2021-12-07, 16:41
Medlem
Noxiouzs avatar
Varför i hela fridens namn skulle du mixtra med en bil som inte du äger?
2021-12-07, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
får fan panik nu då de e farsans bil. men går de inte o säga att de bara blev av sig själv? dom på verkstan kanske inte ens märker?

Be att den som trimmade bilen för dig återställer till originalmjukvara.

Misstänker att han blåst dig från start, och är helt inkompetent (eller har fel mjukvara). Är han schysst och ärlig så återställer han bilen och betalar tillbaka pengarna.

Gör ett försök iaf. Det är ditt bästa hopp.

Jag rekommenderade ju dig fö. i förra tråden att undersöka om Volvo säljer officiell trim med garanti från Polestar. Det är bättre att gå på en sådan lösning så att du inte sabbar garantin på bilen.
2021-12-07, 18:07
Medlem
EulaliaIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxiouz
Varför i hela fridens namn skulle du mixtra med en bil som inte du äger?

Klabbarparn gjorde gjorde något liknande, han köpte en koppartråd och lindade runt bränsleslangen. Skulle ge en effektökning på 15%, köpt med garanti hos Sjökvesten…Eulalia gick knappast att få stopp på.
2021-12-07, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Kanske vi ska bruka en dos salt på det hela….

Igår em så hade TS ingen aning om nånting, idag har han plötsligt fått bilen ”chippad” redan igår, och har nu problem. Tar man sen en kik på TS historik så…. Ja, döm själva….

(FB) "osynligt" trim?

Jag tror TS sitter och fantisera om en massa, och formar kommande inlägg och trådstarter utifrån de svar han får, för att få ytterligare uppmärksamhet…

Så, jag tror vi kan lägga TS i det stora facket för fabulerare, och att vare sig bil eller chipning existerar i verkligheten…

Ja, det där känns ju helt snett som du påpekar när det är så kort tid emellan.

Känns som TS kopierat Hegemon som är känd för liknande saker.

Det man undrar ju är varför? Vill de bara få lite uppmärksamhet och sympati?
2021-12-07, 20:41
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Gissar att du fått en rejäl omgång av farsan vid det här laget.

Lämna in bilen hos Volvo och räkna med 20-30k att hosta upp
2021-12-07, 20:52
Medlem
Om nu detta är en sann historia så ska du nog titta på styrmodulen. Hillbilly trimmning=jävla stor risk att datan försvinner. För att använda pk språk så får bilen det svårare än en miljövänsterhbtqetcetc att identifiera sig.
2021-12-07, 21:18
Medlem
Tammers avatar
Det är väl bara att lämna in bilen hos Volvo och beskriva problemet, så får verkstan lösa problemet. Det kan ju helt enkelt var nåt som inte alls har med chipet att göra, det kan vara luftmassemätaren eller nån givare som lagt av. Sen får man gå vidare därifrån, beroende på vad verkstan säger. Om Ts inte helt enkelt vill be den som satt dit chipet att kolla att inget lossnat eller så, kan ju vara nåt enkelt. Det är knappast så att motorns har skurit, det är i alla falla en Volvo.
2021-12-07, 21:20
Medlem
5k för fultrim av någon skum typ som uppenbarligen också är en klåpare, varför?
Kostar väl typ lika mycket från en firma?
2021-12-07, 21:30
Medlem
Scamps avatar
Du kan ju fråga din filippinska tjej om hon är bilkunnig.
2021-12-07, 21:42
Medlem
stoppsmälls avatar
Om det här är sant så kommer kommer TS och hans pappa bli utskrattade på volvo-verkstan. Jag kan verkligen tänka mig hur jävla skämmigt det måste kännas när de lämnar in bilen och sedan ska betala för kalaset.

Att köpa en svindyr T6 V90 för att sen låta en klåpare rota runt o ändra i motorstyrningen för att få en lite snabbare bil, är ju nästan bland det mest korkade jag läst.

Volvo-verkstan hade ändå märkt att programvaran är ändrad så farsan hade ändå fått reda på att bilen inte längre har nån motor-garanti.

Och dessutom: eftersom allt loggas i den elektroniska servicboken/verkstadshistoriken så kommer den inte vara lättsåld om köparen vill ha en utskrift på all historik och inser att garanti för vitala delar inte längre gäller.
2021-12-07, 22:25
Medlem
OneTaps avatar
tack ni som gett tips o ni andra som bara säger att ja e dum i huve behöver inte skriva. ska lämna bilen till han som chippa imorron så ska han försöka fixa igång den. o funkar inte de så måste den nog in på verksta. har 50 papp i spar pengar de måste väl räcka? o går de o få den fixad utan att de skickas brev eller nåt till farsan?
Senast redigerad av OneTap 2021-12-07 kl. 22:30.
2021-12-07, 22:28
Medlem
Eftersom TS verkar vara ett troll, idiot och sökande efter uppmärksamhet, kan jag ju svara någon annan. TS - kamma dig och skaffa dig ett jobb.
Men… Förutsatt det bara är mjukvaran som satts ur spel kostar det ju ingen förmögenhet. Någon dag eller två på verkstad, säg 10 000:- så har man sannolikt en korrekt mjukvara igen.

Men har det ställt till med något mekaniskt, vilket inte är troligt, kan det ju kosta mer. Men som sagt. Inte alls troligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in