2026-05-13, 17:09
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Hon är 46 år. Vilket värde har dina övriga insikter tänker du?
46 år? Skrev jag inte klart o tydligt att hon är i mitten eller i slutet av 20-åren?
Citera
2026-05-13, 17:13
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
46 år? Skrev jag inte klart o tydligt att hon är i mitten eller i slutet av 20-åren?

Jag ber om ursäkt. Jag utgick från att det fortfarande, som i inläggen strax ovanför, diskuterades kvinnan i trådstarten, som är 46. Den person du känner till är säkert i den ålder du säger.
Citera
2026-05-16, 15:29
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Vad jag vill få fram är att kvinnor typiskt har en hel mängd olika preferenser som internt är olika prioriterade och som kan vara rätt olika starka för olika kvinnor. Önskemålet att killen är längre än vad hon är förefaller vara en rätt stark preferens som lätt kan observeras i verkligheten. Det är ju också ett önskemål som är ganska lätt för henne att ro i hamn, medan det är mycket svårare att haffa en riktigt rik man.

Eftersom nästan alla tjejer har en längre kille, men ganska få tjejer har en rik kille - men de är fortfarande ett par, så är alltså en indikation för att "hypergami" inte tvingande för de flesta.

Ja, det håller jag med om. När man diskuterar sådana här saker behöver man göra ganska breda generaliseringar.

Tack för det, alltid trevligt med vänliga ord på ett forum.
Vad man inte kommer ifrån är att den största gruppen människor som aldrig kommer att bli föräldrar eller ens få till barnlösa förhållanden utgörs av manliga låginkomsttagare. Kombineras detta med psykisk ohälsa, NPF-diagnoser, kortväxthet, introvert personlighet, litet socialt nätverk och missbruk (och överlappningen är massiv) så är det tvättäkta socialdarwinism vilket förklarar framväxten av incelfenomenet. På mätbara "objektiva", logiska grunder är ju dessa killar förlorare och att betrakta som ett sämre val än övriga.

Incelgänget drar åt helvete för stora växlar på det här med hypergami. Men med det sagt så har de flesta kvinnor vissa grundkrav som de förbanna kräver innan det blir åka av. T ex en kvinnlig undersköterska tvärvägrar dejta en arbetslös kille, men kräver inte någon Elon Musk heller. Är du elektriker med tillsvidareanställning är du liksom med i matchen.
Senast redigerad av trewq 2026-05-16 kl. 15:36.
Citera
2026-05-16, 17:47
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Vad man inte kommer ifrån är att den största gruppen människor som aldrig kommer att bli föräldrar eller ens få till barnlösa förhållanden utgörs av manliga låginkomsttagare. Kombineras detta med psykisk ohälsa, NPF-diagnoser, kortväxthet, introvert personlighet, litet socialt nätverk och missbruk (och överlappningen är massiv) så är det tvättäkta socialdarwinism vilket förklarar framväxten av incelfenomenet.

Jag vet faktiskt inte, men det är inte omöjligt att det är en stor delförklaring till fenomenet. Sedan tror jag att moderna företeelser som dejting-appar har förstärkt effekten, men kanske är det krasst sett som du säger.

Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Incelgänget drar åt helvete för stora växlar på det här med hypergami.

Ja, det är förstås så att en man inte behöver vara lång, rik och snygg för att få en tjej. Däremot är det så att ju mer man har av detta - och en massa andra egenskaper - desto bättre kvinna kan man få - och behålla.

Men, som jag sagt många gånger, det är ju bara att gå runt på stan och se omkring. En himla massa helt vanliga killar har flickvänner.
Citera
2026-05-16, 18:46
Medlem
Tolereras? Vuxna människor utsätter sig för dem. Vad ska jag göra åt det?

Ingen bryr sig väl om jag tycker det är rätt osmakligt, dessutom utsätter folk sig för det frivilligt, säkert av allehanda skäl.
Finns gott om andra individer i samhället jag ömmar betydligt mer för än offren för golddiggers.
Citera
Idag, 22:22
Medlem
Citat:
Hela ditt långa inlägg bygger på denna oriktiga premiss. Det är ju absolut ingenting som säger att dessa pengar är det enda som spelar roll för en sådan kvinna. Det är snarare att göra den väldigt komplexa mänskliga parbildningen kraftigt förenklad.

De absolut flesta människor har en hel mängd "deal-breakers", men det är ju direkt felaktigt att, grundlöst, påstå att en viss godtycklig preferens är det enda som har betydelse för någon annan.

Exempelvis för mig själv, en - av väldigt många - dealbreakers för en relation är hon skall tycka om att ge oralsex. Det vore dock löjligt om någon skulle därmed påstå att "han bryr sig bara om att hon suger kuk".

Om en kvinna enbart dejtar och inleder relationer med rika män så är ju pengarna dragningskraften det som betyder någonting, allt annat är sekundärt för henne. Den kvinnan är en gold digger vilket Sofie Fahrman verkar vara.
Hon tycker säker om andra egenskaper hos mannen men det är pengarna som är prio ett och det äcklar mig faktiskt.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in