2021-12-08, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejaaaaaaa123456
Bojkottade skiten nu. Vem fan blir kränkt av ordet jul?

Vemi fan blir kränkt av att IKEA säljer julmust under namnet "Vintersaga", vilket antagligen är tänkt att fungera ihop med resterande sätt de namner saker på?
Citera
2021-12-08, 08:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Onkel Kånkels album Kalle Anka suger pung kanske vore ngt att pumpa i högtalarna till colan?

Nix, men det som verkligen är något att irritera sig över är att det numera går att få tag på både julmust och semlor i november. På den gamla goda tiden såldes julmust en vecka före jul och semlor bara några dagar före fettisdag. Det är att vårda traditioner, inte som det blivit numera att exploatera dem.

Här är ju IKEA:s idé lysande. Sälj drycken med annat namn så kan den lystna få drycken till livs tidigare utan att flagga för det.
Citera
2021-12-08, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
”Svensk festdryck” Vad tycker ni? Är det bara en rolig gimmick eller ett antikristet ställningstagande för att möjligen sälja mer must eller bryr ni er inte?

https://www.ikea.com/se/sv/p/vintersaga-svensk-festdryck-00426277/
Vadå antikristet? Julen är ju inte kristen bara för att ett gäng kristna dårar har kidnappat den. Julen är en fornnordisk tradition.
Citera
2021-12-08, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2021-12-24
Jaha ursäkta, jag menade såklart på själva förpackningen.

Ja, det står "MJÖLK" med stora bokstäver. Under står förvisso dryck med obetydlig teckenstorlek, inget bindestreck. Som sagt det verkar vara minimalt intresse att kräva efterlevnad av en sådan regel. Hur kan annars stora tillverkare på sin hemsida kalla det för just "mjölk"?

Kan tycka att en sådan regel är ganska löjlig, dels för att inte någon normalt funtad människa tycker att det är något annat än mjölk, dels för att modifikationen av produkten är i samma rang som vad man gör med vanlig mjölk och framförallt dels för att man inte från myndigheter tycker det är speciellt angeläget att se till att regeln följs.
Citera
2021-12-08, 09:11
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du måste ha ett oerhört tråkigt liv som bygger det på »julannonser« vad det nu är. När jag växte upp fanns det en kanal på TV och ingen reklam. Jag lovar dig att julkänslan var mycket större då. Jul är något du har inom dig eller så har du det inte. Köp nu några flaskor Vintersaga så ska du se att det löser sig även för dig och att du jagar iväg dina vanföreställningar.
Varför är jag tråkig för att jag gillar julen? Jag ser fram emot att plocka fram alla stjärnor, adventsstakar och pynt. Och jag gillar att se alla pynt i folks fönster, skyltfönster osv.
Vaneföreställning? Att jag inte gillar vänsterbliven politik som genomsyrar all reklam nu för tiden är dagens sanning. Om du är så gammal att du levde när det bara fanns en kanal så borde du om någon vara medveten om hur mycket Sverige har ändrats under denna tid. Men du är en feg cuck som inte vågar säga emot övriga fåren. Så gå du och handla på ikea och fortsätt gynna islamiseringen. När du vaknar kommer det vara försent.
Citera
2021-12-08, 09:41
Medlem
TiksgulFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Kan nog vara rätt drygt för kassörskor som inte vet själva riktigt vad det är, när dom blir tillfrågade 150 gånger om dagen.

Åh nej vad jobbigt!
Citera
2021-12-08, 09:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Varför är jag tråkig för att jag gillar julen? Jag ser fram emot att plocka fram alla stjärnor, adventsstakar och pynt. Och jag gillar att se alla pynt i folks fönster, skyltfönster osv.
Vaneföreställning? Att jag inte gillar vänsterbliven politik som genomsyrar all reklam nu för tiden är dagens sanning. Om du är så gammal att du levde när det bara fanns en kanal så borde du om någon vara medveten om hur mycket Sverige har ändrats under denna tid. Men du är en feg cuck som inte vågar säga emot övriga fåren. Så gå du och handla på ikea och fortsätt gynna islamiseringen. När du vaknar kommer det vara försent.

Nej, jag är inte feg för att jag inte tycker som du. Ditt tyckande känns mer som en chimär än som en verklighet. Jag gillar inte reklam överhuvudtaget, men accepterar den och förstår (till skillnad från dig) att kommersiella verksamheter bestämmer hur de vill disponera sina resurser i strävan efter vinstmaximering. IKEA och andra företag har ingen plikt att utforma sin reklam efter ditt tyckande.

Jag ser givetvis hur Sverige förändrats sedan jag var barn. Det börjas med julsaker och annonsering redan i oktober. Julmust går att köpa i november. Det finns semlor till jul. Det är fan ingen islamisering. Det är svensk oförmåga att värna om traditionernas unika värde för att i stället exploatera dem till urgröpning. Du som gillar att se julpynt har ju hur många möjligheter som helst. Jag som vill att det ska vara som förr när julmust började säljas veckan före jul och ingen satte upp adventsstjärna före första advent är den som ska klaga och jag håller dig ansvarig för detta våld på en tradition som förr hade ett egenvärde. Nu är den en del i all annan skit.

Fint att IKEA förstått att man säljer drycken med annat namn så kan den som vill dricka den tidigare göra det utan att göra våld på julen.
Citera
2021-12-08, 10:12
Medlem
IKEA suddar ut kulturen för att inte kränka muslimer och på så sätt kunna tjäna mer pengar. De säljer med andra ord ut sin själ och spelar marxisterna rakt i händerna, vars mål är att sudda ut all kultur och individualism. Alla ska vara likadana, ingen bättre än någon annan, gruppen ska likt robotar tjäna ett högre syfte. IKEA är skit. Fega kräk som kryper för wokemobben.
Citera
2021-12-08, 10:23
Medlem
Julmustessens tillverkas alltid av Roberts AB i Örebro. Är detta måhända ett eget påhitt som inte innehåller äkta julmustessens?
Citera
2021-12-08, 10:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
IKEA suddar ut kulturen för att inte kränka muslimer och på så sätt kunna tjäna mer pengar. De säljer med andra ord ut sin själ och spelar marxisterna rakt i händerna, vars mål är att sudda ut all kultur och individualism. Alla ska vara likadana, ingen bättre än någon annan, gruppen ska likt robotar tjäna ett högre syfte. IKEA är skit. Fega kräk som kryper för wokemobben.

Är dt därför IKEA har julbord för att inte kränka muslimerna?

https://www.ikea.com/se/sv/stores/restaurant/julbord-pa-ikea-pubbed343b0

Ni är för komiska i er förföljelsemani. Under Hitlers styre i Tyskland så skulle alla vara likadana. De som inte passade in förpassades.
Citera
2021-12-08, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Är dt därför IKEA har julbord för att inte kränka muslimerna?

https://www.ikea.com/se/sv/stores/restaurant/julbord-pa-ikea-pubbed343b0

Ni är för komiska i er förföljelsemani. Under Hitlers styre i Tyskland så skulle alla vara likadana. De som inte passade in förpassades.

Bra försök med Hitler din smutsiga lilla marxist. Jag pissar på Hitler lika mycket som jag pissar på din mördarhjälte Stalin. Alla ni hjärnlösa flickdjur skulle deporteras från vår vackra, fria demokrati så vi slipper er.
Citera
2021-12-08, 10:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Bra försök med Hitler din smutsiga lilla marxist. Jag pissar på Hitler lika mycket som jag pissar på din mördarhjälte Stalin. Alla ni hjärnlösa flickdjur skulle deporteras från vår vackra, fria demokrati så vi slipper er.

Det är ju bra då kan vi pissa på Hitler och Stalin tillsammans. Det var inte så dåligt försök från min sida. Skulle säga att det var mitt i prick. Demokrati Du är rolig du. I en demokrati förtrycker 51 % de övriga 49 %. Demokrati betyder för övrigt bara att du får rösta anonymt på olika alternativ. Det finns ingen övrig garanti.

Frihet handlar om en fri marknad och där får kommersiella företag bestämma och ta ansvar för vad de vill sälja och hur de vill sälja det. Någon drömmande minidiktator som du ska inte komma och försöka sätta dig upp mot den fria marknaden. Det är Vintersaga som säljs. Köp eller törsta ihjäl.

Hur var det med julbordet på IKEA, är det för att inte kränka muslimer eller hamnade du i en tankevurpa som vanligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in