2022-02-20, 07:55
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikman
Ju mer jag tänker på det och polisens tystnad kan man fundera på om det faktiskt var elbilen som började brinna. Polisen skulle såklart inte få något genom att mörka det men däremot tillverkaren av elbilen.

Vet inte om de kan göra så, men kan inte en motpart, i det här fallet, elbils tillverkaren, be polisen att inte gå ut med en uppgift om det är elbilen som starta branden?
Nei, nei, nei, det kann dom inte i ett samhälle som Sverige, i Kina eller Bangladesh kanske.
Citera
2022-02-24, 20:49
Medlem
Kexet65s avatar
Två månader sedan branden tog familjen idag….
Har det stått något i lokala pressen än om brandorsak och om familjen hunnit bli formellt identifierade ännu?
Dödsannons?
Citera
2022-02-24, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Två månader sedan branden tog familjen idag….
Har det stått något i lokala pressen än om brandorsak och om familjen hunnit bli formellt identifierade ännu?
Dödsannons?

Identifieringen ännu inte klar. Polisen tror sig veta var branden började och tror det är en olyckshändelse, men har inte gett mer information. Ännu ingen dödsannons.
Citera
2022-02-25, 21:43
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anragninnas
Identifieringen ännu inte klar. Polisen tror sig veta var branden började och tror det är en olyckshändelse, men har inte gett mer information. Ännu ingen dödsannons.

Ok, tack för svar 😢…
Citera
2022-02-26, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikman
Ju mer jag tänker på det och polisens tystnad kan man fundera på om det faktiskt var elbilen som började brinna. Polisen skulle såklart inte få något genom att mörka det men däremot tillverkaren av elbilen.
Att polisen är tyst är inget konstigt då utredning fortfarande pågår. Brandorsaksutredningar är inte direkt enkla utan tar sin tid.
Citat:
Vet inte om de kan göra så, men kan inte en motpart, i det här fallet, elbils tillverkaren, be polisen att inte gå ut med en uppgift om det är elbilen som starta branden?
Nej vi lever som väl är inte i en bananrepublik.
Citera
2022-03-02, 11:12
Medlem
Nu är både Volker och frun dödsförklarad, fan vad tragiskt detta var...
Och de två små flickorna
Citera
2022-04-14, 09:42
Medlem
I stort sett hela framsidan av pappersversionen av Arbetarbladet är täckt av en bild på tre glada småtjejer utomhus med rubriken; "Grattis Paris 10 år. - Den jävla branden gör att vi får fira dig såhär"

Bilden föreställer äldsta dottern i familjen Hahn flankerad av två blonda kompisar.
Hon skulle ha fyllt 10 år idag. Tydligen kompis med nyhetschefens dotter.

Rubriken gjorde att iaf jag först inte fattade vad det handlade om. Lokaltidningen skriver ju ofta om bortsprungna kaniner och annat med tveksamt nyhetsvärde, så jag trodde först att det handlade om att ett barn fått hålla födelsedagskalas utomhus pga en brand i nån lokal. Eller att det handlade om nån lokalrevy.

Blev faktiskt rätt skakad när jag insåg att det var en av de omkomna flickorna Hahn.
Tragiken blir mycket påtaglig. Inte alls vad man väntade sig till morgonkaffet när man gick och hämtade tidningen.
- Men hoppas familjens och speciellt barnens vänner finner tröst i publiceringen.
Antar att nyhetschefen ville göra ett tribute till Paris för sin dotters och andra skolkompisars skull, aldrig lätt att förlora en vän i den åldern.

I tidningen finns en minnesartikel, en bild på familjen och en intervju med mammans syster.

Edit. I artikeln nämns inte att mamman jobbade i Gävle, bara att familjen är saknad i Sandviken. Men mamman var även omtyckt av många på sitt jobb enligt arbetskamrater.
Senast redigerad av Firesnake 2022-04-14 kl. 09:51.
Citera
2022-07-14, 20:28
Medlem
Åkte förbi tomten idag...tomten har börjat sanerats och man har nu grävt och öppnat upp källaren... ser inte direkt ut som det brunnit väldigt mycket där. Väggarna är sotiga men där det troligtvis stått något skåp där finns inget sot på väggen bakom.
Citera
2022-07-14, 21:38
Medlem
Fortfarande ingen utredning på https://rib.msb.se/Portal/Template/Pages/start.aspx heller... känns som något inte är som det ska med denna brand
Citera
2022-07-14, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandybayman
Fortfarande ingen utredning på https://rib.msb.se/Portal/Template/Pages/start.aspx heller... känns som något inte är som det ska med denna brand
Varföt skulle det ligga en rapport uppe på MSB i detta läge? Polisens förundersökning är väl inte ens avslutad. Brandutredningar tar tid och det är inget konstigt med det. Sluta upp med att se en mystisk omständighet eller konspiration bakom varje buske och snår. Världen brukar oftast vara betydligt enklare än så
Citera
2022-07-14, 22:16
Medlem
Tro vad du vill men jag har en dålig magkänsla i detta ärende
Citera
2022-08-02, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandybayman
Tro vad du vill men jag har en dålig magkänsla i detta ärende

Brandorsaken kunde inte utredas Pga att det brunnit för mycket
Citera