2022-11-23, 13:22
Medlem
Förlängt mitt maktinnehav. Diktatorer tenderar att göra det...
Citera
2022-11-23, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morganat
Min första åtgärd som diktator skulle tveklöst vara att återinföra den parlamentariska demokratin, varpå riksdagen omedelbart ger mig sparken som diktator. Talmannen snackar sedan med partiledarna för att utröna, vem som har bäst utsikter att bilda en majoritet i kammaren. Den partiledaren föreslås sedan av talmannen som ny statsminister. Om riksdagen därefter genom votering accepterar hen som statsminister får vederbörande bilda sin regering. Ett mycket bra och beprövat system.
Precis så.

Jag skulle säga att nu fortsätter vi precis som förut med att beslut i vanlig ordning går igenom demokratiska och parlamentariska processer. Detta är den enda metod som långsiktigt fungerande politik kan utformas efter.
Citera
2022-11-23, 13:33
Medlem
Kopierat nord-korea direkt det måste vara det mest utstuderade exemplet av alla.
Citera
2022-11-23, 13:42
Medlem
RiverStyxs avatar
Jag hade sammanställt en lista på alla jag hatar och föraktar, landsförrädiska politiker och liknande löske, sen skulle de förpassas för resten av livet ner i en gruva i Norrland där de skulle få bryta järnmalm med hörntänderna.
Citera
2022-11-23, 14:00
Medlem
Avlivat samtliga våldtäktsmän, dumpat politikers löner och infört teknokrati samt kört Swexit.
Citera
2022-11-23, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angelamerkel
Många på Flashback tror sig veta bäst, och visst finns det en del skarpa sinnen här.

Med tanke på det skick Sverige är idag, vad hade du gjort om du fått vara diktator i landet idag så vi kan styra skutan på rätt håll igen?

Jag hade gjort det möjligt så även 15-åringar kan sättas i fängelse.

Därefter hade jag infört dödsstraff med hjälp av gaskammare för att verkligen avskräcka framtida brott.

Vad hade du gjort?

Inte ett jävla skit
Citera
2022-11-23, 16:50
Medlem
scoremaxs avatar
Infört ändringar i grundlagen vilka syftar till att stärka individuella rättigheter.

Därefter hade jag avgått.
Citera
2022-11-23, 20:00
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Precis så.

Jag skulle säga att nu fortsätter vi precis som förut med att beslut i vanlig ordning går igenom demokratiska och parlamentariska processer. Detta är den enda metod som långsiktigt fungerande politik kan utformas efter.

Metoden för att uppnå välmående och välstånd bland befolkningen är inte lika viktig som utfallet. Ifall utfallet kan uppnås med andra metoder som är bättre så är det enda logiska att vara öppen överväga dessa metoder.
Citera
2022-11-23, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Metoden för att uppnå välmående och välstånd bland befolkningen är inte lika viktig som utfallet. Ifall utfallet kan uppnås med andra metoder som är bättre så är det enda logiska att vara öppen överväga dessa metoder.
Som jag sa, ett positivt utfall kan inte uppnås på något annat sätt än genom demokratiska processer. Det finns bara en fungerande metod.
Citera
2022-11-23, 20:28
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Gjort allt jag kunnat för att få ett tryggt och säkert samhälle med minimal kriminalitet.

Då ska du satsa på återvandring.
Citera
2022-11-23, 20:34
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Som jag sa, ett positivt utfall kan inte uppnås på något annat sätt än genom demokratiska processer. Det finns bara en fungerande metod.

Då har du fäst dig vid en metod snarare än utfallet. Ifall metoden demokrati är det bästa för att uppnå det utfall man vill, då är det rimligt att stödja de det. Annars inte, menar jag.
Citera
2022-11-23, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Då har du fäst dig vid en metod snarare än utfallet. Ifall metoden demokrati är det bästa för att uppnå det utfall man vill, då är det rimligt att stödja de det. Annars inte, menar jag.
Det beror förstås på vilket utfall man vill ha. Vill man ha ett utfall där så många människor som möjligt har det så bra som möjligt så har man inget annat val än att stödja demokratin. Vill man däremot ha ett utfall i vilket människor lider men den vita rasen består så är det diktatur som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in