2021-12-26, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Om du känner aktiva varför hänger du här då och försöker luska info i onödan bland 99.5% inavlade böndernas dynga?

En fråga i all välmnening.

När är den där fupen ifrån? Saker och ting kan gå fort i the fast lane.

Därför det är kul att läsa folks teorier, och man får inte veta allt hela tiden. Ibland får man info här istället för tvärtom

2019 men jag har väldigt svårt att tro dom är något idag heller. Men kan såklart ha fel
Citera
2021-12-26, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Ok, dom du känner tror jag är på Karwans sida Isåfall. För det verkar ofta snarare vara du som förminskar dom än jag som förstorar dom.

Nej, och jag förminskar inte Hermans sida. Däremot har jag svårt att tro dom är något eftersom man aldrig hör något om dom, det ända dom gjort som det finns svart på vitt är att dom torskat för en otroligt dålig narkotika försäljning 2019 där det var öppet mål för åklagaren men ändå gick alla i stort sett fria (väldigt låga straff) och sen har dom mördat Alex och Nico, vilket var två enkla mord på två 18 åringar som blivit utlurade
Citera
2021-12-26, 15:34
Medlem
johnthedickholmess avatar
Har ingen av de här ledarna i kriminella nätverk råd med livvakter? Hade jag varit ledare för ett nätverk och mina två bröder blivit mördade hade jag ju haft ett gäng livvakter med mig hela tiden. Inte bott själv på ett Hotell. Fattar inte det där. Har man inte råd med livvakter skall man väl inte pyssla med det där. Inte värt det.
Citera
2021-12-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Har ingen av de här ledarna i kriminella nätverk råd med livvakter? Hade jag varit ledare för ett nätverk och mina två bröder blivit mördade hade jag ju haft ett gäng livvakter med mig hela tiden. Inte bott själv på ett Hotell. Fattar inte det där. Har man inte råd med livvakter skall man väl inte pyssla med det där. Inte värt det.

Hahahaha livvakter? Många av dem här ”gängledare” lånar hundringar av varandra för att klara av dagen. Nu ska dem har råd med livvakter?
Citera
2021-12-26, 17:10
Medlem
Citat:
Livvakter? Här i sverige? Du har sett för mycket mafia filmer brorsan
Citera
2021-12-26, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haiawan

Jo men säljer man kilon i Sverige måste man ju ha råd med beskydd så man inte blir mördad. Man kan väl inte snåla in på säkerheten. Man har ju liksom bara ett liv som vi känner till.
Citera
2021-12-26, 18:46
Medlem
Citat:

Kanske dags för dessa muppar att titta på lite mafia filmer då....
Men vem vill vara livvakt åt dessa muppar.
Citera
2021-12-26, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Kanske dags för dessa muppar att titta på lite mafia filmer då....
Men vem vill vara livvakt åt dessa muppar.

Samma personlighetstyper som ville vara livvakter åt Paolo Escobar eller Chapo antagligen. Folk som gillar spänning och att leva på the edge, samt naturligtvis att få redigt med pröjs för besväret.
Citera
2021-12-26, 20:39
Medlem
X-limers avatar
Citat:

Det finns de som i sin roll som livvakt åt busar har figurerat flitigt i media senaste 30 åren, allra helst i nätverks-/gängbrottslighet. Slänger du sedan in alla de böcker som finns i ämnet, ja...

Vi pratar varken om polisiära livvakter eller kontrakterade sådana, tänk PMC/PSC, personskyddsväktare/personskyddsoperatörer.

Att du inte känner till det talar mer för din ytterst begränsade förmåga att bidra här på ABoK än något annat.
Citera
2021-12-26, 20:42
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Jo men säljer man kilon i Sverige måste man ju ha råd med beskydd så man inte blir mördad. Man kan väl inte snåla in på säkerheten. Man har ju liksom bara ett liv som vi känner till.
Det handlar om prioriteringar.
Sälj små mängder - inga pengar till livvakt.
Sälj stora mängder - pengar till att flytta till någon snygg stad och även ha lite skydd.
Citera
2021-12-26, 22:01
Medlem
Citat:

Jo men vi har ju haft rätt kända livvakter åt kriminella även i Sverige. Roland Bjuhr var ju rätt omtalad men även Daniel Webb. Så det finns nog för de högst upp i toppen. Södertäljenätverket var ju en riktig maffia med krogar, företag och ockerutlåning mm. Inte bara ett gatugäng som säljer hasch på torget. Ledarna där måste ju garanterat haft livvakter. Men åter till ämnet, Östberga skall ju vara ett stort och framgångsrikt nätverk/maffia. Dessutom hade två bröder redan mördats. Då är det väl konstigt 3e brorsan tillika ledaren inte hade skydd? Får liksom inte ihop det. Är man inte rädd om livhanken.
Senast redigerad av johnthedickholmes 2021-12-26 kl. 22:10.
Citera
2021-12-27, 02:19
Medlem
Citat:

Klart man har livvakter - om man har råd. En polare i den ekonomiska gråzonen blev hotad av några ryssar på 90-talet. Han anställde två jugoslaviska exmilitärer för 3.000/dag. Fullständigt livsfarliga och fullt beväpnade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in