Citat:
Ursprungligen postat av VicVoc
De 2 första matcherna var ankorna det bättre laget. De 2 senaste matcherna har Sens varit bättre. Även om Ducks hade en riktigt bra mittperiod inatt så var Sens bättre och borde vunnit. Nu blir det riktigt tufft. Istället för en vinst på bortais behöver vi två vinster.
Mja, det här stämmer ju inte riktigt.
Anaheim var det bättre laget i de två avslutande perioderna och vann rättvist. De hade bland annat ett skott i kryssribban, och ett i stolpen(det jag minns iaf). Men det var helt klart en jämn match som kunde ha slutat hursomhelst.
I övrigt: Av någon anledning vill jag att Selänne ska få vinna mer än Alfredsson. Jag är en finnehatare av stora mått, och njuter verkligen av Sveriges alla vinster mot Finland genom åren. Men på något sätt gillar jag ändå Selänne och ser honom klart värdig att äntligen få vinna något.
Killen är äldre än Alfredsson och har aldrig vunnit något stort i hela sitt liv(han var inte med 95 t ex. Det var däremot Koivu) Han har alltid levererat, både i NHL och i landslaget, men alltid slutat varje säsong som en förlorare. Han om någon är värd att vinna bucklan, mycket mer än Alfredsson.
Sen vill jag ju också såklart se de enorma hyllningar jag räknar med att finländarna kommer ge honom när han kommer hem med bucklan till Finneland.
Edit: "For some fun he flew 16 pals from back home – he calls them the "Finnish Drinking Team" – over to enjoy themselves and be there, just in case there is something to celebrate." Det där gör ju att man bara gillar honom än mer.