2022-05-23, 18:28
Medlem
trollet888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Intressant. Om han nu inte är insolvent, som han hävdar i överklagandet av konkursen, undrar man varför han inte betalar dessa skulder
Du får tänka på att bränslepriset är högt nu och Porschen drar nog lite... men just de han har ju ingen Porsche längre🤣🤣🤣
Han har nog studerat ordboken för lite och blandat ihop ordens betydelse. Det är ju därför hans saga låter bättre än den är 👍😂
Citera
2022-05-24, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn
Vad härligt att bråka med en sprängningsfirma ändå. Skulle vara lätt för dem att psyka en gäldenär. Gräv ned lite tändtråd runt huset och låt den sticka fram lite här och där. Råka tappa lite tändhattar här och där runt bedragarens hus och bil. Tappa lite förpackningsmaterial här och där. Det kommer påverka nattsömnen till slut, även för en härdad bedragare.

Det har redan börjat, verkar det som.

Det har detonerat laddningar utanför hans föräldrars hus några gånger på nätterna det senaste.
En av deras bilar verkar blivit skadad senaste gången.

Grannarna verkar veta vad det handlar om och är tydligen inte helt nöjda.
Citera
2022-05-24, 20:55
Medlem
trollet888s avatar
2022-05-23

Domstol:
Alingsås

DOMSLUT
1. Tingsrättens tredskodom meddelad den 21 mars 2022 i mål nr T 1885-21 undanröjs.
2. William Göttsche i konkurs ska till Städ & Fastighetsservice AB betala ett
kapitalbelopp om 29 055 kr.
3. William Göttsche i konkurs ska ersätta Städ & Fastighetsservice AB:s
rättegångskostnad med 8 500 kr, varav 6 000 kr avser kostnader för eget arbete.
William Göttsche i konkurs ska också betala ränta på beloppet, beräknad enligt 6 §
räntelagen från dagens datum till dess betalning sker.
Citera
2022-05-25, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Det har redan börjat, verkar det som.

Det har detonerat laddningar utanför hans föräldrars hus några gånger på nätterna det senaste.
En av deras bilar verkar blivit skadad senaste gången.

Grannarna verkar veta vad det handlar om och är tydligen inte helt nöjda.

Han måste ju börja svettas lite nu, den arme von Göttsche.
Var kommer ovanstående info ifrån?
Citera
2022-05-25, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enpelegrut
Han måste ju börja svettas lite nu, den arme von Göttsche.
Var kommer ovanstående info ifrån?

Vet inte om han är förmögen att begripa allvaret. Han ljuger nog ihop någonting och tror på det själv.

Infon kommer från grannar. Två-tre gånger har det smällt på deras uppfart och polisen har varit där efteråt.

Andrahandsuppgifter, i och för sig.
Citera
2022-05-26, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet888
Nu är Göttsche entreprenad avregistrerat på allabolag.se och södra Bygghjälpen har bara 1 ledamot kvar.
Jag undrar om den käre Göttsche anser sig vara VD eller är han införstådd med att han är ordbokens förklaring av Idiot och bluff företag?Annars kan vi hänvisa till att det är det han ser när han speglar sig i sin glans 🤔🤣😎
Så sent som den 15/5 raggade han fortfarande kunder på sin Instagram.... man blir nästan lite sugen att ringa och boka lite ett kundbesök....
Citera
2022-05-27, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn
Vad härligt att bråka med en sprängningsfirma ändå. Skulle vara lätt för dem att psyka en gäldenär. Gräv ned lite tändtråd runt huset och låt den sticka fram lite här och där. Råka tappa lite tändhattar här och där runt bedragarens hus och bil. Tappa lite förpackningsmaterial här och där. Det kommer påverka nattsömnen till slut, även för en härdad bedragare.

Antalet personer med tillgång till sprängmedel och allt där runtomkring bör vara väldigt begränsad runt adelsmannens krets, och skulle det börjas smälla tändhattar runt hans bostad så behöver inte polisen gräva särskilt djupt för att komma till en slutsats.
Är det värt 130 000kr att riskera sitt företags rykte, en eventuell dom och skadestånd ?
Citera
2022-06-01, 11:57
Medlem
Och som förväntat nekades prövningstillstånd, konkursen kvarstår alltså.
Citera
2022-06-01, 13:41
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Antalet personer med tillgång till sprängmedel och allt där runtomkring bör vara väldigt begränsad runt adelsmannens krets, och skulle det börjas smälla tändhattar runt hans bostad så behöver inte polisen gräva särskilt djupt för att komma till en slutsats.
Är det värt 130 000kr att riskera sitt företags rykte, en eventuell dom och skadestånd ?
Sannolikt är det inte värt de pengarna för att jävlas tillbaka, men det beror kanske lite på hur deras relation sett ut och hur Göttsche har betett sig. Själv hade jag en god vän som var skyldig mig pengar under en tid och förhalade, kom med nya löften och ljög för mig under flera månader. Det slutade med att jag åkte hem till honom och blev ganska handgriplig. Det var i sammanhanget en mindre summa och nu efteråt inser jag ju att jag hade säkert riskerat något års fängelse om han hade anmält mig. Men jag var så jävla förbannad att jag ignorerade den risken för att straffa en person som jag hade betraktat som en av mina bästa vänner och som lurade mig. Jag fick faktiskt mina pengar, men jag levde ju med risken för att bli anmäld under flera år, så det gjorde ju att jag inte tyckte det var värt det. Men jag tyckte det var jävligt skönt och moraliskt rätt det jag gjorde. Brotten jag begick är nu preskriberade.
Senast redigerad av Mimur 2022-06-01 kl. 14:09.
Citera
2022-06-04, 21:32
Medlem
Men så lustigt, Alingsås tingsrätt där alla herr von Gs ärenden ligger...

https://www.gp.se/nyheter/storg%C3%B6teborg/larm-om-explosion-utanf%C3%B6r-tingsr%C3%A4tten-i-alings%C3%A5s-1.74205234
Citera
2022-06-12, 16:15
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Men så lustigt, Alingsås tingsrätt där alla herr von Gs ärenden ligger...

https://www.gp.se/nyheter/storg%C3%B6teborg/larm-om-explosion-utanf%C3%B6r-tingsr%C3%A4tten-i-alings%C3%A5s-1.74205234
Men se där, vilket sammanträffande..
Citera
2022-06-13, 08:33
Medlem
AlingsåsEtt Alingsåsföretag inom bygg- och anläggningsbranschen stäms i Arbetsdomstolen på tusentals kronor sedan ägaren låtit bli att betala ut löner till sina anställda under flera månader.
– Ägaren verkar ha gått under jorden och svarar inte, säger Annelie Anderbjörk, fackförbundet Byggnads jurist.

https://www.alingsastidning.se/nyheter/alingsås/alingsåsföretag-stäms-betalade-inte-ut-löner-1.74574541
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in