2006-08-06, 15:57
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoula
Det var då ett j*vla tjafs om Darren McCarty!
Claude Lemieux sprutade in mål i slutspelet, McCarty kan väl inte ens hålla i en hockeyklubba. Det enda han kan är att veva.

Kolla in matchen.. Se vem det är som avgör i sudden...

Edit: Haha, såg just att jag skrev inlägg 300 i tråden.. och ni kan räkna ut vilken tråkig Söndag jag har när jag tyckte det var värt att nämna
Citera
2006-08-06, 22:14
Medlem
Detroit-fans, hur i hela friden kan Detroit behålla Andreas Lilja och ge honom löneförhöjning?! Lilja har inte alls imponerat i de matcher jag såg förra säsongen, speciellt inte i slutspelet mot Edmonton då han var skrämmande dålig och får ta på sig massor med baklängesmål. Dessutom drar han ju på sig en massa utvisningar hela tiden.
Citera
2006-08-06, 22:33
Medlem
Resolutions avatar
Citat:
Claude Lemieux sprutade in mål i slutspelet, McCarty kan väl inte ens hålla i en hockeyklubba.
Wtf? Darren McCarty är en perfekt slutspelsspelare! Han kämpar, river, sliter och gör viktiga mål. Han gör definitivt mer än att slåss. Han är en sån spelare varje lag behöver.
Citera
2006-08-06, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resolution
Wtf? Darren McCarty är en perfekt slutspelsspelare! Han kämpar, river, sliter och gör viktiga mål. Han gör definitivt mer än att slåss. Han är en sån spelare varje lag behöver.

Jag överdrev såklart, men McCarty var inte lika viktig för sitt lag i slutspelet som Claude var (därmed inte sagt att McCarty inte var viktig). Få spelare genom tiderna har höjt sitt spel så mycket i slutspelet som Claude gjorde. Det var därför han fick Conn Smythe Trophy 1995 och kunde lika gärna vunnit den 1996 också då han gjorde flest mål av alla, 13 stycken.
Som han själv sa en gång:

I grundserien var jag en medelmåtta, i slutspelet var jag fantastisk.
Citera
2006-08-06, 23:36
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Jag överdrev såklart, men McCarty var inte lika viktig för sitt lag i slutspelet som Claude var (därmed inte sagt att McCarty inte var viktig). Få spelare genom tiderna har höjt sitt spel så mycket i slutspelet som Claude gjorde. Det var därför han fick Conn Smythe Trophy 1995 och kunde lika gärna vunnit den 1996 också då han gjorde flest mål av alla, 13 stycken.
Som han själv sa en gång:

I grundserien var jag en medelmåtta, i slutspelet var jag fantastisk.

Det är nog ingen här inne som hävdar att Darren är en bättre hockeyspelare än vad Claude var? Men får stämma in i sången och säga att det är så skönt att se honom åka på spö av McCarty.

Sen är/var dom ju viktiga på olika sätt för sätt för sina lag. Claude kanske gjorde massa poäng för Colorado, visst. Men Darren förde sitt lag fram med sin attityd och sitt slit. Diskussionen kring Detroit handlar ju mycket om saknaden av en spelartyp som Darren är. Så jag tycker ärligt talat att man ska lägga ner skiten med att ta fram statistik och räkna poäng i detta fallet.
Citera
2006-08-07, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Det är nog ingen här inne som hävdar att Darren är en bättre hockeyspelare än vad Claude var? Men får stämma in i sången och säga att det är så skönt att se honom åka på spö av McCarty.

Sen är/var dom ju viktiga på olika sätt för sätt för sina lag. Claude kanske gjorde massa poäng för Colorado, visst. Men Darren förde sitt lag fram med sin attityd och sitt slit. Diskussionen kring Detroit handlar ju mycket om saknaden av en spelartyp som Darren är. Så jag tycker ärligt talat att man ska lägga ner skiten med att ta fram statistik och räkna poäng i detta fallet.

dessutom är väl McCarty's specialitet det defensiva spelet?
Citera
2006-08-07, 08:34
Medlem
Claude var knappast bara viktig för sitt lag för att han öste in mål. Han hade mycket bra ledaregenskaper och retade upp motståndarna samtidigt som han slet kopiöst hela matcherna igenom (förutom i grundserien).

Sen har Colorado inte haft en bra fighter de senaste åren. Scott Parker lämnade 2003 och Peter Worrell floppade rejält 2003/2004. Brad May floppade förra säsongen, nu är det Ian Laperriere som slänger handskarna, men är knappast känd som en av ligans bästa fighters.
Citera
2006-08-07, 09:06
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Claude Lemieux sprutade in mål i slutspelet, McCarty kan väl inte ens hålla i en hockeyklubba.

Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Kolla in matchen.. Se vem det är som avgör i sudden...

Du svarade aldrig på vem som avgjorde matchen den 26 mars 97....
Citera
2006-08-07, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Du svarade aldrig på vem som avgjorde matchen den 26 mars 97....

Svårt att missa när man har i stort sett öppet mål...
Citera
2006-08-07, 10:55
Moderator
vfs avatar
Topic var alltså NHL säsongen 2006/2007, nog för att diskussionen
är intressant men åter till topic, tack/Mod
Citera
2006-08-07, 12:24
Medlem
xploddans avatar
Malkin update:
Malkin har nu sparkat sin agent Don Meehan och gått tillbaka till sin tidigare agent Pat Brisson (han som sade i april att han inte trodde att Malkin skulle kunna komma till NHL utan ett påskrivet transferavtal med Ryssland). Nu säger också ett pressmeddelande på Metallurg's hemsida att Malkin har skrivit på ett nytt kontrakt för Metallurg som bara gäller i ett år.

Verkar ju lite konstigt att Metallurg nu är beredda att låta honom gå för ingenting efter ett år istället för att iallafall få lite för honom. Sedan tror jag att militärtjänstfrågan kommer tas upp innan detta är över.
Citera
2006-08-07, 12:34
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Malkin update:
Malkin har nu sparkat sin agent Don Meehan och gått tillbaka till sin tidigare agent Pat Brisson (han som sade i april att han inte trodde att Malkin skulle kunna komma till NHL utan ett påskrivet transferavtal med Ryssland). Nu säger också ett pressmeddelande på Metallurg's hemsida att Malkin har skrivit på ett nytt kontrakt för Metallurg som bara gäller i ett år.

Verkar ju lite konstigt att Metallurg nu är beredda att låta honom gå för ingenting efter ett år istället för att iallafall få lite för honom. Sedan tror jag att militärtjänstfrågan kommer tas upp innan detta är över.

Känns jävligt tråkigt att det ska behöva krävas så mycket "runt omkring" för att få över honom till NHL. Hoppas han har psyke att inte bry sig, skulle vara kul att få njuta av honom i Pittsburg redan i vinter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in