2007-06-05, 09:57
Medlem
VicVocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Nää du. Skjuter man medvetet puckar på motståndarlagets spelare så ska man inte bli MVP. Då förstör man bara.

Njae, mest värdefulle spelare grundar sig i hur värdefull man är för sitt lag. Inte hur många knäskålar man skjuter sönder på motståndarna
Citera
2007-06-05, 10:17
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VicVoc
Njae, mest värdefulle spelare grundar sig i hur värdefull man är för sitt lag. Inte hur många knäskålar man skjuter sönder på motståndarna

Daniel Alfredsson är värdefull för en kategori människor. Han får dom extremt fula rödhåriga människorna att känna att det finns ett hopp om att någon av dom en dag ska lyckas bli någonting. Bara för att klargöra.. Jag skyr Daniel Alfredsson mer än pesten och hatar honom för allt han någonsin gjort. Jag tycker heller inte om Anaheim, men blir samtidigt överlycklig när dom vinner över Ottawa och tar ifrån Alfredsson hans efterlängtade buckla.
Citera
2007-06-05, 10:20
Medlem
VicVocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Daniel Alfredsson är värdefull för en kategori människor. Han får dom extremt fula rödhåriga människorna att känna att det finns ett hopp om att någon av dom en dag ska lyckas bli någonting. Bara för att klargöra.. Jag skyr Daniel Alfredsson mer än pesten och hatar honom för allt han någonsin gjort. Jag tycker heller inte om Anaheim, men blir samtidigt överlycklig när dom vinner över Ottawa och tar ifrån Alfredsson hans efterlängtade buckla.

Vad beror detta hat på då?

Kategorin fula och rödhåriga har redan en ambassadör i Jörgen Jönsson. Han skall skys
Citera
2007-06-05, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neonhasse
Inte bara jag som påverkades då.

Men jag får nog ge Senators mitt stöd, dom börjar komma upp i tempo nu och med hemmastödet tror jag dom tar det inatt.
Nä du var inte ensam, fy faan va mäktigt det var!
Citera
2007-06-05, 11:33
Medlem
Recas avatar
Det känns oerhört härligt att snål-Alfie verkar gå miste om bucklan. Skottet på Scott Niedermayer var ju riktigt pinsamt, hoppas nu innerligt på en rejäl hämndaktion från någon anka.
Citera
2007-06-05, 12:01
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Vad beror detta hat på då?

Kategorin fula och rödhåriga har redan en ambassadör i Jörgen Jönsson. Han skall skys

Det är en lång historia..
Citera
2007-06-05, 12:10
Medlem
Någon som har länk till en filmsnutt med skottet från Alfie på Niedermayer? Jag missade matchen och jag har väldigt svårt att se någon som Alfredsson skulle göra något sådant. Vill helt enkelt se det med egna ögon innan jag tror på det.
Citera
2007-06-05, 12:35
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iffan
Någon som har länk till en filmsnutt med skottet från Alfie på Niedermayer? Jag missade matchen och jag har väldigt svårt att se någon som Alfredsson skulle göra något sådant. Vill helt enkelt se det med egna ögon innan jag tror på det.

Har inte ett klipp på det men det är helt solklart att Alfredsson siktar på Niedermayer. Det är 2-3sekunder kvar och perioden och Alfredsson har 2st backar framförsig vid rödlinjen och Niedermayer är inte mellan honom och målet och ändå ser man hur Alfredsson skjuter rakt mot honom och träffar.
Citera
2007-06-05, 13:03
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iffan

Vi får inte vara för blåögda bara för att han är svensk, tror säkerligen det kunde vara menat. Även om det låter väldigt konstigt. Roligt med lite drama kring matcherna
Citera
2007-06-05, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Har inte ett klipp på det men det är helt solklart att Alfredsson siktar på Niedermayer. Det är 2-3sekunder kvar och perioden och Alfredsson har 2st backar framförsig vid rödlinjen och Niedermayer är inte mellan honom och målet och ändå ser man hur Alfredsson skjuter rakt mot honom och träffar.

Det är flera personer innan dig som har skrivit detta men som jag skrev vill jag gärna se det. Att en lagkapten som Alfredsson skulle göra något sådant har jag svårt att förstå. Vad var anledningen till det i så fall?
Själv säger han "Jag förstår inte vad han skulle stå i vägen för". Det är dåligt av Alfie om det bara beror på att Ottawa förlorade, mer kan man begära av en kapten. Men åter igen frågar jag om någon har klipp på det.

Edit: Såg klippet på svt precis. Det berodde ju i alla fall inte på att Ottawa förlorade då det var i andra perioden.
Citera
2007-06-05, 13:41
Medlem
För er som inte sett vad han gjorde;

http://youtube.com/watch?v=rAuj_AMnMGM

http://youtube.com/watch?v=5n_Uqao_QXU
Citera
2007-06-05, 15:44
Medlem
Fensters avatar
Citat:
De 2 första matcherna var ankorna det bättre laget. De 2 senaste matcherna har Sens varit bättre. Även om Ducks hade en riktigt bra mittperiod inatt så var Sens bättre och borde vunnit. Nu blir det riktigt tufft. Istället för en vinst på bortais behöver vi två vinster.

Mja, det här stämmer ju inte riktigt.
Anaheim var det bättre laget i de två avslutande perioderna och vann rättvist. De hade bland annat ett skott i kryssribban, och ett i stolpen(det jag minns iaf). Men det var helt klart en jämn match som kunde ha slutat hursomhelst.

I övrigt: Av någon anledning vill jag att Selänne ska få vinna mer än Alfredsson. Jag är en finnehatare av stora mått, och njuter verkligen av Sveriges alla vinster mot Finland genom åren. Men på något sätt gillar jag ändå Selänne och ser honom klart värdig att äntligen få vinna något.
Killen är äldre än Alfredsson och har aldrig vunnit något stort i hela sitt liv(han var inte med 95 t ex. Det var däremot Koivu) Han har alltid levererat, både i NHL och i landslaget, men alltid slutat varje säsong som en förlorare. Han om någon är värd att vinna bucklan, mycket mer än Alfredsson.

Sen vill jag ju också såklart se de enorma hyllningar jag räknar med att finländarna kommer ge honom när han kommer hem med bucklan till Finneland.

Edit: "For some fun he flew 16 pals from back home – he calls them the "Finnish Drinking Team" – over to enjoy themselves and be there, just in case there is something to celebrate." Det där gör ju att man bara gillar honom än mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in