2022-01-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Away20
Det finns bara mesar i Sverige. Det finns inga män i detta land som kan stoppa feminisiter i Sverige.

nä, å fan försöker man så hamnar man bakom galler ;P Brudar beter sig hur som helst, men fan ta dig om du ens höjer rösten åt en kvinna (flesta svenska kvinnor är fan knappt kvinnor idag).
Citera
2022-01-17, 00:53
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Eh är inte förvånad, han har varit ett slisk i mina ögon sedan länge. Tror jag var 13/14 när han började gilla massa av mina bilder på Instagram. Följde inte ens honom, men såg att han hängde med personer som varit med i pH (var ju ballaste skiten då).
Citera
2022-01-17, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Eh är inte förvånad, han har varit ett slisk i mina ögon sedan länge. Tror jag var 13/14 när han började gilla massa av mina bilder på Instagram. Följde inte ens honom, men såg att han hängde med personer som varit med i pH (var ju ballaste skiten då).
Bevis?
Du låter som en feminsikt psykfall som får för sig grejer.
Citera
2022-01-17, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
japp,
då även för att hennes vänner stod å bankade, hade hon blivit våldtagen hade hon väl fan ropat på hjälp kan man ju tycka?

Men är du 12 år eller?
Man blir ju mörkrädd av att läsa hur du resonerar.
Citera
2022-01-17, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Men är du 12 år eller?
Man blir ju mörkrädd av att läsa hur du resonerar.

Hahaha, ja, det vore ju jävla märkligt att ropa på hjälp om du blir våltagen?
Citera
2022-01-17, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor

haha, aa tjena, låt mig gissa, han har våldtagit dig å? #metoo
Citera
2022-01-17, 10:44
Medlem
Vilken tid börjar rättegången? Skulle närvara men fick förhinder.
Citera
2022-01-17, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tentss
Vilken tid börjar rättegången? Skulle närvara men fick förhinder.

pågår nu redan. till 16:30 enl hans advokat är det stängda dörrar i alla fall.
Citera
2022-01-17, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
pågår nu redan. till 16:30 enl hans advokat är det stängda dörrar i alla fall.

Fan så de var ändå bakom stängda dörrar? :/

Kommer domen komma ut idag?
Citera
2022-01-17, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tentss
Fan så de var ändå bakom stängda dörrar? :/

Kommer domen komma ut idag?

Normalt sett tar det ju en vecka, men kan bli samma dag också.
Har han tur blir han släppt från häktet idag i alla fall.
Citera
2022-01-17, 12:11
Medlem
Kent62s avatar
Kan vi ta det en gång för alla:
1. Man kan ha frivilligt sex som sen övergår i våldtäkt.
2. Det är inte ok att skada någon under sex om denna inte uttryckligen har samtyckte till det (exempelvis bdsm när man tidigare kommit överens om vilka aktiviteter som är ok och har stopp ord).
3. De vanligaste reaktionen vid våldtäkt är freeze. Då är det omöjligt att ropa på hjälp. Ett annat vanligt traumarespons är fawn. Då skojar man bort eller spelar med för att undvika fara.
4. Män är fysiskt större och starkare än kvinnor. En kvinna är därför per automatik i underläge och vi behöver vara mer lyhörda.
5. När en kvinna säger nej är det alltid en risk att mannen flippar och skadar henne ännu mer. Det finns aldrig en garanti att man slutar för att hon säger nej. Därför finns det inget krav på att säga nej i lagstiftningen.
6. Sex går ut på att få motparten att njuta inte att skada eller straffa den.
7. Det är jävligt korkat att ha sex men någon för första gången på fyllan.

Frågor på det?
Citera
2022-01-17, 14:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Kan vi ta det en gång för alla:
1. Man kan ha frivilligt sex som sen övergår i våldtäkt.
2. Det är inte ok att skada någon under sex om denna inte uttryckligen har samtyckte till det (exempelvis bdsm när man tidigare kommit överens om vilka aktiviteter som är ok och har stopp ord).
3. De vanligaste reaktionen vid våldtäkt är freeze. Då är det omöjligt att ropa på hjälp. Ett annat vanligt traumarespons är fawn. Då skojar man bort eller spelar med för att undvika fara.
4. Män är fysiskt större och starkare än kvinnor. En kvinna är därför per automatik i underläge och vi behöver vara mer lyhörda.
5. När en kvinna säger nej är det alltid en risk att mannen flippar och skadar henne ännu mer. Det finns aldrig en garanti att man slutar för att hon säger nej. Därför finns det inget krav på att säga nej i lagstiftningen.
6. Sex går ut på att få motparten att njuta inte att skada eller straffa den.
7. Det är jävligt korkat att ha sex men någon för första gången på fyllan.

Frågor på det?

Det finns hundratals motfrågor på dina påståenden men du har väl läst förhöret med målsäganden.

Ingenstans framgår det att hon blev våldtagen eller var utsatt för tvång i någon form. Påståendet om våldtäkt känns som en efterhandskonstruktion.

Sexet på muggen avslutades förövrigt inte med att hon inte ville längre utan för att folk bankade på dörren och ville gå på toaletten. Om hon drabbades av "frys" så är det ju märkligt att sexet avslutades på hennes initiativ, allt enligt henne själv i förhöret.

Man får intrycket att hon ångrar att hon hade sex på ett så pass uppenbart sätt så att de närvarande på nattklubben märkte det hela samtidigt som hon kanske blivit övertalad att anmäla händelsen som våldtäkt trots att hon verkar ha deltagit frivilligt i akten från början till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in