2025-01-04, 19:26
Medlem
Cadells avatar
när du låter som den här snubben

https://www.youtube.com/watch?v=y4aMnt_tId4
Citera
2025-01-04, 21:25
Bannlyst
När någon ljuger reflexmässigt. Varningsklockorna ringer 🛎️ 🚨 🚩
Citera
2025-01-15, 12:21
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Men samtidigt helt onödiga lögner. Jag vet att de är där, skiter i deras frukost och om de tankat. De njuter kanske av att hålla sin verklighet hemlig eller nåt. Sjukt är det iallafall.

Jag tror att en anledning till att jag själv ljuger om småsaker ibland är just för att kunna hålla mitt privatliv för mig själv. Uppskattar inte alltid när folk ställer för mycket frågor och tror tyvärr att det är nödvändigt att kunna ljuga. Min erfarenhet är att det ofta straffar sig att vara ärlig.

Föredrar att helt enkelt vägra svara, men inte alltid det är praktiskt. Om jag märker att någon försöker ställa mig ledande frågor händer det att jag inte ens svarar även om frågan är "är solen gul?" eller liknande.
Citera
2025-01-15, 15:56
Avslutad
Nu är inte TS längre med oss och tråden är gammal.
Men jag funderar lite på var gränsen går för att klassa en person som mytoman?

I mitt fall har jag en exfru. Jag lämnade henne för att rädda vår familj då jag inte kunde sätta fingret på vad som var fel. Hon kunde inte samarbeta under tiden vi var gifta och jag var dum som trodde att det skulle gå som separerade.
Så här, många år senare har jag nu förstått vilken diagnos hon skulle få om hon tog tag i sin psykiska ohälsa. Jag är osäker på om det är bipolär eller Aspbergers.
Däremot förstår jag idag att hon lider av grov Narcissistisk personlighetsstörning vilket gör att jag gissar hennes grundsjukdom.
Det är nu det blir intressant.
I krigföringen hon skapade mot mig för att få barnen mot mig så började hon snacka skit om mig och det började med sanningar om saker som händer i de flesta äktenskap. När barnet (Det andra påverkades inte) lyssnade kom nästa steg där hon gick över till vinklade sanningar. Med vinklade sanningar menar jag att hon berättade om alla saker jag gjort och gärna med överdrifter. Hon utelämnade däremot sakerna hon gjort för att trigga fram våra bråk.
Nästa steg när barnet numer började anklaga mig för all skit jag var ansvarig för var blålögnerna om saker som aldrig hänt.
I dag har jag ett barn som tror att jag är kontrollerande och tar till våld om jag inte är ute och knullar andra. Barnet är helt övertygad om att hon även är en shaken baby trots att hon inte har symptom.

Alla som är lite insatta här ser dragen av hjärntvätt då detta var en kort beskrivning av 15 år.
Grejen är nu den att jag ser tecken på att exfrun faktiskt tror själv på sina lögner och hon har tydligen glömt de sex månader där hon dagligen bönade om att jag skulle flytta hem.
Min teori är att hon inte bara omedvetet hjärntvättade barnet utan aven sig själv och att de båda i dag är övertygade om att allt hon hittat på är sant.
Det värsta i denna historia är att barnet i fråga använder samma taktik mot människor i min omgivning vilket bara slår tillbaka mot barnet.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in