2022-03-29, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P0872
3 AIK targets där 1 ska landas innan deadline vid sidan om Guidetti! :
Sylvester Emeka Igboun
Seydouba Guinéenne Soumah
Farouk Miya

Haliti till Jönköping done deal.
Collins Shichenje ansluter i sommar!
Utlån på Strannegård men kan bli något annat än Start med 50/50 där.

Håll till godo! 💣

Glöm aldrig vem som avslöjade Rogic och Björnström..

Shichenje är inte klar. När han väl blir det så kommer han högst troligen lämna sin klubb och ansluta till AIK redan i maj dvs cirka en månad innan deras liga slutar, vilket är den huvudsakliga praktiska delen som inte har lösts än.
2022-03-29, 20:16
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Föga förvånande så säger Olsen och Helander att det bara är MFF som gäller i Allsvenskan när de är dags att vända hem.

Mvh A.E.Gs plastpappa
2022-03-29, 20:28
Medlem
csts avatar
Det är väl ingen hemlighet att 19-åriga provspelaren Amadou Doumbouya är nära att skriva på. Det talas om 5 års kontrakt. Spännande eftersom han var i princip det enda utropstecknet i en annars becksvart träningsmatch mot Honka.

Som grädde på moset ska dessutom Amoo ha rekommenderat Djurgården som ett bra steg i karriären för Amadou.
2022-03-29, 20:30
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Kom igen... Ni är ju bönder hela bunten.

Jag refererade inte till träningsmatchen utan vad folk inom klubben sett på träningar. Minns knappt VSK-matchen för att vara ärlig. Mitt första konto reggades 08 så ny kan jag knappast kallas.

Jag har ganska god insyn i Djurgårdens förening så oroa dig inte. Jag har koll på det jag skriver.
Tänkte bara följa upp det här, Melker fortfarande mittback eller har du ändrat dig än?
2022-03-29, 20:51
Medlem
Boggas avatar
Joe Corona officiellt klar för Sundsvall (lån över 2022)... både han och Ronaldo måste vara succévärvningar för att det inte ska bli en kort sejour i Allsvenskan
Senast redigerad av Bogga 2022-03-29 kl. 20:53.
2022-03-29, 23:25
Medlem
Finns det några hyfsat etablerade mittbackar som står utan kontrakt än? En startspelare eller första reserv i nivå ish behöver Sirius. Lån kan nog också funka.
2022-03-29, 23:43
Medlem
Tim van Assema fick ett kontrakt på 1 år förra veckan, gör han det bra kan vi förhoppningsvis förlänga, han kan spela som mittback eller central mittfältare, i A-laget har han fått spela mittback men i U19 var han rätt ofta mittfältare, så Bjärs, Calle, Bernardo och han blir mittbacksuppsättningen i år.
2022-03-30, 01:12
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tim van Assema fick ett kontrakt på 1 år förra veckan, gör han det bra kan vi förhoppningsvis förlänga, han kan spela som mittback eller central mittfältare, i A-laget har han fått spela mittback men i U19 var han rätt ofta mittfältare, så Bjärs, Calle, Bernardo och han blir mittbacksuppsättningen i år.

Gissar att han gör max en halvtimme i år och därefter släpps när kontraktet löpt ut. Ungefär som med de flesta andra fejktalanger Blåvitt "flyttar upp".
2022-03-30, 06:32
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Finns det några hyfsat etablerade mittbackar som står utan kontrakt än? En startspelare eller första reserv i nivå ish behöver Sirius. Lån kan nog också funka.
Synd att ni vill h en etablerad ”färdig”, annars tror jag Kalle Björklund skulle kunna passa.
2022-03-30, 09:09
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Det är väl ingen hemlighet att 19-åriga provspelaren Amadou Doumbouya är nära att skriva på. Det talas om 5 års kontrakt. Spännande eftersom han var i princip det enda utropstecknet i en annars becksvart träningsmatch mot Honka.

Som grädde på moset ska dessutom Amoo ha rekommenderat Djurgården som ett bra steg i karriären för Amadou.
Haha, var hörde du om Amoo?

Frank Odhiambo och Amadoooo är två framtida storförsäljningar. Skulle inte förvåna mig om Frank är minst tredje alternativ som mittback innan sommaruppehållet.
2022-03-30, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Synd att ni vill h en etablerad ”färdig”, annars tror jag Kalle Björklund skulle kunna passa.

Vad är status på honom i kontraktsväg? Klubblös? Färdig är fel ord men det måste vara någon som kan spela omgående i en trebackslinje och inte behöver lång startsträcka, det kan däremot vara en yngre spelare. Vi tappar Murbeck hela säsongen som gjorde det bra i SE ifjol men som antagligen suttit på bänken när alla är friska. Men han hade spelat i premiären eftersom Mathisen kommer missa den. Ungefär där(eller bättre) ska nivån på ersättaren vara.
2022-03-30, 09:43
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Haha, var hörde du om Amoo?

Frank Odhiambo och Amadoooo är två framtida storförsäljningar. Skulle inte förvåna mig om Frank är minst tredje alternativ som mittback innan sommaruppehållet.
Uppgifterna kommer från kansliet.

Ja, vi får hoppas på det. Förutsatt att de håller för Allsvenskan känns det viktigt att spela in båda tidigt så vi kan maximera avkastningen på både talang och ålder. Även om vi gjort bra affärer även i närtid känns det som vi gått miste om sköna miljoner för att våra talanger hunnit bli för gamla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in