ni inte har något rimligt val är ett påhopp.

Missade dock att ni spelat i Europa de tre senaste åren av fyra så bör kanske omvärdera. Ni borde med denna insikt såklart behållt honom. En till tumme upp!
Vi behöll ifs Jehaze eftersom vi hade ett val. Detsamma med Gurra inför säsongen. Sen var ju både Kurtulus och Sandberg på väg utomlands i somras, och vem vet vem mer.

Klart vi har ett val, men när summorna blir tillräckligt höga nog så försvinner valet oavsett om vi pratar Bajen, Dif, MFF eller Mjällby.
Senast redigerad av se_där... 2022-12-02 kl. 21:38.
2022-12-02, 21:48
Medlem
snurresprettiss avatar
Freddy i Tuttosvenskan sa att Jacob Bergström är djurgårdare i grunden, stämmer det?
2022-12-02, 22:03
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Freddy i Tuttosvenskan sa att Jacob Bergström är djurgårdare i grunden, stämmer det?

ja, en typisk bondegårdare.. Vi har några sådana, men det finns desto fler bondebajare och bondesorkar om du börjar vidga dina vyer.
2022-12-02, 22:07
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
ja, en typisk bondegårdare.. Vi har några sådana, men det finns desto fler bondebajare och bondesorkar om du börjar vidga dina vyer.

Jag minns ett avsnitt från Studio Allsvenskan för ett tag sedan när Jeahze var gäst, då sa han att Jacob Bergströms favoritlag var ett stockholmslag men han ville inte avslöja vilket.
2022-12-02, 22:11
Avstängd
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Vi behöll ifs Jehaze eftersom vi hade ett val. Detsamma med Gurra inför säsongen. Sen var ju både Kurtulus och Sandberg på väg utomlands i somras, och vem vet vem mer.

Klart vi har ett val, men när summorna blir tillräckligt höga nog så försvinner valet oavsett om vi pratar Bajen, Dif, MFF eller Mjällby.

Spelvägraren och Ludwigsson är inte en del av denna diskussion

Örnar och skit framförde att svenska klubbar borde behålla talanger för sin egen och spelarens skull och jag höll med. I teorin.

För att göra det krävs dock att man kan tacka nej till 50+ Mkr i försäljning.

Ni hade förmodligen fått bra sportsliga resultat av att behålla halvdjurgårdaren och minst samma summa i transfer om ni behållt honom en säsong. Spelaren själv hade förmodligen också utvecklats bättre i bajen/AS kontra att sitta på läktaren.

Med det sagt vore det tjänstefel att inte sälja om du inte heter D. Andersson.
2022-12-03, 00:15
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Självklart.

Du skrev att vi inte har någon ekonomisk stabilitet. Jag svarade att du är ute och cyklar med tanke på att vi glidit upp som främsta utmanare till MFF ekonomiskt senaste åren. Återigen, ditt minne krakelerar eller så får du lägga undan flaskan ett tag.

Du börjar låta som de bittra helsingborgsfansen som fortfarande skyller på JJ över deras usla ekonomi och han kommer minsann köra Bajens ekonomi i botten också!!

Japp! Starka siffror!
2022-12-03, 00:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Du skrev att vi inte har någon ekonomisk stabilitet. Jag svarade att du är ute och cyklar med tanke på att vi glidit upp som främsta utmanare till MFF ekonomiskt senaste åren. Återigen, ditt minne krakelerar eller så får du lägga undan flaskan ett tag.

Du börjar låta som de bittra helsingborgsfansen som fortfarande skyller på JJ över deras usla ekonomi och han kommer minsann köra Bajens ekonomi i botten också!!

Japp! Starka siffror!

JJ sitter och dricker drinkar i Dubai med Mörk.. Ni lär snart sittkissa er trötta också.
2022-12-03, 08:30
Avstängd
Londons avatar
Citat:

Japp! Starka siffror!

Suck. Ekonomisk stabilitet för att säga nej till 50 mkr vilket var vad som diskuterades. Du argumenterar för och mot dig själv i varannat inlägg utan att förstå det själv.
2022-12-03, 09:41
Medlem
Fråga till gårdarna, blir ni glada eller stör ni er på när lantisfödda som Elias Andersson och Jacob Bergström kommer ut som gårdare?

Kul att ha supportrar i laget men å andra sidan går det emot hela eran propaganda och man vet ju hur tugget hade gått om det hade varit Bajen det rört sig om.
2022-12-03, 09:44
Medlem
snurresprettiss avatar
Det har ju startats en ny tråd om Allsvenskan 2023, borde man inte starta en silly season 2023? Eller är det för tidigt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in