2021-11-16, 06:34
Bannlyst
Mitt ram minne verkar ta 2 gb trots att jag inte kör några tabbar eller webbläsrae, bara rent skrivbord inget öppet. När jag stänger ner startdock så är det samma?

Är det normalt att den tar så mycket? Och tar startdock på raminnnet? Kräver det mycket i ram? CPU verkar det inte kräva nåt...

men va fan att den fortfarande tar 2 gb när jag stänger ner skiten?
Citera
2021-11-16, 07:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av assignment
Mitt ram minne verkar ta 2 gb trots att jag inte kör några tabbar eller webbläsrae, bara rent skrivbord inget öppet. När jag stänger ner startdock så är det samma?

Är det normalt att den tar så mycket? Och tar startdock på raminnnet? Kräver det mycket i ram? CPU verkar det inte kräva nåt...

men va fan att den fortfarande tar 2 gb när jag stänger ner skiten?

Har du stängt ner själva "processen" med? Kan vara så att den ligger i bakgrunden o tuggar osynligt?
Citera
2021-11-16, 09:16
Medlem
Visar Windows fortfarande 2GB användning efter du stängt Stardock så tar nog Stardock inte så mycket med andra ord, kan ju alltid kolla hur mycket Stardock använder under tabben Information i Aktivitetshanteraren
Citera
2021-11-16, 10:26
Medlem
Alla applikationer tar ramminne men skulle gissa att startdock tar extremt lite.
Dock är det helt normalt att Windows förbrukar 2gb ram bara genom att vara igång, när jag stänger ner alla applikationer på min dator ligger jag just nu runt 2,8 gb i användning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in