Citat:
Ursprungligen postat av
david-taxi
Rikatillsammans har jag lyssnat på och det är inte en speciellt bra källa för att lära sig mer om krypto. Dessa personer vågar inte ens köpa BTC.
Svenska spel säljer ca 300k trisslotter per dag i Sverige, men folk vågar ändå inte köpa BTC. Vad är det som skulle vara bättre med triss än BTC?
Lyssna på "Dom kallar oss krypto" istället.
Nu rekommenderar ju ingen av poddarna att du skulle köpa triss eller en lottokupong heller, utan det var en jämförelse eftersom att de flesta som sysslar med att köpa aktier/fonder/råvaror utgår från ett värde som går att räkna på, vilket inte Bitcoin har utan det blir mer en kvalificerad gisdning om hur alla andra ser och behandlar Bitcoin.
Tex om det skulle visa sig att det är nån välkänd bedragare som ligger bakom Bitcoin så skulle värdet rasa ner i botten, eftersom att det bara är ett påhittat system, om du förstår?
Jämför man med en Aktie eller Guld då in det ju tappa värde men är antagligen tillbaka inom en snar framtid.
Jag säger inte att jag tycker att Bitcoin är skit, utan att dessa poddar inte ser och förstår värdet i Bitcoin (vilket inte är samma sak som att helt skita i Bitcoin eller Crypto).