Citat:
Ursprungligen postat av
rainbowia
Jag vet inte vad som gäller. Tar man med sig gula in i mästerskap? Sedan undrar jag detta med "muntliga varningar". Gäller det bara pågående tävling? Och vad betyder det rent praktiskt? Är det ett närmre steg till gult likt fotbollen?
Gula kort stryks inför mästerskap. Gällande muntliga varningar är jag osäker, tror att de bara gäller pågående tävling. Annars är det det nog troligt att åkare som är frekvent inblandade i incidenter bevakas lite hårdare av juryn.
Citat:
Ursprungligen postat av
katw
Skulle Frida köra sprintstafetten tror jag i och för sig att det skulle bli mindre trångt i spåret än idag.
Beror lite på val av taktik. Jag skulle föredra att ha Frida på sträcka 2,4 och 6 för att utnyttja hennes åkstyrka. Hon är för långsam i starten för att utnyttja den på sträcka 1.
Citat:
Visst kan du kritisera och visst har Frida mycket att lära. Men ska vi satsa på guld i den disciplinen är Frida det bästa valet i dagsläget.
Till OS är förhoppningsvis Jonna tillbaks. Blev annars positivt överraskad av Hagströms uthållighet, trodde dock att hon skulle vara bättre i sista backen. Det saknas iallafall inte valmöjligheter. 3 svenskor i final trots att 3 finalister från fjolåret saknades.