2022-02-24, 08:33
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixonGonzales
Ni rysstroll/nyttiga idioter kan sluta, vi har facit nu.

Nu har Ryssland invaderat Ukraina och startat ett fullskaligt krig. Det ni Rysstroll och nyttiga idioter basunerat ut de senaste månaderna visar sig åter igen vara falsk propaganda. "Ryssland planerar ingen invasion" "Det är bara en övning" "Väst krigshetsar" "NATO hotar Ryssland" Ni har på sedvanligt Ryskt vis burit Putins offerkofta. Putin har under sina 20 år haft en agenda och följt den. Man visar världen än en gång att Ryssens ord inte är att lita på. Dessutom ger man USA/NATO och EU rätt i sina spekulationer om en stundande invasion.

Putin kan räkna med att få skicka hem lemlästade och döda unga Ryssar, hur ställer sig Ryska folket till det? Rysslands dålig ekonomi tål inte ett utdraget krig i Ukraina, det kommer sätta landet i bankrutt. Det Ryska folket kommer vända sig emot honom och hans dagar som diktator är räknade.

Putin är ingen skicklig strateg, han är en schizofren diktator som förtrycker sitt folk och invaderar sina grannar.
Så är det men många fattar inte riktigt vad han håller på med trodde ifos att han inte skulle dra detta strået men tydligen så gjorde dåren det tyvärr, Putin har ett svepskäl ordet NATO option som Ukraina vill till och han vill inte ha NATO nära hans område..

Problemet är att Putin lider av ett storhetsvansinne där han har en skev uppfattning att han kan åter åter uppliva imperiet Ryssland där han får tillbaka alla fd Ryska stater, Men problemet är lite han kommer få problem och visst motstånd där Ryska sidan kommer lida förluster och ju mer folk som kommer från fronten i sk säckar så vänder Ryska folkets syn på Putin!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Ocha vad ska nato avsckräcka från? Det retar väl mer upp.om något annat..

Är du dum i huvudet?
NATO länder är untouchables för Ryssland.
Fundera du på varför mördaren i Kreml attackerar ett icke NATO land istället för exempelvis Estland,Lettland,Litauen?

Det är naturligtvis så att det kliar svårt i skrevet för den lille loje Putin när han tänker tanken.
Han är dock fullt medveten om att det måste stanna vi en tanke.
Attackerar Ryssland ett NATO land..vilket som helst..så är det game over.

Det är ju detta som är den stora förtjänsten med NATO medlemskap.
Ukraina borde ha gått med 2005..hade de gjort det så hade inte lille galningen i Kreml kunnat göra de illdåd han nu utför i Ukraina.

Sverige skall gå med i NATO så fort som möjligt.
Finland bör naturligtvis göra detsamma.
Senast redigerad av Lookalike 2022-02-24 kl. 08:42.
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HEDP502
• Putin anföll Georgien 2008. Ej NATO-land.

• Putin vägrar att ta hem trupp i Moldavien (de har varit där sedan början av 90-talet. Ej NATO-land.

• Putin invaderade Ukraina 2014. Ej NATO-land.

• Vad som händer idag, det vet vi. Ej NATO-land.

Ser du möjligen ett mönster här?

I såna här tider måste man ifrågasätta motiven hos de som inte ser de här sammanhangen.

Det finns folk, mestadels konservativa, som har någon idealistisk bild av att Sverige kan själv, men mestadels handlar det om annat.
2022-02-24, 08:34
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HEDP502
• Putin anföll Georgien 2008. Ej NATO-land.

• Putin vägrar att ta hem trupp i Moldavien (de har varit där sedan början av 90-talet. Ej NATO-land.

• Putin invaderade Ukraina 2014. Ej NATO-land.

• Vad som händer idag, det vet vi. Ej NATO-land.

Ser du möjligen ett mönster här?
Jisses läs på istället vad det handlar om än NATO krama hela allt...
2022-02-24, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Tror du Ryssland hade kunnat jävlas med Ukraina på detta sätt om Ukraina hade varit med i NATO? Nej, naturligtvis inte. Detta är vad som "retar" Ryssland. De kan inte trycka på fria stater sin diktatoriska politik med militära medel, om dessa stater är med i NATO.

NATO retar Ryssland ungefär som ett bra lås retar en inbrottstjuv. Dvs irritationen kanske är verklig, men den är inte legitim och ingen bör syfta till att minimera denna.

Öhhh ja så klart! Rätt urblåst naivt och tro annat..utfallet hade blivit lika.. låset är jäkligt dåligt iaf
2022-02-24, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Du har förmodligen rätt och varför ska man gå med i Nato om man inte är livrädd för Ryssen. Och nu övergår rädslan till panik, ett perfekt tillstånd att skriva under ett medlemskap? Nja, nog bättre att vi sitter still i båten och håller käft i detta läget.

Ensam är inte stark.
Ukraina upplever denna sanning i denna minut..tyvärr.
Vid svenskt medlemskap i NATO så är vi hands off för ryska galningar som Putin för all framtid.
Denna effekt,detta skydd emot den ena galningen efter den andra i Kreml kan ENDAST uppnås via medlemskap.
Just do it..den politiska majoriteten för att söka medlemskap torde vara överväldigande för överskådligt tid framöver.

Down with Putin.
2022-02-24, 08:36
Medlem
NixonGonzaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Nu fick nollan Annie Lööf uttala sig om hennes syn på NATO-medlemskap i SR. Klart vi ska gå med i NATO. NOT!

Vi är i princip redan med genom värdlandsavtalet, har du inte fått den infon av Putin? Det är bara en formalitet innan vi är fullvärdiga medlemmar, hälsa din vän det.

Putin är ingen skicklig strateg, han är en schizofren diktator som förtrycker sitt folk och invaderar sina grannar.
2022-02-24, 08:38
Medlem
HEDP502s avatar
Citat:
Ocha vad ska nato avsckräcka från? Det retar väl mer upp.om något annat..
• Nej. Det gör att Putins analys av förväntade förluster blir sådan, att han fattar att han inte kan vinna.
Så resonerar Putin. Han skiter i alla ”unacceptable”. Han undrar: ”Hur många eldrör kan de rikta mot oss? Har vi fler? Utmärkt. Anfall.”

• Att Putin blir uppretad... Herregud. Putin är uppretad över Ukrainas existens.

• Han retar upp sig på att andra länder har högre välstånd och mer frihet för medborgarna, vilket det ryska folket ser.

• Moskva retade upp sig på att vi återmilitariserade Gotland.

• Fakta är: Putin har anfallit Georgien. Har trupp i Moldavien sedan 90-talet (moldaverna själva vill ha bort dem). Han har våldtagit Ukraina en gång tidigare och nu är det dags igen.

• Vad har dessa gemensamt? icke-NATO-länder.
2022-02-24, 08:42
Medlem
Citat:
Öhhh ja så klart! Rätt urblåst naivt och tro annat..utfallet hade blivit lika.. låset är jäkligt dåligt iaf
Någon speciell orsak till varför du 1) inte kan skriva propert, 2) missförstår och förstör de betydelsebärande delarna i en analogi?

Tyvärr, sånt funkar inte. Låset var en analogi över rysk irritation, inte rysk avhållsamhet. Du kan liksom inte "vinna" argument mot mig genom denna typ av lögn och missrepresentation kring vad jag själv skrivit. För att ändra min position, krävs verklighetsbaserade, evidensbaserade argument och belägg. Och jag rättar alltid min bild i ljuset av sådant, eftersom jag är intellektuellt hederlig.

Med NATO hade rysk aggression inte kunnat gå till på detta vis och om Ryssland blir "irriterat" av NATO så är det ett ryskt problem.
2022-02-24, 08:42
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Ni som VERKLIGEN inte trodde Ryssland skulle anfalla. Varför trodde ni inte det? Jag personligen var skeptisk och trodde allt var västpropaganda. Men jag hade fel.

Sen undrar jag var den officella förklaringen är/den inofficiella anledningen är till att man attackerar?
Vad jag läst är det pga Separatisterna ville ha militärt stöd, men vet inte om man ska lita på det?

Jag trodde verkligen inte detta skulle hända för att det är till synes ett så pass irrationellt agerande. De potentiellt långsiktiga konsekvenserna är så pass negativa för Ryssland att det borde vara avskräckande nog. Sen spelar nog en del rädsla för ett storskaligt krig i Europa från min sida in också.
2022-02-24, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Är du dum i huvudet?
NATO länder är untouchables för Ryssland.
Fundera du på varför mördaren i Kreml attackerar ett icke NATO land istället för exempelvis Estland,Lettland,Litauen?

Det är naturligtvis så att det kliar svårt i skrevet för den lille loje Putin när han tänker tanken.
Han är dock fullt medveten om att det måste stanna vi en tanke.
Attackerar Ryssland ett NATO land..vilketbsom heslt..så är det game over.

Det är ju detta som är den stora förtjänsten med NATO medlemskap.
Ukraina borde ha gått med 2005..hade de gjort det så hade inte lille galningen i Kreml kunnat göra de illdåd han nu utför i Ukraina.

Sverige skall gå med i NATO så fort som möjligt.
Finland bör naturligtvis göra detsamma.

Din första mening tyckte jag inte som dig , då ska man komma med massa idiot kommentarer! Lägg av.

Jag har inte en aning om varför.. men inte fan tror jag det har med "nato" och göra.... så nato är en fredsbevarande sekt , men vi hjälper bara dem som är med och implementera usas demokratiska värderingar ingen annan? Vad är de för värdegrund.

Sverige ska inte gå med i nato , det är min åsikt! Vi kan ha kvar det som de är i dag.

Jag gillar varken usa nato eller ryssland
Senast redigerad av Offermod 2022-02-24 kl. 08:50.
2022-02-24, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Haha...inte ett helt otippat svar från dig!
Vad tror du att en ej stridsduglig man skulle tillföra i Ukraina? Exakt, inget! Det är Nato som skall göra det jobbet, det är då det får effekt. Inte annars. Men du har säkert inte ens avslutat din skolgång...så räknar inte med att du ska förstå..
Patetisk kan du vara själv!
Tack för mig!
Frihet-Nationalisms ohederliga sätt att förvränga sakfrågan är ju så genomskinlig att jag tror att få troll identifierat sig så fort.

Att få "vi bör hjälpa till" till "varför vill du bara låta andra anstränga sig" är ju någon sorts rekord i ohederligt uppträdande. Min rekommendation till dig att i fortsättningen bara anmäla denne idiots inlägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in