2021-11-17, 20:38
Avstängd
Adelaides avatar
Hej.

Är en storstadskille, i mitten av 20-års åldern.

Jag är van vid att bo i storstad, har bott i både Stockholm och Göteborg. Jag älskade det verkligen.
Nattklubbar, subkulturer, konserter, museer, ravefester, kultur m.m. Det är sånt man gör i storstaden.

Men jag har alltid ändå haft något slags sug för att flytta till en småort med mycket skog omkring.
Jag tänker att har man bra vänner, en krog att gå till på helgerna, snygga tjejer i sin närhet m.m, vad mer behöver man egentligen då i livet.

Har funderat på Sveg i Härjedalen. Går det att trivas där om man är ca 25? Krogar och nattliv är väldigt viktigt. Hade även gärna skaffat vänner som är i ungefär samma ålder som mig. Hur ser dessa chanser ut i Sveg? Tänker att det borde inte heller vara så svårt att få lägenhet i en sån liten stad. Vänta 20 år för att bo i Stockholm...aldrig i livet liksom.
Citera
2021-11-17, 20:45
Medlem
Swe1227s avatar
Kolla på bangården custom. Dom är från Sveg och brukar lägga upp lite vloggar å sånt på youtu.be.
Citera
2021-11-17, 20:47
Medlem
Basns avatar
Vill du krog och nattliv så är Sveg VERKLIGEN inte för dig. Du borde söka dig till någon av städerna längs norrlandskusten, och om du vill hålla dig inne i landet så kanske städerna/orterna i Dalarna skulle passa bättre.

Du bör även ta i beaktning att alla känner alla i Sveg, och att det kan vara svårt att hitta nya vänner för en "utböling". Om du inte redan känner folk på orten, alltså.
Citera
2021-11-17, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Hej.

Jag är van vid att bo i storstad, har bott i både Stockholm och Göteborg. Jag älskade det verkligen.
Nattklubbar, subkulturer, konserter, museer, ravefester, kultur m.m. Det är sånt man gör i storstaden.

Men jag har alltid ändå haft något slags sug för att flytta till en småort med mycket skog omkring.
Jag tänker att har man bra vänner, en krog att gå till på helgerna, snygga tjejer i sin närhet m.m, vad mer behöver man egentligen då i livet.

Har funderat på Sveg i Härjedalen. Går det att trivas där om man är ca 25? Krogar och nattliv är väldigt viktigt. Hade även gärna skaffat vänner som är i ungefär samma ålder som mig. Hur ser dessa chanser ut i Sveg? Tänker att det borde inte heller vara så svårt att få lägenhet i en sån liten stad. Vänta 20 år för att bo i Stockholm...aldrig i livet liksom.

Nej.

Om du nu ska flytta från Sthlm/Gbg, så välj iallafall en stad som Östersund, Umeå, Falun, Gävle, Karlstad, Västerås (jag hade inte flyttat till något mindre).

Själv gillar jag Srhlm/Gbg eftersom möjligheterna finns. Sen kan man ju bo i skogen utanför Sthlm och ändå kunna festa i stan på helgerna eller när man nu vill.
Senast redigerad av Bruz-Lee 2021-11-17 kl. 20:55.
Citera
2022-09-10, 07:13
Bannlyst
Hur är det att bo i Sveg? Jag har i stort bara åkt genom på väg till Lofsdalen. Tycker Sveg ser fint ut, en trästad på ett ungefär.

Trevligt folk? En negress cyklade förbi och hejade glatt på en annan sveg-bo.

Tryggt? Bara lite kriminalitet? Några industrier på orten? Eller är det en deprimerande håla med en massa arbetslöshet och inget mer?
Citera
2022-10-25, 12:09
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Hej.

Hej

Flyttade du till Sveg eller hur blev det egentligen..?
Citera
2022-10-27, 00:53
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Hej

Flyttade du till Sveg eller hur blev det egentligen..?

Hej

Nej det blev inget av det haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in