2022-04-23, 10:45
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Fyllar strax 30 lagom ålder för IFK. Lite ströminuter för Köpenhamn men har mestadels varit utanför truppen. Är detta verkligen något att ha?

Bara för att man inte platsar i FCK så betyder inte det att det inte är något att ha, nu vet jag ingenting om denna spelaren men det är väl egentligen bara AIK och Malmö FF, framförallt AIK som har två klassmittbackar i Allsvenskan.
Djurgården har bara en, likaså Elfsborg. Göteborgs mittbackar är ju inte toppklass någon av dom.
2022-04-23, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Bara för att man inte platsar i FCK så betyder inte det att det inte är något att ha, nu vet jag ingenting om denna spelaren men det är väl egentligen bara AIK och Malmö FF, framförallt AIK som har två klassmittbackar i Allsvenskan.
Djurgården har bara en, likaså Elfsborg. Göteborgs mittbackar är ju inte toppklass någon av dom.

Carl Johansson håller jag definitivt som lika bra som t ex Ekdal, han fick helt korrekt en plats under januariturnén... som inte blev av.

Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Fyllar strax 30 lagom ålder för IFK. Lite ströminuter för Köpenhamn men har mestadels varit utanför truppen. Är detta verkligen något att ha?

Köpenhamn har en helt annan kvalité och bredd på många positioner, Karl-Johan Johnsson får väl knappt ens sitta på bänken men hade nog varit startgubbe i nästan alla AS lag. Pierre Bengtsson är ett annat exempel.

Den här greken har bra meriter(serie A, AEK Aten etc) och hade nog varit en bra förstärkning för väldigt många lag... sedan tror jag inte vi kommer värva honom i vilket fall som helst, iaf inte förrns det börjar ryktas om det på fler ställen än på FB fotbollsforum.
2022-04-23, 11:31
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Carl Johansson håller jag definitivt som lika bra som t ex Ekdal, han fick helt korrekt en plats under januariturnén... som inte blev av.

Köpenhamn har en helt annan kvalité och bredd på många positioner, Karl-Johan Johnsson får väl knappt ens sitta på bänken men hade nog varit startgubbe i nästan alla AS lag. Pierre Bengtsson är ett annat exempel.

Den här greken har bra meriter(serie A, AEK Aten etc) och hade nog varit en bra förstärkning för väldigt många lag... sedan tror jag inte vi kommer värva honom i vilket fall som helst, iaf inte förrns det börjar ryktas om det på fler ställen än på FB fotbollsforum.

Vilka är det som är startande mittbackar i FCK nu?
2022-04-23, 11:37
Medlem
Citat:

Davit Khocholava, värvades från Shaktar Donetsk 2021. 33 landskamper för Georgien.
Denis Vavro, inlånad från Lazio (var för övrigt på väg till Malmö 2017, men gick till FCK, såldes sen för 100 mille till Lazio).
2022-04-23, 11:40
Medlem
Citat:

Inte en susning... men Vavro och Khocholava spelade i senaste matchen mot Bröndby.

Edit: Två på bollen.
2022-04-23, 11:53
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Inte en susning... men Vavro och Khocholava spelade i senaste matchen mot Bröndby.

Edit: Två på bollen.

Om man leker med tanken att greken från FCK skulle gå till Göteborg, blir det bänken för Bjärsmyr då? Känns ju som Bjärsmyr är lite av Stahres favoritspelare.
2022-04-23, 12:00
Medlem
Citat:
Om man leker med tanken att greken från FCK skulle gå till Göteborg, blir det bänken för Bjärsmyr då? Känns ju som Bjärsmyr är lite av Stahres favoritspelare.

Ingen aning, kanske det. Men vi har 5 mittbackar just nu.

Vilar som var typ var S1 bästa mittback första halvan av 2021(sedan flyttade han ju) får inte plats i matchtrupperna då Bångsbo är med istället. Det kommer nog inte värvas någon mittback i sommar om inte typ Vilar försvinner.
2022-04-23, 16:43
Medlem
TheJackets avatar
Stefan Silva presenterad av Rinkeby United

https://fotbolldirekt.se/2022/04/23/just-nu-lamnade-aik-nu-har-stefan-silva-presenterats
2022-04-23, 17:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Stefan Silva presenterad av Rinkeby United

https://fotbolldirekt.se/2022/04/23/just-nu-lamnade-aik-nu-har-stefan-silva-presenterats
En av dom mest intetsägande värvningarna vi gjort detta millennium. Bortsett från det fantastiska målet mot Blåvitt 2018 gjorde han inte ens en enda minnesvärd insats.
2022-04-23, 18:40
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
En av dom mest intetsägande värvningarna vi gjort detta millennium. Bortsett från det fantastiska målet mot Blåvitt 2018 gjorde han inte ens en enda minnesvärd insats.

Ja jag förstod den aldrig.
2022-04-23, 18:53
Medlem
Hur ha nyförvärven varit för respektive lag?
I Peking tycker jag att Ekpolo och Ortmark får godkänt. Minus till De Brito
Edit Minus till Eid även om om förväntningarna är lägre där.
Senast redigerad av ost.kaka 2022-04-23 kl. 18:58.
2022-04-24, 20:27
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Klocka!!!!!

Gå och lägg er, gnagarsvin! HÄR KOMMER DIF!

Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Åh jäääääävlar vad spännande fönster detta har vart för DIF........

Hur går det med JG gnagarsvin?

Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
GRISSLAKTARN WIKHEIM ÄR KLAR FÖR DIF.

Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Klassvärvning. Mycket bra!

Citat:
Ursprungligen postat av cst
Klassvärvning. På pappret bättre än både Bärkroth och Chili.
Hej! Jag kommer ihåg hur hypen var och hur glada ni var, efter inledningen och dagens derby så är jag innerligt nyfiken på vad fan ni tänkte med och vart hypen kom ifrån?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in