2021-12-29, 14:55
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är inget som man kan ta för givet.
Personligen så blev jag överraskad över att hon överhuvudtaget är med i TdS.
Johaugs upplägg kan mycket väl vara att föredra.
Hursomhelst så har inte Frida formen för dagen.Eftersom hon inte har det så finns det inget att vinna på fortsatt deltagande i TdS..som jag ser det.

Fast Johaug har ju vunnit touren ett antal gånger och är mer erfaren med höjden. Frida behöver tävla på höjd, hon gör ju inga mer tävlingar inför OS efter touren.
Citera
2021-12-29, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ja givetvis. Frida har knappast Touren som något mål överhuvudtaget i år. Att hon blir storfavorit inför utifrån tidigare gjorda resultat är en annan femma.

Ok. Allt är kanon. Stjärnan mumlar om bryta och gör säsongens sämsta insatser.

Hade det inte varit mer betryggande om t ex Frida åkt som Ebba men sagt att formen är ok men inte mer pga nertränad etc?
Citera
2021-12-29, 14:57
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av restaurangagaren
Hon är ju halvvägs hemma igen.

Svag igår, svag idag. Snackar om avbryta.

Skulle säga att plan ej är i fas med verkligheten. Trist. Johaug som senaste åren på OS gör ju OS långt tråkigare. Slåss om silver eller sämre.

Man kan inte avbryta en tour om man slutar 5a eller liknande. Vi ska nog jämföra resultaten mot andra toppåkare och sluta hänga upp sig på johaug hela tiden. Det är inte ett bra lopp om man utgår vad hon presterat tidigare i år men det är i princip bara johaug som presterar exakt samma resultat vid varje lopp och hon verkar aldrig bli förkyld eller sjuk heller. Bättre att jämföra med andra topp 10 åkare
Citera
Medlem
Citat:
Det är inget som man kan ta för givet.
Personligen så blev jag överraskad över att hon överhuvudtaget är med i TdS.
Johaugs upplägg kan mycket väl vara att föredra.
Hursomhelst så har inte Frida formen för dagen.Eftersom hon inte har det så finns det inget att vinna på fortsatt deltagande i TdS..som jag ser det.

Många herrar tävlar sig i form under touren, på damsidan har det oftast funnits ett allt-eller-inget-tänk. Iaf hos svenska åkare. Det är ju just att om du prickar formen under touren och kör fem lopp av bara farten och det går hur lätt som helst, så får du oftast sota för det lite senare. Ungefär som Stina 2017 eller Diggins ifjol. Det är först då touren blir ett mästerskapsproblem.
Citera
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Så det du insinuerar är att Frida ensam idag är den som är nedtränad inför OS?
Jag tror samtliga toppåkarna har samma upplägg så det är likadant för alla.
Är väl ganska uppenbart att Frida satsade lite mer mot början av säsongen och Ebba liter mer mot touren. Båda lär sedan ha toppform till OS. Vad det då räcker till är svårt säga. Men lika lite som att dra förhastade slutsatser om Ebbas form före jul ska vi dra förhastade slutsatser av Fridas lopp idag.
Citera
2021-12-29, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Fast Johaug har ju vunnit touren ett antal gånger och är mer erfaren med höjden. Frida behöver tävla på höjd, hon gör ju inga mer tävlingar inför OS efter touren.

Är Frida i dålig form,och allting tyder ju på det..så sliter touren onödigt hårt.
Som vi fastslog igår så är ju TdS kattskit i sammanhang OS.
Jag tror helt enkelt att det är bättre med kontrollerad träning och vila nu.
Skiathlon är bara cirka 40 dagar bort.
Citera
Medlem
katws avatar
Citat:
Ok. Allt är kanon. Stjärnan mumlar om bryta och gör säsongens sämsta insatser.

Hade det inte varit mer betryggande om t ex Frida åkt som Ebba men sagt att formen är ok men inte mer pga nertränad etc?

Nej, det var reportern Moa som insinuerade om att bryta. Frida var givetvis besviken över en dålig insats men det kommer fler lopp.
Citera
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Nei, høres ikke ut som norsk.

Mest att det lät lite åt det hållet. Vet inte hur hon brukar låta, kanske var hon lite snuvig eller något!
Citera
Medlem
Citat:
Är formen för bra i TDS innan OS kan det vara svårt att få en riktig topp till OS.
Citera
2021-12-29, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Många herrar tävlar sig i form under touren, på damsidan har det oftast funnits ett allt-eller-inget-tänk. Iaf hos svenska åkare. Det är ju just att om du prickar formen under touren och kör fem lopp av bara farten och det går hur lätt som helst, så får du oftast sota för det lite senare. Ungefär som Stina 2017 eller Diggins ifjol. Det är först då touren blir ett mästerskapsproblem.

Frida själv leker med tanken på att avbryta.
Känner hon så bör hon gå efter sin magkänsla.
Det är i Peking hon skall vara som bäst.
TdS skiter jag fullständigt i.
Citera
2021-12-29, 15:00
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Så det du insinuerar är att Frida ensam idag är den som är nedtränad inför OS?
Jag tror samtliga toppåkarna har samma upplägg så det är likadant för alla.

Nej det sa jag aldrig. Däremot är man nog fel ute om man tror att alla toppåkare har samma upplägg.
Det finns inget som stödjer detta påstående.
Citera
2021-12-29, 15:00
Medlem
katws avatar
Citat:
Är Frida i dålig form,och allting tyder ju på det..så sliter touren onödigt hårt.
Som vi fastslog igår så är ju TdS kattskit i sammanhang OS.
Jag tror helt enkelt att det är bättre med kontrollerad träning och vila nu.
Skiathlon är bara cirka 40 dagar bort.

Men vad du tror är väl ointressant. Eller någon annan här för den delen. Kontrollerad träning och vila har hon haft sedan Davos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in