2021-11-16, 23:04
Medlem
kulturstrategs avatar
Nöt bort orgasmen.

Anledningen till att du onanerar är att du söker en orgasm - ett njutningsklimax. Nöter du bort njutningen från orgasmen(som är en kortslutning), så tappar onanin sakta men säkert sin dragningskraft och sitt grepp om dig.

Hur nöter man bort orgasmen? Ja, inte genom att runka. En vanlig runk ger inte en full orgasm. Det man ska göra är att lära sig att orgasmera utan att röra penis. När man har lärt sig det så ska man - och kommer enbart att vilja - nå orgasmen på det viset varje gång man känner sig kåt. Till slut leder detta till att orgasmen knappt känns - det känns ungefär som att kissa sperma när man har nått HFO(Hands Free Orgasm) tillräckligt många gånger. När orgasmen inte känns längre så tappar man intresset för att jaga den. Tanken kan dyka upp, men orgasmtvånget har ingen kraft längre att få en att faktiskt utföra onanin/HFO'n.

Du kan aldrig bli av med onanibehovet genom undvikande, som t.ex munkar sysslar med. Först efter du synat orgasmens bluff kan du släppa taget om den.
Senast redigerad av kulturstrateg 2021-11-16 kl. 23:06.
Citera
2021-11-17, 19:57
Medlem
Du gör det svårare än det är. Jag har själv haft det beroendet, riktigt djupt nere i skiten av och till från puberteten tills jag närmade mig 30.
Den enda lösningen är att bestämma sig på riktigt för att inte göra det. Du kan vrida och vända på saker hur du än vill, men det hela är bara ett val. Man väljer att inte göra det, och sen fortsätter man att hålla sig till det valet.

Man vill hitta på ursäkter för varje gång man valde att ge med sig och mata beroendet, men i slutändan var det bara ett val man gjorde. Det är ingen som tvingar dig att kolla på porr eller runka. Inget binder dig till det. Du väljer att göra hela den där proceduren med att leta porr och dra i snoppen. Du kan lika gärna välja att inte göra det. Det är bokstavligt talat mindre ansträngande att låta bli. Så gör valet at sluta och håll dig till det. Det är inte krångligare än så.
Citera
2021-11-17, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Du gör det svårare än det är. Jag har själv haft det beroendet, riktigt djupt nere i skiten av och till från puberteten tills jag närmade mig 30.
Den enda lösningen är att bestämma sig på riktigt för att inte göra det. Du kan vrida och vända på saker hur du än vill, men det hela är bara ett val. Man väljer att inte göra det, och sen fortsätter man att hålla sig till det valet.

Man vill hitta på ursäkter för varje gång man valde att ge med sig och mata beroendet, men i slutändan var det bara ett val man gjorde. Det är ingen som tvingar dig att kolla på porr eller runka. Inget binder dig till det. Du väljer att göra hela den där proceduren med att leta porr och dra i snoppen. Du kan lika gärna välja att inte göra det. Det är bokstavligt talat mindre ansträngande att låta bli. Så gör valet at sluta och håll dig till det. Det är inte krångligare än så.

Ok hur länge har du varit utan porr och onani?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in