2022-01-30, 19:02
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Normalt eller inte spelar ju ingen roll. Kan man få skador av frivilligt sex? Ja!

Betyder det att det har förekommit tvång för någon har skador efter sex? Nej!

Är du oskuld? Låter som att du aldrig har upplevt passionerat knullande.
Om du tycker "passionerat knullande" resulterat i den typen av skador på kvinnor borde du inte ha sex alls.

Man kan få skador av frivilligt sex, ja. Är det sannolikt, nej! Ängnar man sig åt våldsamt sex säkerställer man att samtycke finns för den typen av sex. Ingen vettig bdsm-utövare har sex med en främling, full och hög på en toalett. Du borde läsa den nya samtyckeslagen om oaktsam våldtäkt. Du kan inte börja balla ur utan att inhämta samtycke. Att samtycka till sex är inte att samtycka till att bli skadad. Förstår inte att detta ens ska behöva förklaras.
Senast redigerad av Kent62 2022-01-30 kl. 19:06.
Citera
2022-01-30, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nu vet vi väldigt lite om målsägandens personliga bakgrund med eventuella psykiska problem eller bruk av droger? Anser du själv att det är normalt att säga ja till herrbesök (han hade kriminellt umgänge enligt henne själv, kanske tänder hon på denna typ av män?) på en krogtoalett med kö utanför?

Hon hade inget emot att influencern tog ladd (varningssignal, hon verkar anse att det är normalt att ta ladd på krogtoaletter), inte heller har hon på nåt sätt försökt av bryta sexakten förrän folk började banka lite väl mycket på toadörren och då först ville hon avsluta och det skedde utan protester från influencern. [...]

Han borde dömmas för narkotikabrott?
Citera
2022-01-30, 20:31
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Börja med att läsa fuppen. Hon har vaginala skador och blåmärken i gommen. Om du som man inte tar kokain, blir våldsam och skadar kvinnan går du säkert.

som sagt, inte insatt i fallet utan kommenterar mest samhällstrenden. Hur får man blåmärken i gommen btw?

Mvh
Lasse
Citera
2022-01-31, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Normalt eller inte spelar ju ingen roll. Kan man få skador av frivilligt sex? Ja!

Betyder det att det har förekommit tvång för någon har skador efter sex? Nej!

Är du oskuld? Låter som att du aldrig har upplevt passionerat knullande.

För det första är givetvis kvinnor olika och det finns de, som tidigare skribenter påtalat, en variation av hur deras slida reagerar på penetrering. En del har tex mer sköra slemhinnor än andra och det kan variera över tid. En kort tid efter min första förlossning var det inte så kul att ha sex. Men min dåvarande underbara man tog givetvis hänsyn till detta. Fick jag skador av frivilligt sex? nej! Som tur var gick det över. Vid barn nr två, inga problem. Jag har en väninna som alltid har med sig en liten söt tub med glidmedel i handväskan. Om man som kvinna vet med sig att man har sköra slemhinnor, vilket ökar i takt med åldern och kanske är man blödningsbenägen från underlivet osv då brukar man inte utsätta sig för den typen av sex som genererar skador. För det är obehagligt och gör ont. Om man som de flesta unga tjejer är, problemfri ifråga om sköra slemhinnor, då blir det sällan skador vid sex. Och skulle det bli det ökar sannolikheten för att det inte var frivilligt.

För det andra, detta med skador efter sex. Vad menar du egentligen? Bdsm på en krogtoa i 15 min? Skulle inte tro det! Men utveckla och beskriv gärna vilken typ av skador som kan uppkomma efter frivilligt sex?

Nu vill jag inte skryta, men passionerat knullande är nog en av mina paradgrenar och med några år på nacken kan jag säga så mycket att varken jag, tidigare partners, vänner eller väninnor någonsin har använt passionerat knullande och skador i samma mening. Förutom ett bordsben som gick av och resulterade i en stukad fot

Menar du på fullaste allvar att passionerat sex brukar leda till skador? Det finns hjälp att få, mans- och killgrupper och stöd till personer som inte riktigt har koll på samtycke, våldtäkt och sex! Anmäl dig!
Citera
2022-01-31, 11:43
Medlem
Vart kan man läsa Fup?
Citera
2022-01-31, 12:12
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korbakor
Vart kan man läsa Fup?
(FB) Känd influencer/tatuerare Josef Loco häktad för våldtäkt
Citera
2022-01-31, 17:02
Medlem
Så han blev frisläppt i väntan på dom, det ska bli intressant att läsa domen sen oavsett utsago.

Helt otroligt att det varit knäpptyst bland skvallerbloggar om det här, det brukar vara hett att skvallra om sånt här i alla kanaler
Citera
2022-01-31, 22:02
Medlem
Citat:
(FB) Känd influencer/tatuerare Josef Loco häktad för våldtäkt
Får error den verkar vara borttagen
Citera
2022-02-01, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korbakor
Får error den verkar vara borttagen

inlägg #499 har du fup
Citera
2022-02-02, 13:21
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Om du tycker "passionerat knullande" resulterat i den typen av skador på kvinnor borde du inte ha sex alls.

Man kan få skador av frivilligt sex, ja. Är det sannolikt, nej! Ängnar man sig åt våldsamt sex säkerställer man att samtycke finns för den typen av sex. Ingen vettig bdsm-utövare har sex med en främling, full och hög på en toalett. Du borde läsa den nya samtyckeslagen om oaktsam våldtäkt. Du kan inte börja balla ur utan att inhämta samtycke. Att samtycka till sex är inte att samtycka till att bli skadad. Förstår inte att detta ens ska behöva förklaras.
Med hennes egna logik hade hon ju tackat ja till vilket sex som helst ändå eftersom han var känd osv. Hur kommer man runt detta?
Citera
2022-02-02, 14:06
Medlem
När faller dom? Han har ialf. Börjar ta emot kunder nu...
Citera
2022-02-02, 15:21
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Med hennes egna logik hade hon ju tackat ja till vilket sex som helst ändå eftersom han var känd osv. Hur kommer man runt detta?
Förstår inte vad du försöker fråga. Om "kända" personer får skada andra personer under sex för att de är kända? I så fall är svaret nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in