2021-11-24, 13:41
Bannlyst
Nu har vi en kuklös statsminister. Det vore trevligt om mp inte klarade 4%, detta parti hör inte hemma i en modern demokrati.

Känsla av tiden fram till valet 22, kommer bli en freakshow.
Citera
2021-11-24, 13:49
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Nu har vi en kuklös statsminister. Det vore trevligt om mp inte klarade 4%, detta parti hör inte hemma i en modern demokrati.

Känsla av tiden fram till valet 22, kommer bli en freakshow.
Vi har haft en kvinnlig statsminister i 1 timme och det är fullständigt kaos i Sverige. Kvinnorna Stenevi Lööf Dadgostar dissar varann med noll intresse för samarbete.

Det är otänkbart att MP är kvar i regeringen och genomför skattesänkningar på bensin. MP har till skillnad från S en (fanatisk) ideologi och behöver inte alls sitta vid makten för sin egen skull. En fantastiskt välfunnen valfråga av M+KD+SD som så här långt gjort ett bra jobb. Om de fullföljer detta så blir vi av med MP och Lööf tvingas välja sida och får munplåster för ordet SD. Och S har inget regeringsunderlag att presentera i valet 2022 och en röst på dem är bortkastad.

Dagens regering är som gamla Jugoslavien, som egentligen inte kunde hänga ihop men så länge Tito Löfven satt där så rullade det på. När han avgick så sprack bubblan och catfighten började.

Tycker mig ana lite undertoner hos MP att de inte är särskilt milda längre, de använder skarpa ord. Jag tror detta är efter möten med Maggan som i motsats till Löfven inte är någon smooth talker utan säger som det är och då blir folk arga. MP tror inte längre de kan hämta något från S.
Senast redigerad av Paris24 2021-11-24 kl. 13:52.
Citera
2021-11-24, 13:54
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Vi har inte fått vår första kvinnliga statsminister än, om MP hoppar av så så sitter Löfven kvar tills en ny regering kan presenteras samt bli godkänd av riksdagen.
Moderaternas Tobias Billström kräver att en ny statsministeromröstning om MP lämnar.
https://www.expressen.se/nyheter/mp-kan-lamna-regeringen-om-de-inte-far-igenom-budgeten-/

Har Tobias fått krut i Tomhylsan?
Magister Renfäll fick honom på knä rejält när han hade åsikter senast. Därav epitetet.
Citera
2021-11-24, 13:55
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag bedömer också att det är helt omöjligt att MP sitter kvar i regeringen och driver på en politik att sänka bensinskatten.

Det går helt emot allt de pratar om och det vore orimligt att de klamrar sig fast vid makten och driver deta. Nu vet man i och för sig aldrig med MP, men de vore otroliga hycklare om de sitter kvar efter det att deras "miljöbudget" fallit i riksdagen.

Därmed ska det tydlgen till en ny statsministeromröstning.

Kan bli kaos på vänstersidan i den rödgröna röran fram till nästa val.
Citera
2021-11-24, 13:57
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Drama queens. Det är ett spel för gallerierna för att rättfärdiga deras makthunger, de regerar på vilken budget som helst.
Citera
2021-11-24, 13:58
Avslutad
Hotar att lämna.. igen… det tror jag inte!
Citera
2021-11-24, 13:58
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Har Tobias fått krut i Tomhylsan?
Magister Renfäll fick honom på knä rejält när han hade åsikter senast. Därav epitetet.
Nu ändrades texten, ännu allvarligare källa kräver omröstning.

Kammarkansliet har just kommit fram till att det krävs en ny statsministeromröstning om Miljöpartiet lämnar regeringen, erfar Expressen.
Citera
2021-11-24, 13:59
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Dom vill bara ha uppmärksamhet, ingen lämnar ifrån sig makt frivilligt.
Fast de kanske gör bedömningen att de behöver lämna regeringen för att ha en chans att klara riksdagsspärren.
Citera
2021-11-24, 14:01
Medlem
MP är kränkta över att dom som knappt kommer in i riksdagen inte får diktera villkoren?
Får väl se hur det slutar, införandet av det totalitära samhället har ju påbörjats.
Citera
2021-11-24, 14:04
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Fast de kanske gör bedömningen att de behöver lämna regeringen för att ha en chans att klara riksdagsspärren.

Exakt.
Står MP utanför regeringen kan dom skrika och behöver inte ta ansvar.
Sitter dom kvar i regeringen och sänker bensinskatten kommer dom behöva ta ansvar för det.
Personligen hoppas jag dom sitter kvar. Kommer bli en enkel valrörelse för oppositionen.
Citera
2021-11-24, 14:05
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24

Tycker mig ana lite undertoner hos MP att de inte är särskilt milda längre, de använder skarpa ord. Jag tror detta är efter möten med Maggan som i motsats till Löfven inte är någon smooth talker utan säger som det är och då blir folk arga. MP tror inte längre de kan hämta något från S.

Magda ogillar allt extremt, det är jag övertygad om. Notera att MP inte var bjudna till S partikongress. MP har varit ett sänke för regeringen där Löfvén inte orkat hålla emot alla miljökrav och skatter som införts för skog, gruvor, cement och el. MP har tydligen heller inte hållits informerade internt om förhandlingarna med V. Ja MP känner att de inte längre är särskilt populära. De är i bad standing.
Citera
2021-11-24, 14:06
Medlem
FFL88s avatar
Kommer inte att hända men visst vore det enormt trevligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in