2021-12-18, 20:47
Medlem
fittslems avatar
Måste vara nått underliggande, vad tror ni representer av sekterrna "anti-vaxxs" och "true bloods" att det kan vara?
Citera
2021-12-18, 20:49
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Hör har vi problemet med antivaxers. Får du ett cancerbesked om ett halvår finns det risk att du får stå i kö för behandling tills det att du inte längre kan räddas. De belastar nämligen vården något kopiöst.

Personer som gör ett val att inte vaccinera sig bör stå utan vård om de blir sjuka och behöver vård.

Återigen, antar att du tycker likadant om folk som äter för mycket, dricker för mycket och röker för mycket. Dessa bör heller inte få vård enligt dig eftersom det är självförvållat?

Ingen har fortfarande bevisat att Ken är antivaxxer? Vill veta hur ni vet att han är det. Har dock inte följt hela tråden så kan ha missat
Citera
2021-12-18, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
En neger ligger döende i Afrika. Är det ens nyheter?
Bästa är om Ken Ring lämnande in, en neger mindre så att säga

Jag bryr mig. Sverige är fattigare utan Ken. Han var tidigt ute och kritiserade den svenska invandringen och har aldrig varit PK. Vad han har för hudfärg är ointressant.
Citera
2021-12-18, 21:09
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Och källan är?
Ken själv
Citera
2021-12-18, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Negerrapparen vårdas på sjukhus i Kenya och verkar vara jävligt illa sjuk.

Kommer han att överleva?

Hoppas han stryker med
Citera
2021-12-18, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola.Bella
Jag bryr mig. Sverige är fattigare utan Ken. Han var tidigt ute och kritiserade den svenska invandringen och har aldrig varit PK. Vad han har för hudfärg är ointressant.

Håller med till hundra procent. Han drog från Sverige när han förstod att allt spårade och vågade även stå för det. Han gjorde något, han tog avstånd från vansinnet han själv stod mitt i. Ken Kom tillbaka!
Citera
2021-12-18, 21:17
Medlem
Dödligheten bland svårt sjuka i covid-19 i Afrika är betydligt högre än i övriga världen.
Orsaken är brist på resurser inom sjukvården

https://www.dn.se/vetenskap/hog-dodlighet-bland-svart-covidsjuka-i-afrika/

Vilken otur han tycks ha!
Citera
2021-12-18, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Vännen... min mamma jobbar på iva och de flesta blir inlagda pga t ex cancer el högt blodtryck osv osv och sedan visar kanske testet att de även har covid

Dör de där och då så dog de pga covid

Nä det funkar inte så. Behandlande läkare skriver ett dödsorsaksintyg där man gör en bedömning av vad som var dödsorsaken. Det räcker alltså inte med att man har ett positivt Covid-test för att det skall bli dödsorsaken.
Citera
2021-12-18, 21:25
Medlem
systems avatar
Av vad jag fattat:
Han är i Afrika
Han är inte vaccinerad

Varför på båda.
Citera
2021-12-18, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Vännen... min mamma jobbar på iva och de flesta blir inlagda pga t ex cancer el högt blodtryck osv osv och sedan visar kanske testet att de även har covid

Dör de där och då så dog de pga covid

Nä det funkar inte så. Behandlande läkare skriver ett dödsorsaksintyg där man gör en bedömning av vad som var dödsorsaken. Det räcker alltså inte med att man har ett positivt Covid-test för att det skall bli dödsorsaken.

Man blir inte heller inlagd på IVA om man är döende i cancer. Att någon skulle bli inlagd på IVA p g a högt blodtryck torde också vara extremt ovanligt. Det finns ytterligt sällan behov av intensivvård för det.
Citera
2021-12-18, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Av vad jag fattat:
Han är i Afrika
Han är inte vaccinerad

Varför på båda.
Ja då är det verkligen inte synd om karln om han satt sig i den sitsen. Bit ihop och måste du prata ut Ken så gör det med de lokala medierna i Afrika.......
Citera
2021-12-18, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlowTheClaymores

Man blir inte heller inlagd på IVA om man är döende i cancer. Att någon skulle bli inlagd på IVA p g a högt blodtryck torde också vara extremt ovanligt. Det finns ytterligt sällan behov av intensivvård för det.

Uppenbart att killen ljuger om sin mamma eller inte har fattat ett ord av vad hon har sagt.
Man intensivvårdas sällan för cancer för har det gått så långt så är man ändå väldigt nära döden. Finns ingen poäng i att intensivvårda.
Intensivvård för högt blodtryck är så dumt att det inte ens är värt att påpeka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in