2021-11-13, 22:05
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Under natten och dagen har polisen genomfört ett flertal husrannsakningar och plockat in personer till förhör.

Enligt Aftonbladets uppgifter har polisen även frågat den skadade tonåringen om vad som hänt.
”Jag vill inte säga något”, ska ha varit pojkens svar.

https://www.aftonbladet.se/a/5GreqW

Då ska han heller inte ha någon vård. Skicka hem honom med lite plåster och en karta alvedon.
Citera
2021-11-13, 22:06
Medlem
Magnerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejgatan
Jag var där, några killar jagade grabbarna med vapen som sprang in i bilen och försökte köra därifrån men de andra killarna sköt dom genom bilen. Den som försökte köra blev skjuten i huvudet och den äldre blev skjuten i armen och magen men fortsatte skrika sedan hörde vi Aina komma.

Glassplitter på platsen (vid vändplan och nere i korsningen) styrker din historia. Satt skytten i bil?
Citera
2021-11-13, 22:07
Medlem
Citat:
Det har med en utpressning som har med en sak kopplat till några killar i järva som drog upp till Luleå.
Leis har försökt döda Einar länge och det är han som ligger bakom mordet på Einar.

Nu snackar du alltså om Ninow, Bahnan och Yahye?
Citera
2021-11-13, 22:14
Medlem
Citat:
Det har med en utpressning som har med en sak kopplat till några killar i järva som drog upp till Luleå.
Leis har försökt döda Einar länge och det är han som ligger bakom mordet på Einar.
Varför? Vad har han mot Einar?
Citera
2021-11-13, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Nu snackar du alltså om Ninow, Bahnan och Yahye?

Vad har dom med Einar att göra?
Citera
2021-11-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Absm
Vad har dom med Einar att göra?

Det var dem som drog till Luleå. Bahnan är inblandad i mordet på Frid* L*ndin *=a

Citat:

EDIT: Det är inte jag som påstår det, utan användaren bakom citatet ovan.
Citera
2021-11-13, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Det var dem som drog till Luleå. Bahnan är inblandad i mordet på Frid* L*ndin *=a

EDIT: Det är inte jag som påstår det, utan användaren bakom citatet ovan.

Leis som fixade klippning till ninow dvs?
Citera
2021-11-13, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Absm
Leis som fixade klippning till ninow dvs?

Inte f-n vet jag. Risken finns ju att användaren ovan yrar eller nåt.
Citera
2021-11-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zkuurk
Sorgligt? Sorgligt är att inte båda dog så vi slapp läsa om detta avskrap som vägrar samarbeta.
Och ännu värre att höra att dessa avskrap till familjer gråter ut över allt och alla istället för att
förstå att det är deras eget fel i uppfostran som är roten till allt...
Du har troligtvis ingen aning om vad som händer i dessa förorter! Antar att du sitter bakom din skärm, i en håla långt norr ut, i en avbefolkad avkrok. Lägga av! 😠
Citera
2021-11-13, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Detta skall hänga ihop med mordet på Einar om fågeln som viskade är rätt ute,kan det stämma ?

Verkar väl inte som så - än så länge. Det finns ingen bekräftad gängkoppling på offren, de verkar mer ha varit lokala pundare. Sen så skjuts det ju oavsett om einar är död eller inte.
Citera
2021-11-13, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Ser ut som att båda sidorutorna är sönderskjutna men inte framrutan.
Skall det ha varit korseld från båda sidor mot förare respektive passagerare?

Ett förtydligande det är en ansenlig kraft i en kula såvida du inte skjuter i motorblocket så går den rätt igenom en kropp och ut på andra sidan läs glasrutorna går då följaktligen sönder
Citera
2021-11-13, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Detta skall hänga ihop med mordet på Einar om fågeln som viskade är rätt ute,kan det stämma ?

Jag hittade en tjuvskjuten hackspett i Karesuando i går, tror du det kan ha med mordet på Einar att göra?

INGET har med mordet på den nollan att göra, han har ingen som riskerar något för att hämnas på honom, dom enda kompisar han hade var dom han betalade för att dom skulle synas med honom.

Nu när Nils-Einar inte kan betala längre så har han inga vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in