2021-11-19, 18:13
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Jag har faktiskt jobbat med den förra häktade på Säpo. Peyman K**. Väldigt kapabel person. Troligen är det mina sökningar på honom som har gett resultat. Var ansvarig för Mr/Br då intern utredning begärde. Sökningar skedde 2010-2020. Tar fem sekunder människotid.
Peyman k*ia https://www.fffi.se/2021/11/18/haktade-mannen-for-spioner-ar-toppchefens-lillebror/
2021-11-19, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Peyman k*ia https://www.fffi.se/2021/11/18/haktade-mannen-for-spioner-ar-toppchefens-lillebror/

Det är ju redan känt vilka det är.

Vem har skrivit artikeln?
Gjorde lite ont att läsa den.
2021-11-19, 18:44
Medlem
vonDys avatar
Så förutsägbart, redan innan brödernas identiteter blev kända,att de är iranier.
Mina fördomar; iranier i Sverige är målmedvetna,lär sig språket raskt,utbildar sig gärna akademiskt. Kunskapstörstande och lite nedvärderande. Tävlar ständigt,om att komma först över målsnöret.
Alltså - bara mina förutfattade meningar. Har iranska vänner,som fungerar så.
Vi brukar skämta om det.
🙃
2021-11-19, 23:35
Medlem
utforskarens avatar
De har alltså hållt igång i tio år. Och för ett par veckor sedan var nån annan spion på tapeten. Och innan det en fjärde, och det ena, andra och tredje hemliga registret hos varenda svensk myndighet har läckt ut under de senaste åren.

Vi har inga hemlisar kvar. Det är ju bara att skrota allt och börja om från början.
2021-11-20, 00:29
Medlem
Stones avatar
Två iranska män som blivit inkvoterade till arbetena med känslig information. Bara i Sverige.
2021-11-20, 08:29
Moderator
Schlesiens avatar
Vi tar informationsbytet om båda bröderna tills vidare i den äldre större tråden --> (FB) 41-årig fd anställd på Säpo och Försvarsmakten gripen av Säpo 2021-09-20

/ Moderator
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in